Lilac1 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei, forventer ikke allverdens respons på denne tråden, da det konsekvent dukker opp tusenvis av lignende tråder, men jeg har til over helga med å finne en bærbar pc som jeg skal hovedsaklig bruke til studier, og delvis til retrospill via steam (Max payne 1,2 medieval total war, pirates! o.l) Kommer ikke til å forvente å dra nye spill på denne. XP er et stort pluss, da jeg kommer til å installere det uansett. Har en ubrukt produktnøkkel liggende, og maskinvaren må støtte xp og gjerne ha alle relevante drivere lett tilgjengelig om vista er forhåndsinstallert. Har sett på Acer 5720ZG, men tror kanskje den blir litt overkill i forhold til mitt bruksområde, samt at jeg synes den er noe dyr (6990 på elprice med 250gb hd, T2230) Noen som vet om gode alternativer, gjerne gode alternativer som også er på tilbud? På forhånd takk, vil sjekke alle forslag som måtte komme Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei, forventer ikke allverdens respons på denne tråden, da det konsekvent dukker opp tusenvis av lignende tråder, men jeg har til over helga med å finne en bærbar pc som jeg skal hovedsaklig bruke til studier, og delvis til retrospill via steam (Max payne 1,2 medieval total war, pirates! o.l)Kommer ikke til å forvente å dra nye spill på denne. XP er et stort pluss, da jeg kommer til å installere det uansett. Har en ubrukt produktnøkkel liggende, og maskinvaren må støtte xp og gjerne ha alle relevante drivere lett tilgjengelig om vista er forhåndsinstallert. Har sett på Acer 5720ZG, men tror kanskje den blir litt overkill i forhold til mitt bruksområde, samt at jeg synes den er noe dyr (6990 på elprice med 250gb hd, T2230) Noen som vet om gode alternativer, gjerne gode alternativer som også er på tilbud? På forhånd takk, vil sjekke alle forslag som måtte komme For å spille Medieval må du nesten ut med 7000. Gå inn på Din pris.no så kan du finne den 500 kr billigere. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Var det jeg var redd for. Dog, modellen til 6500 hadde en T2210 prosessor istedet for en T2230. Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Var det jeg var redd for.Dog, modellen til 6500 hadde en T2210 prosessor istedet for en T2230. Den prosessoren funker helt fint den. Man trenger ikke å se så nøye på prosessoren. Her er en link til en bra Acer med: 15,4" AMD Turion 64 x2 (1,9GHz) 2GB minne 160GB harddisk Nvidia GF 8400M G Den anbefaler jeg (har den selv) PS: Da må du nok instalere Vista. Endret 12. januar 2008 av turbo60 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Var det jeg var redd for.Dog, modellen til 6500 hadde en T2210 prosessor istedet for en T2230. Den prosessoren funker helt fint den. Man trenger ikke å se så nøye på prosessoren. Her er en link til en bra Acer med: 15,4" AMD Turion 64 x2 (1,9GHz) 2GB minne 160GB harddisk Nvidia GF 8400M G Den anbefaler jeg (har den selv) PS: Da må du nok instalere Vista. Ikke et dumt forslag det heller, men jeg tror det blir et skår i gleden å måtte bruke dagen jeg får den på å lete opp XP drivere. Xp preinstallert, eller xpdrivere lett tilgjengelig er viktig for meg, og å kombinere dette med et dedikert grafikkort samtidig som prisen havner under 7000 har vist seg å være en vanskelig oppgave. Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvorfor vil du egentlig ha XP? Hvis du skal ha XP, så må du betale +7000 -Hvis du er heldig kan du jo finne noen bra tilbud... Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Hvorfor vil du egentlig ha XP? Hvis du skal ha XP, så må du betale +7000 -Hvis du er heldig kan du jo finne noen bra tilbud... Fordi majoriteten av PC-er under 10 000 kun kjører vista greit, men ikke mer. Pluss, jeg vil ha bakoverkompatibiliteten, og idéen om DX10 på en bærbar får fortsatt lattermusklene mine i sving. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle måtte betale MER for et eldre OS Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvorfor vil du egentlig ha XP? Hvis du skal ha XP, så må du betale +7000 -Hvis du er heldig kan du jo finne noen bra tilbud... Fordi majoriteten av PC-er under 10 000 kun kjører vista greit, men ikke mer. Pluss, jeg vil ha bakoverkompatibiliteten, og idéen om DX10 på en bærbar får fortsatt lattermusklene mine i sving. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle måtte betale MER for et eldre OS Fordi det lages nesten ikke nye pcer som har XP. Bortsett fra noen pcer som er ment til kontorer/bedrifter. Det er derfor du kan finne noen gode tilbud på "gamle" pcer. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94501 ser også grei ut, bra CPU blant annet, men prisen er samme som acer'en. Vanskelig å få noe som er rimelig "bra" under 7k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå