Gå til innhold

LAN over 200 meter, helst trådløst

pgdx

Anbefalte innlegg

Skal prøve å få satt opp et nettverk mellom to hus som har en avstand på ca. 200 meter i luftlinje. Husene er synlig fra hverandre, og jeg har derfor tenkt meg en rettet antenne i hvert av husene. Er litt usikker på om jeg vil lage antennene selv, så er det noen som vet om noen løsninger som selges til en rimelig penge?

Å overføre via kabel er nesten helt utelukket grunnet at jeg ikke ønsker å sette opp en repeater halvveis for å få skikkelig signal. Har noen prøvd å sette opp LAN med 200 meter Cat 6e-kabel uten noen form for forsterker? Kan jeg likevel oppnå bedre hastighet og stabilitet enn jeg kan hvis jeg velger WLAN?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ping? På 200 meter? Det går jo med lysets hastighet, ping-tid blir ikke høy på grunn av avstand, men på grunn av antall enheter den går gjennom på veien. Jeg antar jeg skal overleve en ping på 0.00000066712819 sekunder.

Lenke til kommentar

Dette er ping på trådløst nett over 7-800 meter ca., med signalkvalitet på 60% i

den enden det pinges mot.

Mao. ca 0,5 ms ping. DET er ganske kjapt. Blir helt sikkert ikke verre over kablet.

;-)

Forøvrig: Det er skrevet kilometervis om de problemstillingene trådstarter lurer på.

SØK! (ikke for å være negativ altså)

:thumbup:

post-15728-1200082616_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...