Gå til innhold

Problem med overclocking av Q6600

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å overklokke min Q6600, men den blir usabil ved 320FSB (2.88GHz) uansett hva jeg gjør. Jeg har et MSI P6N nForce680i, med BIOS P24. Jeg byttet ut processoreren med min gamle Core Duo E6400 for å teste å clocke den. Da kom jeg lett opp i 3.4GHz (60% overclock).

Jeg har senket multiplieren til 6 og 7, fsb vil fortsatt ikke gå over. Jeg fant til slutt en ting som hjalp, det var å disable core 2 og 3 eller 4. Da går det fint å clocke den til 3.15GHz, men det hjelper ikke meg noe særlig ettersom jeg selvfølgelig vil bruke alle corene.

Har du en ide om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er dessverre ett kjent problem, QuadCore klokker dessverre dårlig på nForce chipsettene (650 & 680). Eneste nForce 680 kortet er EVGA nForce 680, i en spesiell revisjon dog, de andre revisjonene der klokker også dårlig.

Ok. så det er et kjent problem altså. Jeg flashet en del BIOS idag, EVGA sin P31 BIOS også,

men selv om den skulle være optimalisert så virket den dårligere enn den jeg hadde fra før.

Tenkte kanskje å kjøpe ett P35 NEO2-FR hovedkort og heller beholde duo processoren på nForce kortet. Takk for tipset, ska se om jeg finner noe mer info om det.

Lenke til kommentar

som sagt klokking av quad på 680 er crapp ! med mindre du har evega rev a1/2 ,,

et kjent og alment problem!

har du sli oppsett ?

viss ikke anbefalere jeg og ta steget over på intel chipsett som er bedre og klokke quad på ,,

har du sli : så er vel 780 veien og gå ,, har ikke sett så mye resulater på dette kortet men skal vistnok være bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...