Gå til innhold

Hjelp til valg av minnekort til Canon EOS 400D

Anbefalte innlegg

Jeg har et ScanDisk ultra II kort til mitt canon eos 400D.

Er det et bedre kort enn ScanDisk extreme III?

Hvilket kort anbefaler dere til nevnte kamera?

..ble dette noe bedre emnetittel? Ellers takk for hyggelig velkomst til forumet for en nykommer...

Endret av Everest8848
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Man må ikke lese seg blind på hastigheten alene. Det er forskjell på hvordan ulike kameraer utnytter hastigheten på kortet. Det er ikke alltid det er noe vits i å betale ekstra for de raskeste kortene. Her er en test av 20D (antar det er det du mener) og ulike kort:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-7303

Angående velkomsten her: Når man blir medlem i et forum er det alltid lurt å lese igjennom retningslinjene før man begynner å poste. ;)

Lenke til kommentar
Man må ikke lese seg blind på hastigheten alene. Det er forskjell på hvordan ulike kameraer utnytter hastigheten på kortet. Det er ikke alltid det er noe vits i å betale ekstra for de raskeste kortene. Her er en test av 20D (antar det er det du mener) og ulike kort:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_pag...p?cid=6007-7303

Angående velkomsten her: Når man blir medlem i et forum er det alltid lurt å lese igjennom retningslinjene før man begynner å poste. ;)

Sorry...tar den. :blush:

Må ha vært utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Greide ikke å poengtere hva slags utstyr jeg har engang.. :blush:

Jeg har et Canon EOS 400D, som jeg håper jeg får mye glede av framover.

Tingen er at jeg kjøpte minnekort på expert, og ble veldig irritert når jeg kom hjem og så prisene på nett. Dum som jeg var betalte jeg 900 kr for et ScanDisk ultra II 2.0 GB. Skal prøve å få det levert tilbake, og kjøpe et større kort til halve prisen på nett.

Lenke til kommentar

Alt i orden! :)

400D har vel samme skrivehastighet som 350D om jeg ikke husker feil. Et Ultra II kort vil da være det maksimale kameraet kan utnytte fullt ut. SanDisk Ultra II får du på Fotovideo.no (og i butikkene) til halvparten av det du betalte så løp og bytt om du kan.

Lykke til med kameraet, du vil garantert få mye glede av det!

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Alt i orden! :)

400D har vel samme skrivehastighet som 350D om jeg ikke husker feil. Et Ultra II kort vil da være det maksimale kameraet kan utnytte fullt ut. SanDisk Ultra II får du på Fotovideo.no (og i butikkene) til halvparten av det du betalte så løp og bytt om du kan.

Lykke til med kameraet, du vil garantert få mye glede av det!

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...