Gå til innhold

Erfaring med ulike politiradioer

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter å få kjøpt en scanner som hovedsakelig skal brukes til å høre på politiets samband her i Bergen. Har søkt og lest litt i andre tråder, men har noen spørsmål.

For det første, er det slik at politiet vurderer (eller skal?) bytte samband, slik at dagens politiradioer/scannere ikke kan brukes til å høre på dem lengre? Mener å ha lest noe om det, men er ikke sikker. Og er det mulig å bruke scanneren i utlandet?

For det andre, hva bør jeg gå for? Hva er f.eks. forskjellen mellom denne og denne? Hvordan er Clas Ohlson sin i forhold til disse? QXL har mange modeller til salgs, men for meg som ikke har peiling på dette aner jeg ikke om det er "bestselgeren" til 699,- jeg bør gå for, eller om jeg bør gå for en annen... er "lost" i radiojungelen tydeligvis. ;)

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. En scanner kan brukes til å lytte til mye mer enn politiets samband. Men hvorfor? Er da ingen annen grunn enn nysgjerrighet.

Har for øvrig kjøpt en Maycom AR-108 nå etter alle tilbakemeldingene og gode anbefalingene jeg fikk i denne tråden. *kremt*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...