FCW Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Som tittelen sier: Kan jeg koble harddisk og DVD spiller på samme IDE kabel og IDE utgang?? HK'et har kun en (1) IDE slot...og jeg har IDE HD og DVD spiller FC Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ja, ingen problemer med det. Den ene (HDD) må stå som master, den andre som slave. Eller begge som Cable Select, hvis kabelen støtter det. Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ser helst at HDD står som Master om det er den eneste Harddisken du har i maskinen. Dersom det ikke er snakk om samme disk som operativsystemet ligger på, eller det er en kabel på en annen IDE kontakt(på Hovedkort)er det ikke fullt så nøye hvem som står som Master/Slave. Uansett er det en forsel å sette Master/Slave på dem. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvor mange enheter kan man ha på en IDE kabel? Jeg har et nytt HK med kun en IDE utgang. Har en ny SATA disk hvor jeg kommer til å legge OS. Har på gammel "oppussings prosjekt" 2 stk IDE disker samt 2 stk DVD brennere. Jeg ønsker altså 2 stk HDD + 2 stk DVD = 4 enheter. Er dette mulig??????? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Da trenger du et PCI kontrollerkort. Det kan bare være 2 enheter på en kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå