Gå til innhold

Kjøpe idag - 12K - Gaming! (!BESTILT!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette CrossFire hovedkort? Isåfall ikke kjøp SLI grafikkort da.

 

Annet småpirk kan være vurdering av 4x 6pin kontakter på strømmforskyningen

så man slipper overganger om man senere kjøper noe kraftigere en GT og vil ha SLI/CF

Med tanke på at du setter av over 1k til den.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har tenkt til å bestille PC idag, og har satt sammen denne:

Komplett PC

 

Vil dette passe sammen, og er det noen som har noen innvendinger?

 

Svar så fort som mulig!

 

Trenger jeg NOE annet for å få PC til å fungere? SLi kabler o.l?

 

Du trenger ikke 750W PSU for den maskina.

Vil foreslå Corsair 550W. Har selv 620W fra Corsair og er kjempe fornøyd med den. Nesten helt lydløs.

Du trenger ikke kjempe mye watt til det systemet du har satt opp hvis du ikke skal sette inn mange disker og optiske drev.

 

Du kan bruke pengene du sparer på å gå ned litt på PSU, til raskere RAM f.eks Crucial BallistiX PC8500.

 

Hvis du ikke har tenkt å klokke denne maskina en del, så kan du klare deg med en CPU kjøler til halve prisen. Stock kjøleren fungerer veldig bra hvis du ikke skal klokke forresten.'

 

Hvis du har mulighet så legg litt penger i en WD Raptor 74GB Disk. bruk den som system disk og du merker faktisk forskjell på loding av både OS og spill.

 

Hvis du har tenkt å klokke systemet, så behold den CPU vifta du har, men hvis du bytter ut E6850 med E6750 så får du råd til en raptor disk nesten bare med det ;)

Og de klokker omtrent like godt. Du merker veldig liten forskjell på 3.5Ghz og 3.45Ghz for å si det sånn.. Det ser finere ut på papiret, men thats about it.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har tenkt til å bestille PC idag, og har satt sammen denne:

Komplett PC

 

Vil dette passe sammen, og er det noen som har noen innvendinger?

 

Svar så fort som mulig!

 

Trenger jeg NOE annet for å få PC til å fungere? SLi kabler o.l?

 

Du trenger ikke 750W PSU for den maskina.

Vil foreslå Corsair 550W. Har selv 620W fra Corsair og er kjempe fornøyd med den. Nesten helt lydløs.

Du trenger ikke kjempe mye watt til det systemet du har satt opp hvis du ikke skal sette inn mange disker og optiske drev.

 

Du kan bruke pengene du sparer på å gå ned litt på PSU, til raskere RAM f.eks Crucial BallistiX PC8500.

 

Hvis du ikke har tenkt å klokke denne maskina en del, så kan du klare deg med en CPU kjøler til halve prisen. Stock kjøleren fungerer veldig bra hvis du ikke skal klokke forresten.'

 

Hvis du har mulighet så legg litt penger i en WD Raptor 74GB Disk. bruk den som system disk og du merker faktisk forskjell på loding av både OS og spill.

 

Hvis du har tenkt å klokke systemet, så behold den CPU vifta du har, men hvis du bytter ut E6850 med E6750 så får du råd til en raptor disk nesten bare med det ;)

Og de klokker omtrent like godt. Du merker veldig liten forskjell på 3.5Ghz og 3.45Ghz for å si det sånn.. Det ser finere ut på papiret, men thats about it.

 

Har ikke så mye peiling at det gjør noe, men kommer til å kjøpe flere disker og sånt seinere, så vil invistere i en god PSU med en gang. Raptor kommer jeg til å kjøpe senere, og kommer til å klokke en del. Men som sagt, har ikke mye peiling. La merke til at hovedkortet jeg har valgt kanskje ikke støtter SLi? = /

 

EDIT: Hvis det er sant som du sier om CPUene er jo det vel og bra, men kan jeg få høre noen andres meninger om dette? =D

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

Velg CF eller SLI hovedkort og kjøp skjrmkort som støtter CF eller SLI

Så begge blir like, en gang faller prisen så mye at du ikke kan vente med dualkjøring av skjermkortet og da er det kjipt å måtte kjøpe 2 helt nye skjermkort eller bytte hovedkortet.

Endret av War
Lenke til kommentar
Velg CF eller SLI hovedkort og kjøp skjrmkort som støtter CF eller SLI

Så begge blir like, en gang faller prisen så mye at du ikke kan vente med dualkjøring av skjermkortet og da er det kjipt å måtte kjøpe 2 helt nye skjermkort eller bytte hovedkortet.

 

Kunne du gi meg link til et eksempel på et brukbart kort? =)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg anbefaler Corsair sine er at de er nesten helt lydløse og veldig stabile.

 

Jeg kjører mitt system [email protected], 2x8800GTS 320MB 600/1950 (gamle G90 brikkene), samt 4 disker og 2 optiske drev på 620W uten den minste antydning til at det sliter. Har fremdeles kjempe mye å gå på.

 

Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, men du kan kjøre 2x8800GTX på en 400W PSU.

 

Og kjøper du raptor disken nå så slipper du å legge inn Windows på nytt senere ;)

 

Som hovedkort vil jeg foreslå et nForce brikkesett siden de er lagd spesielt med tanke på SLI. Så Asus P5N-T er et godt alternativ.

 

Ang. Skjermkortet så bytta jeg det mot Asus sitt 8800GT "TOP" istedet, siden det kjører 100Mhz raksere på kjernen.

 

 

Mitt forslag til maskin

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg anbefaler Corsair sine er at de er nesten helt lydløse og veldig stabile.

 

Jeg kjører mitt system [email protected], 2x8800GTS 320MB 600/1950 (gamle G90 brikkene), samt 4 disker og 2 optiske drev på 620W uten den minste antydning til at det sliter. Har fremdeles kjempe mye å gå på.

 

Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, men du kan kjøre 2x8800GTX på en 400W PSU.

 

Og kjøper du raptor disken nå så slipper du å legge inn Windows på nytt senere ;)

 

Som hovedkort vil jeg foreslå et nForce brikkesett siden de er lagd spesielt med tanke på SLI. Så Asus P5N-T er et godt alternativ.

 

Ang. Skjermkortet så bytta jeg det mot Asus sitt 8800GT "TOP" istedet, siden det kjører 100Mhz raksere på kjernen.

 

 

Mitt forslag til maskin

 

Ditt forslag var identisk med mitt? Posta feil link kanskje? :p

Men bra du setter opp forslag, da vet jeg hva du mener!

Håper noen andre også kan sette opp noe! Takk for all hjelp til nå!

 

EDIT: Du må dele handlevognen, ikke bare peise opp linken til DIN handlevogn:P Da får jeg opp min egen. :p

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg anbefaler Corsair sine er at de er nesten helt lydløse og veldig stabile.

 

Jeg kjører mitt system [email protected], 2x8800GTS 320MB 600/1950 (gamle G90 brikkene), samt 4 disker og 2 optiske drev på 620W uten den minste antydning til at det sliter. Har fremdeles kjempe mye å gå på.

 

Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, men du kan kjøre 2x8800GTX på en 400W PSU.

 

Og kjøper du raptor disken nå så slipper du å legge inn Windows på nytt senere ;)

 

Som hovedkort vil jeg foreslå et nForce brikkesett siden de er lagd spesielt med tanke på SLI. Så Asus P5N-T er et godt alternativ.

 

Ang. Skjermkortet så bytta jeg det mot Asus sitt 8800GT "TOP" istedet, siden det kjører 100Mhz raksere på kjernen.

 

 

Mitt forslag til maskin

 

Ditt forslag var identisk med mitt? Posta feil link kanskje? :p

Men bra du setter opp forslag, da vet jeg hva du mener!

Håper noen andre også kan sette opp noe! Takk for all hjelp til nå!

 

Annet hovedkort, skjermkort, PSU og ekstra harddisk i mitt ;)

Men ditt var ikke helt på jordet til å begynne med ;):p

Lenke til kommentar
eksempelbilde

vx450w_noise-564x376.jpg

 

Må også tenke på lydnivået, ville heller hatt en 800w som var stille på pcens 350 watt forbruk enn å kjøpe en 400w som er "god" nok for pcen men kjører på 150 DB.

 

Det virker som om du har dobbelt så mye peiling, om ikke mer, enn meg. Kan ikke du sette opp et lite forslag til det viktigste i PC? Hvis du gidder hadde det vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg synnes du har fått mange gode forslag i denne tråden.

Det med PSU er ikke aktuelt før man tenker extreme cpuene og sli/3sli

Om man ike er en klokker med planer om det så gå for de forslagene over

Billigere PSU og annet hovedkort med SLI om det er GF serien du skal ha skjermkort fra.

 

Litt billigere cpu og heller klokke denne 200-400 og da med den kjøleren du først kom med.

Litt billigere PSU og legge pengene i OS disk/raskere ram eller spare dem som også skrevet over.

Endret av War
Lenke til kommentar

Selv har jeg 150BG 10k som OS men med din 500gb D: disk så kan du i teorien klare deg med en 37GB 10k disk om det blir dyrt.

Det vil kun gi kjappere oppstart og loading i spill , resten vil man ikke kunne føle eller se.

 

Kan jo også ha en billig 120gb disk som OS disk eller lage en partisjon på den store disken med OS på. Genialt er det i alle fall og kunne reinstallere OS uten å måtte tenke på resten av lagrede filer på disken.

 

Om du dropper OS disk kan du kanskje gå for et 680 kort om du finner noe uten stor økning av prisen

 

Wibla sitt oppsett er ikke dumt,også med tanke på fremtidige oppdateringer.

Endret av War
Lenke til kommentar
Asus GeForce 8800GT: Ikke på lager. Ubekreftet 2008-02-01

Samsung 500GB: Ikke på lager. Ubekreftet 2008-01-12

 

Du skal bestille i dag ?

 

Ja, men velger samlet levering. Får ikke cash før i slutten av måneden uansett. :p

 

EDIT: Holy moly! 1 feb. faktisk. La ikke merke til det før nå. Noe som kan erstatte dette kortet da?

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...