Gå til innhold

Fluer i leiligheta! Hvordan blir jeg kvitt de?

petterpann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Forsket" litt på en flue hin dagen. Fanget den og holdt den uten vann og mat. Etter en dag slutet den å fly rundt hele tiden og etter to dager var den dau. Så fjerner man all mat skal de dø. Men det er jo ekstremt vanskelig å fjerne alle matskilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hva med en sånn en ?

Har noen sånne på verandaen evt litt ut i blomsterbedet.

fest en sånn i stua når du er på jobb eller er ute.

zapper å dreper fluer fort og effektivt.

20041127231713.jpg

Lenke til kommentar
Kjøp en kjøttetende plante eller tre. Funker som f...

Det skal jeg gjøre. Har litt problemer med langbein og veps/bier. Så tenkte de kunne være fine å ha. Er det vanskelig å holde slike planter? Støvsuger er forresten genialt for å fjerne langbein-er. Men forebygging mot slike ekle flygeskapninger har jeg enda ikke funnet ut av.

Jepp, litt vanskelig å holde sånne planter i live. Ikke for mye vann. Ta en tur til plantasjen!

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

*Med ekstreme forbehold om feil informasjon*

Fluer trekkes vel gjerne mot lys. Dersom du har fjernet alt av fristelser, leiligheten er ren og pen, inkludert avfallsbøtter, sluk, m.m. kan det være en ide (ikke skyt meg) å ha vinduer åpne og alt av lys av på dagtid. Mørkt og kaldt inne: fluer trekker ut mot lyset. Samme som at det er greit å unngå å ha vinduene åpne når det blir mørkere ute og du har lys på inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

*Med ekstreme forbehold om feil informasjon*

Fluer trekkes vel gjerne mot lys. Dersom du har fjernet alt av fristelser, leiligheten er ren og pen, inkludert avfallsbøtter, sluk, m.m. kan det være en ide (ikke skyt meg) å ha vinduer åpne og alt av lys av på dagtid. Mørkt og kaldt inne: fluer trekker ut mot lyset. Samme som at det er greit å unngå å ha vinduene åpne når det blir mørkere ute og du har lys på inne.

Takk.

Noen fler forslag? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...