Gå til innhold

Sivilingeniørtittelen fjernet? Trenger kilder

NevroMance

Anbefalte innlegg

Har lest flere steder at tittelen sivilingeniør er offisielt fjernet etter bologna-prosessen, problemet er at da jeg prøver å finne en kilde på dette finner jeg absolutt ingen. Er den ikke fjernet eller kan noen her komme opp med en ordentlig kilde hvor det faktisk står svart på hvitt at tittelen sivilingeniør faktisk er fjernet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sivilingeniør er, såvidt meg bekjent, fortsatt en rettsbeskyttet tittel, og du får vel denne etter å ha tatt en master i teknologi ved NTNU, eller en del andre skoler. Hvis du tar tilsvarende i utlandet kan du søke om å bli tildelt tittelen.

Tittelen er fjernet ved andre skoler enn NTNU. Andre universiteter kan bare gi ut tittelen "Master of Technology" mens Tekna (ikke NTNU direkte) har fortsatt lov til å dele ut tittelen Sivilingeniør.

Lenke til kommentar
Og du får den automatisk om du tar en Master i Teknologi ved NTNU? Hvis du tar en master i Teknologi ved høgskolene, med full fordypning i matematikk, så får du også tittelen. Men du må sende søknad

Ja du får den automatisk. Alle som vil kan søke om å få tittelen men du må jo tilfredsstille visse krav :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...