2bb1 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei! For en tid tilbake ble det sagt at man ikke skulle plugge ut mus og tastatur uten å slå av PC (evt. "løse de ut" fra PC). Men dette er noe jeg aldri har brydd meg om, og har heller ikke hatt noe problem med dette. Det jeg lurer på, er om jeg kan plugge ut og inn DVI-kabler til PC-en mens den er på? Har nemlig en HDMI-DVI kabel fra TVen og i tillegg en DVI-kabel fra skjermen. Når jeg da vil bruke f.eks. TV-en som dataskjerm, må jeg plugge ut datakabelen og plugge i tv-kabelen. Går dette fint uten å gjøre noe spesielt? Endret 11. januar 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Du kan da strengt tatt ha bilde på begge skjermene samtidig. Men tror nok ikke det skulle skade PC/skjerm/stue skjerm noe og plugge i mens den står på. Correct me if im wrong. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Ok. Ja har to DVI-utganger på skjermkortet, men jeg får ikke opp noe bilde når jeg kobler en skjerm til utgang 2? Men det skal vel gå an å gå inn i innstillingene å få bilde på begge skjermene samtidig, men dette husker jeg ikke hvordan jeg gjør? Endret 11. januar 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ser du har nVidia, har ati selv og får opp bilde på begge skjermene selv. Skal no være et sted inne på driversettings, rot litt rundt der, skulle vel ikke være så vanskelig å finne. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Jepp fant det nå på Nvidia kontrollpanel Tusen takk for hjelpen. Ser ut som det går bra å ta ut og inn dvi-kabelene også om noen skulle lure. Lenke til kommentar
Spuddy Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg svidde av skjermkortet mitt en gang jeg byttet kabler mens PC-en enda var på. Dette var dog med VGA, men kan ikke tenke meg at det er noe forskjell der. Tror det kan være fare for kortslutning en eller annen plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå