NevroMance Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Har lest flere steder at tittelen sivilingeniør er offisielt fjernet etter bologna-prosessen, problemet er at da jeg prøver å finne en kilde på dette finner jeg absolutt ingen. Er den ikke fjernet eller kan noen her komme opp med en ordentlig kilde hvor det faktisk står svart på hvitt at tittelen sivilingeniør faktisk er fjernet? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Mener å huske at NTNU tviholdt på den og får lov til å bruke den. Det heter vel egentlig Master in Science også nå tror jeg? Eller mener du etter dette, altså noe nå nylig? Lenke til kommentar
clfever Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tror nok ikke det, nei. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Hva tror du nok ikke? At den er fjernet eller at NTNU har kranglet seg til å beholde den? Lenke til kommentar
pian Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 wikipedia sier at det nå heter "Master i teknologi/Sivilingeniør" http://no.wikipedia.org/wiki/Sivilingeni%C3%B8r Og på ntnu.no finner du studiet "Sivilingeniørstudiet"... og de bruker begrepet konsekvent. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Sivilingeniør er, såvidt meg bekjent, fortsatt en rettsbeskyttet tittel, og du får vel denne etter å ha tatt en master i teknologi ved NTNU, eller en del andre skoler. Hvis du tar tilsvarende i utlandet kan du søke om å bli tildelt tittelen. Lenke til kommentar
jurg Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Sivilingeniør er, såvidt meg bekjent, fortsatt en rettsbeskyttet tittel, og du får vel denne etter å ha tatt en master i teknologi ved NTNU, eller en del andre skoler. Hvis du tar tilsvarende i utlandet kan du søke om å bli tildelt tittelen. Tittelen er fjernet ved andre skoler enn NTNU. Andre universiteter kan bare gi ut tittelen "Master of Technology" mens Tekna (ikke NTNU direkte) har fortsatt lov til å dele ut tittelen Sivilingeniør. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Og du får den automatisk om du tar en Master i Teknologi ved NTNU? Hvis du tar en master i Teknologi ved høgskolene, med full fordypning i matematikk, så får du også tittelen. Men du må sende søknad Lenke til kommentar
jurg Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Og du får den automatisk om du tar en Master i Teknologi ved NTNU? Hvis du tar en master i Teknologi ved høgskolene, med full fordypning i matematikk, så får du også tittelen. Men du må sende søknad Ja du får den automatisk. Alle som vil kan søke om å få tittelen men du må jo tilfredsstille visse krav Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Noe sted disse kravene står? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå