Fritz0r Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Audi har nå sluppet info om sin kommende high-performance Audi, TT-S, en uke før den vises på Detroit Auto Show. Motor: 2.0L TFSI på 268 hester og 258 lb-ft. m. torque. Gir: S tronic dual-clutch automat kasse eller 6-girs manuell kasse. 0-100: 5.4 sekunder (coupe) 5.6 sekunder (cabriolet) Toppfart: elektronisk begrenset til 250 KM/h [155mph](editert) Salg's start: Omtrent mitten av året (2008). Kilde, press release og flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2008/01/det...eview_audi.html Endret 11. januar 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Carman Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Nice! Jeg digger TT`n.. den er så sykt lekker...! Lenke til kommentar
Swe Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Toppfart: elektronisk begrenset til 220 KM/h Men i alle dager...? Er dette en skrivefeil, eller en ny "gentlemens agreement" mellom de tyske bilprodusentene? Hvor "high performance" er det egentlig å strupe en bil på 220 km/t? Hehe. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) hehe, jeg bare oversatte artikkelen, men jeg har prøvd og google dette, men fant ikke noe svar. Enten så er det noe med EU og gjøre (virker mest logiskt), ellers så har bil produsentene gjort noe ala det de gjorde i Japan, satte en selv restriksjon på ca. 280 hester. selv synnes jeg det er og skyte seg selv i foten, nå kommer det ekstremt masse styla mercer og slikt (AMG, Carlsson osv.) med super supa motorer...også står det med liten skrift "Elektronisk begrenset til 250 KM/h". Men alt som har med elektronikk og gjøre, kan bli forbigått, enten ved total utskiftning av datakjerne, eller ett "piggy-back" system som kobles til eksisterende enhet. Tilbake til denne bilen, Audi TT-S. Se den lille søte vingen da...kan høre Autofil duden "Akkurat passe liten, så du får lyst til og ta med inn etter en kjøre tur, bare for og pusse den..." ***Editorial: Googling førte meg til Wiki som førte meg til denne artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Governor_(device) Automobiles are a common application, and modern automobiles are equipped with such a mechanism for various reasons. There are two types of automobile governors, one limiting the rotational speed of the engine, the other limiting the speed of the vehicle. In small, low power applications, governors are used to protect the engine from damage due to excessive rotational speed, or pushing the engine past its peak abilities. In larger, higher performance engines governors are used to limit the vehicle speed. Many performance cars are limited to a speed of 250 km/h (155 mph)[2] to limit insurance costs of the vehicle and reduce the risk of tires (tyres) failing. All heavy vehicles in Europe have by law speed governors that limits the speed to 90 km/h (56 mph) (100 km/h for certain buses). Urban public buses often have speed governors which are typically set to between 40 and 55 miles per hour. The German manufacturers initially started the gentlemen's agreement, since high speeds are more likely on the autobahn. This was done to reduce the political willpower to introduce a speed limit on the Autobahn. Today, BMW, Audi, Volkswagen and Mercedes-Benz limit their production cars to 155 mph (249 km/h). Certain AMG cars and the Mercedes/McLaren SLR are exceptions. The Rolls-Royce Phantom (BMW) is limited to 149 mph (240 km/h). Jaguar, despite being British, also have a limiter. As do the Swedish Saab and Volvo on cars where it is necessary. **Hoved artikkel editert Endret 11. januar 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 hehe, jeg bare oversatte artikkelen, men jeg har prøvd og google dette, men fant ikke noe svar.Enten så er det noe med EU og gjøre (virker mest logiskt), ellers så har bil produsentene gjort noe ala det de gjorde i Japan, satte en selv restriksjon på ca. 280 hester. Det er jo allerede en 'gentlemens agreement' (ikke EU-regler) mellom VAG, BMW og Mercedes på 250 km/t. Syns det ville være rart om dette plutselig ble forandret ... En gang i blant kommer det vel også biler som rett og slett driter i denne enigheten, også. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Chrome dråpe-speil fungerte dessverre ikke. Ellers var alt veldig ryddig og pent:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå