Peppep Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg er ute etter å få kjøpt en scanner som hovedsakelig skal brukes til å høre på politiets samband her i Bergen. Har søkt og lest litt i andre tråder, men har noen spørsmål. For det første, er det slik at politiet vurderer (eller skal?) bytte samband, slik at dagens politiradioer/scannere ikke kan brukes til å høre på dem lengre? Mener å ha lest noe om det, men er ikke sikker. Og er det mulig å bruke scanneren i utlandet? For det andre, hva bør jeg gå for? Hva er f.eks. forskjellen mellom denne og denne? Hvordan er Clas Ohlson sin i forhold til disse? QXL har mange modeller til salgs, men for meg som ikke har peiling på dette aner jeg ikke om det er "bestselgeren" til 699,- jeg bør gå for, eller om jeg bør gå for en annen... er "lost" i radiojungelen tydeligvis. Endret 11. januar 2008 av Peppep Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Får jeg spørre hva i all verden du skal lytte på politiet for? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Vel. En scanner kan brukes til å lytte til mye mer enn politiets samband. Men hvorfor? Er da ingen annen grunn enn nysgjerrighet. Har for øvrig kjøpt en Maycom AR-108 nå etter alle tilbakemeldingene og gode anbefalingene jeg fikk i denne tråden. *kremt* Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 *kremt* Hadde vært nysgjerrig jeg og, hadde det ikke vært for at det aldri skjer noe her. Får man ikke inn radioen til bussjåførene også med en slik mottaker som du har? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Aner ikke, men jeg får søke når jeg får den. Får i alle fall inn alt fra flytafikk til polti, ambulanse, brannvesen, Røde Kors, taxi (for de som fortsatt bruker radio der, men det er vel ikke så mange) osv. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er slike radioer lovlige å bruke? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 De er jo til salgs overalt, så jeg regner jo med det. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jo, men jeg mener å ha hørt at de ikke var lovlig i privat bruk? Det var ihvertfall tilfell for noen år siden.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Helt lovelig og lytte på åpne frekvenser, som f.eks politiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå