Gå til innhold

NHL-tråden, for oss som følger hockey.

Anbefalte innlegg

Gidder noen å forklare meg hvordan ligasystemet og sluttspillet i NHL funker? Blir satt ut av alle avdelingene....:p

det er 30 lag totalt, fordelt i 2 conferences, EAST og WEST. Hver conference er igjen delt opp i 3 "divisjoner" hvor det er 5 lag pr divisjon. Lagene spiller 3 hjemme- og 3 bortekamper mot lagene i sin divisjon, 2 hjemme- og bortekamper mot resten av lagene i samme conference, og 1 hjemme- og bortekamp mot de lagene i den andre divisjonen minst én kamp mot lagene fra den andre conferences, noen lag spilles det én hjemme- og én bortekamp. 2 poeng for seier, og 1 poeng for overtidstap (er det uavgjort etter 3x20 spilles det 5 minutter sudden death, om det ikke er noen mål spilles det straffekonk)

Når dette er gjort vil de 8 beste lagene fra hver conference gå videre til sluttspillet (Stanley Cup), det som alt dreier seg om.

Dette er vanlig cupspill, hvor hvert steg spilles best av 7 kamper. 1. plass i east møter 8. plassen i east, 2. møter 7., osv. I Stanley Cup-finalen møtes tilslutt det beste laget fra øst mot vest.

EDIT : korrigert tekst som er stryket

ok. Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Detroit på vei mot ny seier?

Har spilt bra så langt i Stanley Cup

Jeg både tror og håper at Pittsburgh vinner, til tross for at jeg ikke kan fordra Malkin. Synd at ikke Chicago slo ut Detroit, synes de spiller en utrolig morsom hockey.

Så er det også litt trist at vi ser de samme lagene i finalen som i fjor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ja, må innrømme at jeg selv ikke har sett så mye NHL som jeg skulle ønsket denne sesongen.

Men Canal+ har vel ikke NHL lenger? Jeg har i hvert fall ikke sett noe der i år. Viasat derimot skal sende sluttspillet. (EDIT: i hvertfall noen av kampene)

Vi får se om det blir litt mer aktivitet her når sluttspillet starter. :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Har slitt med å sove de siste dagene, og problemet gjentar seg. Jeg kommer derfor til å se Senators @Penguins i natt.

Forhåndsstoff:

SEN vs PIT

54 GP 54

29 W 33

21 L 20

4 OT 1

62 P 67

0.574 P% 0.620

2.70 G/G 3.07

2.80 GA/G 2.82

15.1 PP% 16.4

83.8 PK% 82.7

29.6 S/G 32.4

28.0 SA/G 29.1

49.3 FO% 49.1

Senators har 7 strake seiere (lengste winning streak siden 8 på rad i 2007), Penguins har 2.

Sesongens tidligere oppgjør har endt med 2-1 fordel Penguins.

Dec 23, 2009 OTT@PIT PIT, 8 - 2

Nov 19, 2009 PIT@OTT OTT, 6 - 2

Oct 12, 2009 PIT@OTT PIT, 4 - 1

Malkin scooret sin fjerde hat trick i lagenes forrige oppgjør i Mellon Arena. Med Malkin på vei til å finne storformen han hadde i Playoff'en i fjor, kan det bli en morsom kamp.

På mandag dro Penguins til New York og slo Rangers 4-2 i Madison Square Garden. Dette var Fleury sin første kamp siden 14. januar pga en brukket finger (han har nå fått spesialsydd snapphansken sin så det ikke klemmer på fingeren).

Senators har vært uten sine stjernespillere Alfredsson og Spezza tidligere i sesongen (samt keeper Leclaire), men med de tilbake har de altså 7 strake nå. På tirsdag slo de New Jersey Devils 3-0, etter å ha tapt de tre foregående oppgjørende tidligere i sesongen.

Se opp for:

- Senators: Kovalev har 2 mål og 6 assists på 7 kamper, Alfredsson har 5 mål og 5 assists på 6 kamper, Regin har 2 mål og 3 assists på 4 kamper.

- Penguins: Malkin har 5 mål og 5 assists på 5 kamper, Crosby har 3 mål og 7 assists på 4 kamper, Fedotenko har 4 assist på 3 kamper, Dupuis har 3 mål og 5 assist på 8 kamper, Gonchar har 1 mål og 3 assist på 2 kamper.

Skader:

- Senators: Leclaire og Winchester.

- Penguins: Kunitz er skadet, Goligoski, Guerin og Talbot er usikre.

Alt ligger til rette for en målrik kamp. Go Penguins!

EDIT

Og litt stats fra nhl.com:

Stat pack -- Gonchar is one goal away from 200 in his career. … Pittsburgh's Dan Bylsma became the eighth-fastest coach to reach 50 wins in NHL history following a 2-1 victory against Philadelphia on Sunday. Bylsma reached career win No. 50 in his 78th game (50-23-5), trailing only Tom Johnson (67), Bep Guidolin (69), Pat Burns (75), Todd McLellan (76), Mike Keenan (77), Pat Quinn (77) and Pete Green (77). … The Penguins have five hat tricks this season, already matching last season's total. Those posting three goals are Crosby (Oct. 28 vs. Montreal, Nov. 28 vs. N.Y. Rangers), Malkin (Dec. 23 vs. Ottawa, Jan. 19 vs. NY Islanders) and Mike Rupp (Nov. 30 at N.Y. Rangers). … Elliott was named the NHL's First Star of the Week for Jan. 18-24. He won all four of his starts while allowing five goals and making 110 saves.
Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...