Gå til innhold

Nvidia driverproblem i 3DMark2003 eller rett og slett juks?

Gabriel_X

Anbefalte innlegg

Nvidia fikk jo et kraftig hopp i 3Dmark 2003 med 42.86-driverne, men det ser ut som om det er noe feil med dem - eller?

Se sammenligning av bilder og døm sjæl:

http://www.sharkyforums.com/showthread.php...threadid=178334

Også jeg som trodde de ikke brydde seg om 3Dmark-scoren lenger :roll:

Det ser ut som om Nvidia graver seg lenger og lenger ned i et digert høl for hvert eneste latterlige pr-stunt de kommer med om dagen. Personlig tror jeg de hadde vært tjent med å holde kjeft og akseptere situasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nvidia fikk jo et kraftig hopp i 3Dmark 2003 med 42.86-driverne, men det ser ut som om det er noe feil med dem - eller?

Se sammenligning av bilder og døm sjæl:

http://www.sharkyforums.com/showthread.php...threadid=178334

Også jeg som trodde de ikke brydde seg om 3Dmark-scoren lenger :roll:  

Det ser ut som om Nvidia graver seg lenger og lenger ned i et digert høl  for hvert eneste latterlige pr-stunt de kommer med om dagen. Personlig tror jeg de hadde vært tjent med å holde kjeft og akseptere situasjonen.

Hvis du leser bare ett par innlegg lengre ned så ser du at ytelsen er så og si den samme i de testene der det ikke blir tegnet ordentlig, det er i de andre testene de tjener på. En bug: ja sikkert. Konspirasjon for å dra 3dmarks: ekstremt lite sannsynlig.

AtW

Lenke til kommentar
Uansett om de jukser eller ei,hvor er de som bestandig har påstått at NV har perfekte drivere.

Dette er noe av poenget - Nvidia har jo så godt som alltid hatt 'perfekte' drivere og at en release plutselig feiler på en DX7-test er jo mer enn bare litt merkelig.

Og når en release - tilsiktet eller ikke - utelater f.eks. eksplosjoner fra en av testene hvordan vet vi da at den ikke f.eks. går ned i detaljgrad, bruker dårligere/grovere komprimering av teksturer eller utelater mindre detaljer o.l. i de andre testene...

Regner med at det kommer noen screenshots som sammenligner detaljgraden fra de andre testene også rimelig raskt.

Lenke til kommentar
Vi får vel se med nye drivere hvordan det går,og om at Fps forblir den samme i 3Dmark.Vil ikke påstå at de jukser siden driverne er beta.

Det er beta også ja, mao driverene er beta, og der det mangler noe tjener man så og si ingen ytelse, storm i vannglass er et begrep som virker naturlig synes jeg.

AtW

Lenke til kommentar
Både Ati og Nvidia optimaliserer driverene for benchmark og det er det ikke noe galt i,men å jukse på en måte der detaljer uteblir for å oppnå flere fps er juks.Dessuten så kan Nv også gjøre feil,derfor heter det beta drivere,og ikke juks.

Det rare med det hele er at Futuremark har 4 partnere som er med på å utvilke 3dmark: Intel, AMD, ATI og NVIDIA... Rart at de ikke vet hva som kommer eller klarer å lage drivere til det..

Lenke til kommentar

Ifølge artikkelen jeg refererte til tidligere sluttet ATI med optimalisering av driverne til benchmarkprog etter alt styret i fjor med Radeon 8500.

(Dette virker jo veldig trolig ettersom at jeg ikke husker hvor eller hvilken side jeg leste dette på.)

Lenke til kommentar
Ifølge artikkelen jeg refererte til tidligere sluttet ATI med optimalisering av driverne til benchmarkprog etter alt styret i fjor med Radeon 8500.  

(Dette virker jo veldig trolig ettersom at jeg ikke husker hvor eller hvilken side jeg leste dette på.)

Ati optimaliserte ikke driverne sine,de JUKSET i Quake for å bedre fps`en.

Og når det gjelder problemet til NV så virker det for dumt å jukse på en slik måte der alle oppdager det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...