Stingah Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei Fikk den Thosiba-lcd'n Komplett.no har på ukens tilbud i posten i dag. Skrudde den på og søkte inn kanalene. Når skjermen er sort, eller det er mørkt midt på skjermen, kan man tydelig se en irriterende rød prikk. Dette er vel en død piksel? Hva skal man gjøre med slikt på en helt ny tv? Er det reklamasjonsrett? Skal sende komplett en mail nå.. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 har hørt man ikke får igjenn noe på det, siden det innenfor standar kan dø pixler. mne har også hørt at folk ikke har fått igjenn, fordi det ikke er nok døde pixler. vet ikke om det stemmer, så venter og ser, like spent som deg på hvordan det egentlig er. men mail er gratis så skader ikke å høre med komplett. Lenke til kommentar
8ball Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er som regel ikke noe garantisak når det er snak om kun en pixel. Ofte er det snakk om 5-6 døde pixler før man kan bytte. Men dette bør du kunne finne mer ut av om du går inn på hjemmesidene til Thosiba. Det har begynt å komme tv'er med null pixel feil garanti, så om du er så heldig å ha kjøpt deg en slik, så er det sef ingen problem å bytte. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Synd! Jeg har akkurat tenkt på og kjøpe den TV'en. (betyr ikke at jeg Ikke blir til og kjøpe den da). Det du kan gjøre (frekt gjort da) er og sende den tilbake som disse 14 dagers retur-rett og så kjøpe den samme TV'en pånytt. Hvordan er bildekvaliteten på TV'en på analoge signaler?? Endret 12. januar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Synd! Jeg har akkurat tenkt på og kjøpe den TV'en. En død pixel bør ikke hindre deg i å kjøpe en TV. Pixelfeil kan finnes på alle modeller og merker, og Toshiba er neppe mer utsatt for dette enn andre merker, uansett om de produserer LCD-panelene selv, eller får dem fra en underleverandør. På min Tatung, som lager LCD-panelene selv, har jeg funnet en død pixel. Den er svart og synlig på lyse bilder når man står på en halvmeters avstand og glaner på skjermen, ellers ser jeg den ikke. Er det noen som klarer å finne den i denne posten? Den burde være mulig å finne i det lyse eksplosjonsbildet. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Var faktisk veldig fristende å pakke tv'n ned igjen å stikke på postkontoret å sende den tilbake.. Men fant ut at den lille røde prikken ikke spiller så stor rolle. Fikk forøvrig svar fra komplett, får ingenting fra dem nei. Tv'n i seg selv er jeg utrolig fornøyd med. Har ikke fått prøvd med digitale signaler enda, så det blir spennende. Men med analog kabel så blir bilde bra det.. Er enkelte kanaler med dårligere sendinger enn andre da men.. Lenke til kommentar
-lost Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 du har kjøpt en helt ny tv. det skal da ikke være no feil på den da! bytt den du! vis dem sier nei så bare sier du at du skal kontakte tv2 hjelper deg. da gir de seg nok skal du se. for de vil ikke at folk skal vite at de er så vrange med å bytte ting. for det taper de kunder på, det er noe jeg og alle andre vet. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg blir så irritert på folk som tror de kan kreve alt mellom himmel og jord, slik som "lost".... De fleste TV-produsenter følger dagens ISO-standard, dvs. 5-6 døde pixler. Noen av produsentene har nå begynt med 0 døde pixel garanti, får at de skal få flere kunder. Hvis trådstartet hadde gått til feks. Tv 2 hjelper deg eller forbrukerrådet hadde klagen blitt blankt avvist... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Sjekk denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=894858 Her går det fram av at endel produsenter godtar enhver reklamasjon på lysende røde, grønne, blå piksler, mens det for svarte døde piksler, vurderes individuelt utfra antalle døde piksler, hvor på skjermen de er, og om de er enkeltvis eller i klynge. Lenke til kommentar
Oxidia Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Når du kjøper på internett har du jo 14 dagers angrerett, dvs du kan sende den tilbake uten noen grunn innen 14 dager (står mer om dette i mailen du fikk når du bestilte tven), så lenge den er i samme stand som når du fikk den. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg har kontaktet komplett og daq fikk jeg beskjed om å kontakte Toshiba, der fikk jeg beskjed om å kontakte Dals reprasjons-etteller annet.. Der kom jeg i kontakt med en veldig flink og trivelig kar. Han bad meg ta bilde av pikselen, noe som gikk greit med speilrefleksen, og sende inn bildet til han. Han sendte bilde videre til importøren av tv'n, så får vi se hva de sier. Håper det blir en garanti-sak, hvis ikke blir det nok angrerett ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå