Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dataen finner ikke nettverkskortet!

Anbefalte innlegg

Har skaffa med radiolink nå, så har jeg 2 dataer som er koblet til routeren... den ene fungerer det helt fint på...

Men den andre vil ikke ta imot noen nettverkskort virker det som!

Når jeg har satt det i, og starter xp så finner det nettverkskortet og begynner og installere... men så stopper det bare, så jeg går inn på add hardware, da søker den, men finner ingenting... så velger jeg netverkskortet fra listen, men da står det at det ikke er koblet til... men jeg har koblet det til! prøvd alle pci portene tilogmed :-?

Jeg har prøvd med det nettverkskortet jeg har på den andre dataen, funker heller ikke :(

Og når jeg prøver å gå inn og installere det fra drivercd'en jeg fikk med, så står det "No LAN board found on your system"... men hvordan er det mulig at den ikke finner nettverkskortene? Vet at det ikke er noe galt med pci-portene...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres enten ut som Hardware feil eller at brikksettet ditt ikke takler LAN-kortet

Men hva kan jeg gjøre med det? Hvordan vet jeg hva slags nettverkskort som passer til dataen?

Det ene nettverkskortet er helt nytt, det andre jeg prøvde er litt under ett år gammelt... vet ikke om det har noe å si jeg..? for dataen jeg prøver å få det til å funke på er (ganske gammel) AMD-k6, 379mhz...

Lenke til kommentar
Har skaffa med radiolink nå, så har jeg 2 dataer som er koblet til routeren... den ene fungerer det helt fint på...

Men den andre vil ikke ta imot noen nettverkskort virker det som!

Når jeg har satt det i, og starter xp så finner det nettverkskortet og begynner og installere... men så stopper det bare, så jeg går inn på add hardware, da søker den, men finner ingenting... så velger jeg netverkskortet fra listen, men da står det at det ikke er koblet til...

Har du rett driver da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...