Gå til innhold

Crysis - Very High

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har drivet med litt overklokking men ikke mye gjennom årene, men har når Crysis kom ut tenkte jeg og kjøpe enda en ny PC, med følgene specs:

- Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI

- Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 x3 (6 GB)

- AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 (Ingen clock enda)

- 2stk. XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, Alpha Dog Edition XXX (2stk. SLI)

Dette er den nye versjonen av GT som er kommet ut, hadde 8800 GTX fra før, men siden dette nye GT kortet fikk så utrolig mye skryt når det ble sluppet 18.12.2007, så kjøpte jeg 2stk, for og teste de i SLI.

Jeg har testet det i Single slot mot mitt andre GTX kort, og det GT-kortet knuster GTX i alle spill hittil, MEN jeg har problemer med Crysis, kjører på oppløsning 1680x1050. Og det skulle da hvirkelig ikke være noe problem og kjøre Crysis med 2x stykk av disse i SLI og de andre specsa på Very High? ikke minst High :/

Men er langt fra og kunne kjøre Crysis på Very High!

Så jeg lurte på om noen som selv har, eller veit om noen som kjører Crysis på Very High med full shaders? og hva slags speccs de har. Hvor mye overklokket osv.

Endret av Adlern
Videoannonse
Annonse

hehe, ja veit at det begynner og bli en god del Crysis poster nå! Beklager dette.

men bare irriterer meg litt, kjøpt nogenlunde noe av de bestem komponentene på markedet, hvorav kunn RAMen ikke er klokket, og enda har jeg problemer med HIGH på crysis, og håpet var Very High.

Kjørt 1280x1024 og 1680x1050, på to forskjellig kvalitets skjermer.

Mulig 8800GT'ene blir noe begrenset av minnebåndbredden på 256bit og de 512MB'ene i høyere oppløsninger. For når du kobler i SLI så dobbles GPU ytelsen, mens minnet fortsatt er det samme. Derfor er det ikke sikkert man får noen veldig ytelseøkning i minneintensive spill, og 8800GTX vil i ekstreme situasjoner være like bra/bedre.

Rett og slett fordi det har 384bit, og 768MB med minne.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Jeg har ett 8800GT, og Very High fungerer fett hos meg

Tviler jeg sterkt på gitt da jeg har 8800 Ultra og sliter. Selvsagt spillet hakker ikke men jeg sitter ikke med 60 fps som er optimalt. Alt under 60fps er IKKE glatt.

Kjører jeg Crysis i 40-45FPS så synes jeg det går glatt.

Kjører jeg BF2 i 70-80FPS synes jeg det går glatt.

Kjører jeg CS i 100FPS synes jeg det går glatt.

Kjører jeg 30FPS i C&C Tiberium Wars så synes jeg det går glatt.

Med andre ord, det kommer helt ann på spillet hvor mange FPS jeg oppfatter som glatt.

Crysis er da et spill som ikke trenger spesielt mange FPS for å fungere optimalt. :)

Det er da selvfølgelig det JEG mener fremfor alt annet.

Tviler jeg sterkt på gitt da jeg har 8800 Ultra og sliter. Selvsagt spillet hakker ikke men jeg sitter ikke med 60 fps som er optimalt. Alt under 60fps er IKKE glatt.

Med andre ord, det kommer helt ann på spillet hvor mange FPS jeg oppfatter som glatt.

Crysis er da et spill som ikke trenger spesielt mange FPS for å fungere optimalt. :)

Spørsmålet mitt da er:

Ville du merket forskjell på 40fps og 80fps i Crysis?

Hvis ja, er 40fps da fortsatt glatt?

Spørsmålet mitt da er:

Ville du merket forskjell på 40fps og 80fps i Crysis?

Hvis ja, er 40fps da fortsatt glatt?

Sannsyneligvis. Og ja, 40FPS er fortsatt glatt. ;)

Jeg ville nok også merket forskjell på 70 og 140FPS for den saks skyld, men det betyr ikke at 70FPS ikke er glatt.

