mac_gyver Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Gidder noen å forklare meg hvordan ligasystemet og sluttspillet i NHL funker? Blir satt ut av alle avdelingene.... det er 30 lag totalt, fordelt i 2 conferences, EAST og WEST. Hver conference er igjen delt opp i 3 "divisjoner" hvor det er 5 lag pr divisjon. Lagene spiller 3 hjemme- og 3 bortekamper mot lagene i sin divisjon, 2 hjemme- og bortekamper mot resten av lagene i samme conference, og 1 hjemme- og bortekamp mot de lagene i den andre divisjonen minst én kamp mot lagene fra den andre conferences, noen lag spilles det én hjemme- og én bortekamp. 2 poeng for seier, og 1 poeng for overtidstap (er det uavgjort etter 3x20 spilles det 5 minutter sudden death, om det ikke er noen mål spilles det straffekonk) Når dette er gjort vil de 8 beste lagene fra hver conference gå videre til sluttspillet (Stanley Cup), det som alt dreier seg om. Dette er vanlig cupspill, hvor hvert steg spilles best av 7 kamper. 1. plass i east møter 8. plassen i east, 2. møter 7., osv. I Stanley Cup-finalen møtes tilslutt det beste laget fra øst mot vest. EDIT : korrigert tekst som er stryket ok. Takk:) Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Detroit på vei mot ny seier? Har spilt bra så langt i Stanley Cup Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Detroit på vei mot ny seier?Har spilt bra så langt i Stanley Cup Jeg både tror og håper at Pittsburgh vinner, til tross for at jeg ikke kan fordra Malkin. Synd at ikke Chicago slo ut Detroit, synes de spiller en utrolig morsom hockey. Så er det også litt trist at vi ser de samme lagene i finalen som i fjor. Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Detroit med suveren seier i går, nå trenger de bare en seier til så er det gjort Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Noen som vet når norsk tid finalen begynner? Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Så vant Pittsburgh Stanley Cup. Sterkt med tanke på at kampen gikk i Detroit Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har nylig begynnt å se på NHL, så langt er det velidg gøy Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Ingen aktivitet her? Må få litt liv i denne tråden! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 For ikke sett så mye NHL fortiden etter at jeg flyttet ut og ikke har canal+ lengere. Men nå har jeg hvert fall denne tråden under "Mine innlegg" Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Ja, må innrømme at jeg selv ikke har sett så mye NHL som jeg skulle ønsket denne sesongen. Men Canal+ har vel ikke NHL lenger? Jeg har i hvert fall ikke sett noe der i år. Viasat derimot skal sende sluttspillet. (EDIT: i hvertfall noen av kampene) Vi får se om det blir litt mer aktivitet her når sluttspillet starter. Endret 28. januar 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Trodde det var nestesesong Canal+ mistet rettighetene jeg. Viasat som har tatt de over ja. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 skal ikke si noe for sikkert, men jeg har ikke sett noe NHL på programmet til Canal+. Uansett så finnes det veldig mange bra streams med god bildekvalitet, så det har ikke vært noe problem for meg å se kamper som ikke har gått på TV. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Viasat har tatt over ja, når er det egentlig grunnserien er ferdig og sluttspillet starter? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Har prøvd å finne en dato selv, men uten hell. På NHL.com under schedule>playoff er det "no game scheduled". Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Har slitt med å sove de siste dagene, og problemet gjentar seg. Jeg kommer derfor til å se Senators @Penguins i natt. Forhåndsstoff: SEN vs PIT 54 GP 54 29 W 33 21 L 20 4 OT 1 62 P 67 0.574 P% 0.620 2.70 G/G 3.07 2.80 GA/G 2.82 15.1 PP% 16.4 83.8 PK% 82.7 29.6 S/G 32.4 28.0 SA/G 29.1 49.3 FO% 49.1 Senators har 7 strake seiere (lengste winning streak siden 8 på rad i 2007), Penguins har 2. Sesongens tidligere oppgjør har endt med 2-1 fordel Penguins. Dec 23, 2009 OTT@PIT PIT, 8 - 2 Nov 19, 2009 PIT@OTT OTT, 6 - 2 Oct 12, 2009 PIT@OTT PIT, 4 - 1 Malkin scooret sin fjerde hat trick i lagenes forrige oppgjør i Mellon Arena. Med Malkin på vei til å finne storformen han hadde i Playoff'en i fjor, kan det bli en morsom kamp. På mandag dro Penguins til New York og slo Rangers 4-2 i Madison Square Garden. Dette var Fleury sin første kamp siden 14. januar pga en brukket finger (han har nå fått spesialsydd snapphansken sin så det ikke klemmer på fingeren). Senators har vært uten sine stjernespillere Alfredsson og Spezza tidligere i sesongen (samt keeper Leclaire), men med de tilbake har de altså 7 strake nå. På tirsdag slo de New Jersey Devils 3-0, etter å ha tapt de tre foregående oppgjørende tidligere i sesongen. Se opp for: - Senators: Kovalev har 2 mål og 6 assists på 7 kamper, Alfredsson har 5 mål og 5 assists på 6 kamper, Regin har 2 mål og 3 assists på 4 kamper. - Penguins: Malkin har 5 mål og 5 assists på 5 kamper, Crosby har 3 mål og 7 assists på 4 kamper, Fedotenko har 4 assist på 3 kamper, Dupuis har 3 mål og 5 assist på 8 kamper, Gonchar har 1 mål og 3 assist på 2 kamper. Skader: - Senators: Leclaire og Winchester. - Penguins: Kunitz er skadet, Goligoski, Guerin og Talbot er usikre. Alt ligger til rette for en målrik kamp. Go Penguins! EDIT Og litt stats fra nhl.com: Stat pack -- Gonchar is one goal away from 200 in his career. … Pittsburgh's Dan Bylsma became the eighth-fastest coach to reach 50 wins in NHL history following a 2-1 victory against Philadelphia on Sunday. Bylsma reached career win No. 50 in his 78th game (50-23-5), trailing only Tom Johnson (67), Bep Guidolin (69), Pat Burns (75), Todd McLellan (76), Mike Keenan (77), Pat Quinn (77) and Pete Green (77). … The Penguins have five hat tricks this season, already matching last season's total. Those posting three goals are Crosby (Oct. 28 vs. Montreal, Nov. 28 vs. N.Y. Rangers), Malkin (Dec. 23 vs. Ottawa, Jan. 19 vs. NY Islanders) and Mike Rupp (Nov. 30 at N.Y. Rangers). … Elliott was named the NHL's First Star of the Week for Jan. 18-24. He won all four of his starts while allowing five goals and making 110 saves. Endret 28. januar 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Når starter den? Altså norsk tid? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Starter om 10 minutter, 01:00 norsk tid. Kampen går på ESPN America på norsk TV, eller streams. Endret 28. januar 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ok, takk. Kanskje det blir en periode eller to på meg. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvor kan man se kamper på stream? er dette gratis med jalla kvalitet, eller betal med god kvalitet? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Vil også vite om det er noen muligheter for streaming? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå