Step_up Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det kommer vel an på hvilket land du sikter til når man snakker om viktigheten av mesterskap. Det er da ingen som har sammenglignet med fotball? Det nederste du skriver, det tror jeg er bare tull. Om de ikke gjør det, så er pga andre viktige ting på programmet og fordi de evt. landene mener de har bra nok lag med seg til å vinne. Og det samme er det vel med hockeyen. USA, Sverige og Canada trenger vel strengt talt ikke å ha med seg de beste for å ta medalje. Men nedrykkspill som USA var i for ikke så lenge siden, det er vel neppe akseptabelt i de kretser uansett. Så må nødvendigvis ett land som Norge prioritere VM litt annerledes enn de som kan ta medalje med 3/4.rekken...Skal vi ta steget videre fra f.eks kvartfinale, så har vi da ikke råd til å ikke ha med de beste?Når vi for kort tid siden spilte jevnt med Canada, så må man jo satse for fullt i mesterskap og utvikle norsk hockey og landslaget videre! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det kommer vel an på hvilket land du sikter til når man snakker om viktigheten av mesterskap. Det er da ingen som har sammenglignet med fotball? Det nederste du skriver, det tror jeg er bare tull. Om de ikke gjør det, så er pga andre viktige ting på programmet og fordi de evt. landene mener de har bra nok lag med seg til å vinne. Og det samme er det vel med hockeyen. USA, Sverige og Canada trenger vel strengt talt ikke å ha med seg de beste for å ta medalje. Men nedrykkspill som USA var i for ikke så lenge siden, det er vel neppe akseptabelt i de kretser uansett. Så må nødvendigvis ett land som Norge prioritere VM litt annerledes enn de som kan ta medalje med 3/4.rekken...Skal vi ta steget videre fra f.eks kvartfinale, så har vi da ikke råd til å ikke ha med de beste?Når vi for kort tid siden spilte jevnt med Canada, så må man jo satse for fullt i mesterskap og utvikle norsk hockey og landslaget videre! For å utvikle norsk hockey trengs det flere NHL-spillere og flere ishaller. Først da er både interessen og muligheten til stede for å skape rekruttering av unge spillere (før fotballen tar dem ). Det hadde hjulpet med solide resultater i VM også, men jeg tror NHL-spillere har større effekt og siden de to utelukker hverandre til en viss grad så må man rett og slett velge. Og at Norge var jevngode med Canada er vel kun i en noe kunstig konstruksjon hvor Canada stiller med et juniorlag? Det er en festlig kuriositet når det skjer som skaper en ørliten krusning på medielandskapet her til lands, mens når Zucarello spiller fast på Rangers så genererer det medieoppslag etter hver eneste kamp (og dem er det mange av). At NHL-spillere ikke er tilgjengelig for landslaget er en del av rammevilkårene som Roy Johansen og landslaget for øvrig opererer under og dette har de ingen problemer med å akseptere. Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 flere ishaller og bedre trenere. Det krever penger. Sverige har vell over 300 ishaller. Norge har rundt 30. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Finnes vel mye drittplasser rundt om, i tillegg til at det kanskje finnes plass i utkanter av byer, o.l. I tillegg så må vel ikke hallene nødvendigvis være så store...Det siste er jo faktisk ett ganske bra poeng. Men man må jo se det litt an i forhold til hvor mange lag det er. Oslo og Østfold f.eks, trenger vel flere ishaller enn andre byer...Men man bør vel gjøre ganske mye hva gjelder rekruttering på mange arenaer(i alle idretter egentlig), i tillegg til å sammenligne ishaller pr. andel innbyggere. Dog er det riktignok vanskeligere å rekruttere til hockey som kjemper en hard kamp mot fotball hvor man fra barneskolen av mange steder har ett slags mål i nærheten, i tillegg til at det går mye av det i gymmen, fotball rekrutteres det aktivt i helt fra man går på barneskolen i første klasse. Og i kamp med basket hvor man over alt har kurver på skolene og hva finner man i gymsalene og i idrettshaller? Men er vel ikke rart at man taper kampen mot en idrett som i følge the Guardian slår fotball med 450 mill aktive spillere mot 250 mill aktive...I tillegg er det mange idretter man kan bruke frasen:alle løper, svømmer, sykler, osv...osv...Ville nå heller foretrekke om man på nasjonalt nivå blir bedre på å rekruttere i