evgeny Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei. jeg har en textbox hvor det står text for eks "Skriv her". Jeg vil at når denne boksen loades skal denne "Skriv her" teksten være markert(som regel med blått) automatisk slik at brukeren kan begynne å skrive rett inn uten å slette texten først. Hvordan gjør jeg dette? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har ikke brukt C# eller særlig annen C for den saks skyld, men jeg hadde gjettet fra objektorientert tenkemåte at tekstboksen har events, noe slikt som onfocus. Når dette eventet intreffer kan det muligens kjøres en mark content funksjon eller lignende? Vet ikke om det er vits at jeg skriver dette en gang, men det er retningen jeg hadde sjekket opp. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) focus() bruker jeg allerede. den setter bare musepekeren i textfeltet men markere ikke teksten som er der. men takk for forslag. Noen andre? Endret 11. januar 2008 av evgeny Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg mente ikke focus, men Onfocus, dvs at når feltet får focus så oppdager feltet dette. Jeg vet ikke hvordan det er med events i C#, men at feltet gir en melding om dette til en funksjon som merker teksten burde være mulig Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 textbox1.selectedtext eller noe Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 textbox1.selectedtext eller noe det er ikke så enkelt Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 textBox1.SelectAll(); Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 textBox1.SelectAll(); Er ikke noe som heter SelectAll() i texbox i C# Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 textbox.SelectionStart = 0; textbox.SelectionLength = textbox.Text.Length; Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 textBox1.SelectAll(); Er ikke noe som heter SelectAll() i texbox i C# Ånei... http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s....selectall.aspx Men hvis det er web du snakker om, så vil det kanskje være en ide å si at du driver med asp.net?? Sånn i stedet for å kaste bort andres tid ved å være uklar i spørsmålsstillingen din! Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 textBox1.SelectAll(); Er ikke noe som heter SelectAll() i texbox i C# Ånei... http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s....selectall.aspx Men hvis det er web du snakker om, så vil det kanskje være en ide å si at du driver med asp.net?? Sånn i stedet for å kaste bort andres tid ved å være uklar i spørsmålsstillingen din! Ja det er web jeg snakker om. Glemte å nevne det. Lenke til kommentar
gatepoet Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har to forslag til deg, ett som gjør som du sier, og ett som gjør hva jeg tror du ønsker/mener: 1. Legg til ' onfocus='this.select();' " i TextBox-tagen eks. <asp:TextBox runat="server" ID="txtTest" onfocus="this.select();">Testtekst</asp:TextBox> 2. Bruk MS' AJAX.NET rammeverk, og webkontrollen TextBoxWaterMarkExtender som du kan teste på hjemmesiden til AjaxControlToolkit. Antar at det er sistnevte funksjonalitet du er ute etter. Hvis du mot formodning ikke skulle ha mulighet til å bruke MS' AJAX.NET, så tror jeg at jeg skal ha en javascript-versjon liggende fra et prosjekt noen år tilbake hvis ønskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå