Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er dekselet/glasset foran skjermen på denne mobilen? Hadde selv en Nokia 3500 som forsåvidt var en grei mobil. Men den hadde selvfølgelig bare plastdeksel foran skjermen. Viste seg at jeg greide å trykkskade (knuse) skjermen to ganger. Dette til tross for at jeg var relativt forsiktig. Kjøpte selv ny skjerm på ebay og bytta. Så solgte jeg mobilen til min mor for halv pris. Og nå har hun også greid å knuse skjermen. Og jeg må få lov til å legge til at min gode gamle SE T630, som jeg har hatt i snart tre og et halvt år, aldri har vært noe problemer ellers skader på. Men den har solid plastglass foran skjermen da som ikke kan bøyes. Det er gjerne en fordel!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par ting jeg stusset på da jeg leste testen...

Har du lyst på en syltynn og knøttliten musikkmobil med en lav pris? Da bør du kikke på Nokia 5310

Jeg har hatt lyst på denne telefonen en stund, men har ikke kjøpt den på grunn av prisen. Mange butikker selger den til 3000 kr, og den billigste prisguiden finner er 2000 kroner. For en telefon som mangler 3G (super 3G), og ikke har kamera, og ellers ganske fattig på funksjoner er dette for mye etter min mening. Kan hende det er jeg som er gjerrig, mens SE sine 3G Walkman telefoner er i samme prisklasse syns jeg den ikke er særlig billig. Får håpe at prisen faller ned litt etter lansering.

Tastene er ellers små. Fryktelig små

Så ille er det vel ikke? Uten å ha målt de ser jo f.eks. tastene til W880 eller K810 , K850 tastene mindre ut. Kan hende mellomrommen gjør at det ikke er så vanskelig å skrive, men syns det er bra at knappene utnytter plassen og er inntill hverandre.

Ellers syns jeg at Amobil har funnet så mange feil med mobilen at jeg ikke hadde klaget om den fikk en 4, og ikke det anbefalt stemplet, men er jo ingen vits i å klage på en karater, så lenge testen er god :)

Lenke til kommentar

Det var da fryktelig til personangrep og avsporing her?

I min mening var dette en god test, og jeg mener karakteren som er satt burde få stå. Men det burde virkelig revurderes hvorvidt knappene oppfattes som små: De aller fleste kundene jeg har innom butikken mener de er store nok. Telefonen leveres med 2 GB minnekort, hvilket er et kjempepluss. 2-300kr spart bare der :)

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar

Angående diskusjoner om karaktersetting og kritikk av hverandre i dette forumet så har også jeg stusset på karaktersetting og anbefalinger.

Men jeg mener nå at det er viktig å få poengtert at testene og anbefalingene er gjort ut fra subjektive oppfatninger. At Amobil eller mannen i gata anbefaler en mobiltelefon skulle være irrelevant. Det vil uansett bli opp til meg eller deg å vurdere om telefonen er bra eller ikke, har de egenskapene du er ute etter etc.

Selv leser jeg tester fra forskjellige sider før jeg vurderer en telefon og til syvende og sist er det min egen oppfatning som teller.

Jeg mener allikevel Amobil skal være forsiktig med å anbefale et produkt. Mange stoler på slike og kan ende opp i store skuffelser. Men at Amobil gir sin karakter mener jeg er greitt. Karakteren belyser ut fra det jeg forstår negative og positive oppfatninger ved ett produkt. Slik som batteritid, lyd, skjerm, taster for å nevne noe.

Konklusjonene i testene burde vært mer nøytrale og mer som en oppsummering hvor det ikke kommer frem at dette er en "må ha faktor" eller "ikke gå for denne"...

Når det gjelder anbefalinger syns jeg det heller skulle vært henvist til forum hvor man diskuterer enkelte telefonmodeller, dele erfaringer, tips og så videre, noe som i stor grad blir gjort. Jeg selv har i alle fall stort utbytte av dette.

Når det gjelder bugs etc. så er dette vanskelig. Har hatt utallige mobiltelefoner, mest Nokia, og bugs kunne først vist seg etter lang tids bruk. Etter f.w oppdateringer har det fulgt med nye bugs...

Vet ikke om jeg er helt på jordet her men jeg tror Amobil både tåler og takler kritikk. Det er kritikk man lærer av og blir gode av, og det går an å diskutere alle saker, men på en fornuftig måte. Skjønner at folk kritiserer og er kritisk. Gjør det og er det selv, og tar mot kritikk.