disse idrettene, selv om vi har oppløftende resultater i alle nevnte idretter... Endret 1. mars 2011 av Step_up Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Tenk hvor mange flotte ishaller vi kunne fått for prisen av Holmenkollen. Ta feks Jordal Amfi som brukes syv dager i uken stort sett hele dagen. Jordal holder vel samme standard som Holmenkollen gjorde for ett par oppusninger siden. Hvor ofte blir Holmenkollen brukt? Endret 1. mars 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) faen nå slettet jeg hele innlegget når jeg var i ferd med å poste. jaja, får ta det i morgen . men kan vel minne på slagordet om nordmenn, og hva slags idrettsnasjon vi regnes som utenfra. Endret 1. mars 2011 av Step_up Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Zucca og Rangers tapte igjen i natt. Ikke ofte jeg ser hele kamper og syns ofte de leder da jeg tar kvelden, men når jeg sjekker dagen etterpå så har de tapt. Tror jeg må prøve å holde meg våken til kampen er over. Kanskje det blir seier da? Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Nå er det straks playoffs, hvordan er oppslutningen herfra? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Rangers - Caps er den store kampen. Og jeg sliter litt med hvem jeg skal heie på. Caps er jo så klart en mye hetere kandidat til å vinne hele shiten, men then again, Zucarello. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Surt at Rangers går til sluttspillet da... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Synd jeg skal på jobb kl 08 i morgen, ellers hadde jeg nok sett kampen. Ser ut til at jeg har tilgang til play-off også på espnplayeren. Sykt digg at jeg har det med tanke på at jeg betalte for 1mnd i januar, men har hatt tilgang hele tiden Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Synd jeg skal på jobb kl 08 i morgen, ellers hadde jeg nok sett kampen. Ser ut til at jeg har tilgang til play-off også på espnplayeren. Sykt digg at jeg har det med tanke på at jeg betalte for 1mnd i januar, men har hatt tilgang hele tiden Det er vel et løpende abonnement? Har du sjekket kontoutskriften? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Synd jeg skal på jobb kl 08 i morgen, ellers hadde jeg nok sett kampen. Ser ut til at jeg har tilgang til play-off også på espnplayeren. Sykt digg at jeg har det med tanke på at jeg betalte for 1mnd i januar, men har hatt tilgang hele tiden Det er vel et løpende abonnement? Har du sjekket kontoutskriften? Har ikke blitt trukket noe mer enn for første måneden Var visstnok samme "bug" i fjor. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Synd jeg skal på jobb kl 08 i morgen, ellers hadde jeg nok sett kampen. Ser ut til at jeg har tilgang til play-off også på espnplayeren. Sykt digg at jeg har det med tanke på at jeg betalte for 1mnd i januar, men har hatt tilgang hele tiden Det er vel et løpende abonnement? Har du sjekket kontoutskriften? Har ikke blitt trukket noe mer enn for første måneden Var visstnok samme "bug" i fjor. I så fall, gratulerer Jeg har hatt sesongpass og nå playoffpass så det har jo kostet litt mer. Jaja, det viktigste er at det stort sett funker bra og jeg kan se de kampene jeg vil Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Ekstremt deilig at Sabres slo Flyers i går. Viktig seier. Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 bye bye rangers. Spark torts og slutt med dump og chase taktikken. Nytter ikke å kjøpte first line center med null kontringsspill. Jævla møkka trener og møkka sportslig leder. Et lag fullt av 3 og 4 linjers. ARGH! Og ta vare på gabby.. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Faen heller. Samme dritten hver kamp. Massivt press og skudd for så å slippe inn tøvete kontringsmål. Hadde det ikke vært for gladnyheteten om Osama etter kampen tror jeg jeg hadde hoppa utfor ei bru. Faens Lecavalier. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Bare aa gratulere Tampa Bay. Bedre organisert, bedre i forsvar, jobber hardere og tar vare paa mulighetene de faar. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Bare aa gratulere Tampa Bay. Bedre organisert, bedre i forsvar, jobber hardere og tar vare paa mulighetene de faar. De tok godt vare på mulighetene de fikk mot Penguins også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå