Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en textbox hvor det står text for eks "Skriv her". Jeg vil at når denne boksen loades skal denne "Skriv her" teksten være markert(som regel med blått) automatisk slik at brukeren kan begynne å skrive rett inn uten å slette texten først. Hvordan gjør jeg dette?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke brukt C# eller særlig annen C for den saks skyld, men jeg hadde gjettet fra objektorientert tenkemåte at tekstboksen har events, noe slikt som onfocus. Når dette eventet intreffer kan det muligens kjøres en mark content funksjon eller lignende?

Vet ikke om det er vits at jeg skriver dette en gang, men det er retningen jeg hadde sjekket opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
textBox1.SelectAll();

Er ikke noe som heter SelectAll() i texbox i C#

Ånei... http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s....selectall.aspx

Men hvis det er web du snakker om, så vil det kanskje være en ide å si at du driver med asp.net?? Sånn i stedet for å kaste bort andres tid ved å være uklar i spørsmålsstillingen din!

Ja det er web jeg snakker om. Glemte å nevne det.

Lenke til kommentar

Jeg har to forslag til deg, ett som gjør som du sier, og ett som gjør hva jeg tror du ønsker/mener:

1. Legg til ' onfocus='this.select();' " i TextBox-tagen

eks. <asp:TextBox runat="server" ID="txtTest" onfocus="this.select();">Testtekst</asp:TextBox>

2. Bruk MS' AJAX.NET rammeverk, og webkontrollen TextBoxWaterMarkExtender som du kan teste på hjemmesiden til AjaxControlToolkit.

Antar at det er sistnevte funksjonalitet du er ute etter. Hvis du mot formodning ikke skulle ha mulighet til å bruke MS' AJAX.NET, så tror jeg at jeg skal ha en javascript-versjon liggende fra et prosjekt noen år tilbake hvis ønskelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...