Gå til innhold

Overklokket spill PC til rundt 5000 kroner

Anbefalte innlegg

Nå som min EPoX 8RDA+ har begynt å gi ifra seg koden: FF under oppstart så tror jeg det er på tide å gjøre noe med hele saken.

Oppdrive ett nytt socket A hovedkort er nesten umulig og svært lite lønnsomt så derfor sitter jeg og ser på min andre løsning, altså renovere innholde i maskinen, noe som betyr at jeg er ute etter anbefaling på hva jeg burde velge for følgende deler:

Hovedkort

Skjermkort (Har litt lyst på ATi kort denne gangen, men ytelse og overklokking får komme først)

Minne

CPU med kjøler naturligvis

Jeg har for øyeblikket en OCZ strømforsyning på 430 watt av PowerStream typen, den gamle som lar deg justere styrken på de forskjellige volt railsene om de ikke skulle holde, så jeg tror jeg kan klare meg med den.

Ellers er jeg på jakt etter en billig maskin som kan klokkes opp, nåværende har jeg kjørt på AMD Mobile Barton uten problem for flere år.

Ellers er jeg på ett stramt budsjett og derfor er overklokking ett lukrativt tilbud for meg, har kjørt AMD over lengere tid men for tiden sies det at Intel har toppen, er ikke sikker selv men jeg tar hvor jeg kan få mest ytelse for pengene når du tar overklokking med i regnestykket.

Er takknemlig for det meste av hjelp, informasjon om hva jeg har av komponenter nå finnes i min profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Ta en titt på denne. Burde holde til grei overklokking, samtidig som den yter bra stock. Har ikke valgt CPU-kjøler, men Thermalright Ultra 120 Extreme er sannsynligvis den beste luftkjøleren du får tak i. Den er kanskje litt dyr sett i forhold til budsjettet. Tuniq Tower 120 er nesten like bra, og litt billigere. Kjøper du den får du alt fra amentio til 4623 + frakt.

Edit: Fikset handlevogn

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Tusen takk for noen svært gode forslag, skjermkortet skal jeg ta en titt på om det går å legge i noe ekstra siden etter min erfaring så er det der man oftest må oppdatere seg etter hvert som tiden går og hvor man kan tjene mest ytelse ved å bytte ut.

Lenke til kommentar

Både 8800GT og HD3870 er svært bra skjermkort som gir veldig mye for pengene. De yter så vidt dårligere enn toppkortene, men koster mye mindre. Med mindre du har ett budsjett som er vesentlig høyere, vil jeg anbefale et av disse. 8800GT regnes generelt å være hakket bedre enn HD3870, spesielt single. Uansett er det ikke mye forskjell på de to kortene. Hardware.no kom, som du sikkert har sett, i dag med en test av HD3870. Der er kortet bla. sammenliknet med 8800GT (husk at dette kortet allerede er noe overklokket). Er støynivå en viktig faktor blir HD3870 strakt mer attraktiv enn 8800GT.

Edit: HD3870 er også enklere å få tak i for tiden.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...