I det punktet jeg ville kalt noe for glatt så er det mindre forksjell (det er forskjell, men ikke veldig stor) på spillbarheten om man økte ytelsen.

F.eks fra 10 til 20FPS synes jeg det er natt og dag forskjell. Fra 20 til 30FPS så er det også stor forskjell, fra 30 til 40FPS betydelig forskjell, 40 til 60fps liten/mindre forskjell, 60 til 80FPS Ubetydelig.

Edit: Dette gjelder da kun Crysis. Andre spill har for min del litt forskjellige "kurver".

Endret av andrull

Aha. :)

Da er det altså i bunn og grunn 2 forskjellige definisjoner på hva som er "glatt".

Den ene er basert på spillbarhet: Om mer fps knapt gir bedre spillbarhet er det glatt. Om mer fps gir betydelig økt spillbarhet er det ikke glatt.

Den andre er basert på selve frameraten: Om mer fps knapt gir synlig forskjell på denne frameraten og den høyere frameraten om de settes side ved side er det glatt. Om mer fps gir betydelig synlig forskjell, satt side ved side, er det ikke glatt.

Jeg tror det finnes en tredje definisjon på glatt også: Om frameraten er så høy at man kan spille spillet overhodet (10-25fps f.eks.) er frameraten høy nok.

:)

Aha. :)

Da er det altså i bunn og grunn 2 forskjellige definisjoner på hva som er "glatt".

Den ene er basert på spillbarhet: Om mer fps knapt gir bedre spillbarhet er det glatt. Om mer fps gir betydelig økt spillbarhet er det ikke glatt.

Den andre er basert på selve frameraten: Om mer fps knapt gir synlig forskjell på denne frameraten og den høyere frameraten om de settes side ved side er det glatt. Om mer fps gir betydelig synlig forskjell, satt side ved side, er det ikke glatt.

Jeg tror det finnes en tredje definisjon på glatt også: Om frameraten er så høy at man kan spille spillet overhodet (10-25fps f.eks.) er frameraten høy nok.

:)

Hehe, ja. virker som det er slik.

Men på den tredje defenisjonen ville jeg nok ikke kalt det glatt. Kun spillbart. :)

• 4 uker senere...
Kan ikke folk innse at det egentlig ikke er noen PC som kan kjøre Crysis på den høyeste grafikken... Enda. Kjør alt på high så går alt my bedre og det ser ikke store forsjellen heller :p

NB: Skriveleif

Jeg kjører heller spillet på Very High med litt lagg, isdenfor High med litt mindre lagg igjen. Jeg synes faktisk forskjellen er stor nok til at det er verdt det, for forskjellen er abselutt merkbar, og etter jeg hadde prøvd Very High har jeg aldri lyst til å gå tilbake til noe som ser dårligere ut..men det er meg da :)

Kan ikke folk innse at det egentlig ikke er noen PC som kan kjøre Crysis på den høyeste grafikken... Enda. Kjør alt på high så går alt my bedre og det ser ikke store forsjellen heller :p

NB: Skriveleif

Jeg kjører heller spillet på Very High med litt lagg, isdenfor High med litt mindre lagg igjen. Jeg synes faktisk forskjellen er stor nok til at det er verdt det, for forskjellen er abselutt merkbar, og etter jeg hadde prøvd Very High har jeg aldri lyst til å gå tilbake til noe som ser dårligere ut..men det er meg da :)

Jojo, det forstår jeg jo. Selv spilte jeg det først med et geforce 6800 på lav og medium, noe som funket til en hvis grad. Senere byttet jeg kort til et ATI HD2900 noe som gjorde at jeg kunne kjøre det på high på alt, uten AA selvsagt... men, det gikk selvsagt dårlig når det ble travelt, men jeg ville heller ikke sette det ned til low igjen da. Så jeg ser den :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...