Skjønner dette ble langt og kjedelig men mente jeg måtte få det med....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Syns at testen er skrevet bra (som vanlig). Hvis jeg skulle tippet hvilken karakter mobilen skulle fått uten å se karakteren dere ga ville jeg tippet 4. Men at dere begrunner det med at helhetsintrykket drar opp er helt greit. Man kan jo ikke være så firkantet i tester at man legger sammen 1 og 1 til 2. Helhetsintrykket har absolutt noe å si. Ellers er testen bra skrevet. Dere påpeker kanskje flere feil enn det som dere er fornøyd med og går mere detaljert inn i det negative. Derfor kan testen kanskje virke litt missvisende av den grunn. Syns det likevel er greit dere utdyper det negative sidene. F.eks. nevner dere at tlf ikke er bra til multitasking, men tlf er jo heller ikke tenkt til det formålet så jeg kan skjønne at det ikke trekker så mye ned på helhetsintrykket, men det trekker ned på akkurat det området til proffer.

Syns de aller fleste testene amobil er bra skrevet. Ryddige tester som er godt skrevet og masse gode bilder. Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nettopp kjøpt mobilen og må si meg fornøyd. Liten og praktisk. Forgjengeren en SE W800i døde i dag tidlig. Har sikla på W880i lenge nå! Men tastene på den klarte jeg ikke å venne meg til etter å ha lånt mobilen i ei uka fra en kamerat.

Denne telefonen er så å si lik i størrelse og funksjon.

Tastene er MYE bedre og ganske bra etter min mening.

Det jeg savner er en bedre kamera. Den fungerer utendørs (som alle andre) men inne er det håpløst. Krever mye lys. Nesten ingen innstillinger.

Bruker ikke mobil til surfing så 3G er ikke noe krav her i huset. Og hvis behovet skulle melde seg så holder det med EDGE.

Headset inngangen er STOR pluss og en av tingene som gjorde at jeg valgte denne fremfor SE W880i, så man slipper de irriterende kabelforlengelsene og handsfree. Sammen med 2GB kort får man virkelig en flott MP3 spiller.

Det som skiller W880i er aluminium, 3G og bedre kamera. Men jeg klarte ikke å bruke tastene og siden jeg skriver mye SMS så ble det Nokia i denne omgangen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg jobber med mobiltelefoner og bruker denne telefonen selv i dag.

Jeg er ikke uenig i karaktersettingen. den er liten, den har 3,5mm minijack plugg og det følger med 2GiB minnekort! litt minus for bugs i software, men det burde ikke trekke ned mer enn 1 karakter.

litt dårlig byggekvalitet er det også å utsette på den. men den fortjener en 5er, lett!

Amobil/hardware.no er et seriøst sted og er flinke til å teste mobiler. ikke noe å utsette på konklusjonene deres, og nei; det skal ikke trekkes for en sw feil! disse blir rettet kjapt og smertefritt fra Nokia selv.

Det eneste jeg kan faktisk klage på denne telefonen er at Nokia har stappet den med så mye nam nam ekstrautstyr at det blir vanskelig å selge ekstrautstyr! minnekort, headphones osv. følger jo allerede med.

~Diddern

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte denne mobilen til mor mi, og hu er veldig vornøyd. Kort sagt er det en 6300 i plastikk som både er mindre og lettere, samt at den har egne musikktaster, eget musikkavspillings "program" og 3,5mm til øret. Kort på 2GB sparer deg for drøyt en hundrings slik prisene er i dag, så det har ikke så veldig mye å si fra eller til.

Kameraet er riktignok ikke noe å rope hurra for, men det er nå der. Den ligger på rundt 2.000,-, og det synes jeg er greit igrunn. Noen syns det er litt mye med tanke på hvilke funksjoner man får (og ikke får), men jeg syns de funksjonene den har er såpass bra, at den er verdt det, både prisen og karakteren.

At den ikke har 3G gjør ingen verdens ting, det er bare ekstrem-mobil-surfere som vil ha bruk for dette, og det er ikke denne mobilen tiltenkt.

Jeg tør påstå at dette er en "midt-i-blinken-telefon" for ganske mange.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Hehe, genialt Amobil.

Litt sitater for å synliggjøre:

Gode taster

Tastene til 5310 er en av de mest tydelige lyspunktene med telefonen. De er helt logisk plasserte, og gode å trykke på. Også navigasjonstasten og valgtastene fungerer helt problemfritt, og vi har ingenting å sette fingeren på her.

Tastene er ellers små. Fryktelig små, vil vi si. Dessuten er tastesettet generelt ikke spesielt godt markert horisontalt, men det er enkelt å føle forskjellen mellom radene. Har du store tomler bør du prøve telefonen i butikken før du bestemmer deg.

Har aldri hatt noe troverdighet til deres uttallelser om taster, men sank enda et stykke nå.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...