Autoxave Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Sigma har nylig lansert en 70/2,8, riktignok ikke 85, men sylskarpe bilder skal den visstnok gi. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Trenger du virkelig SÅ forbanna pixel detaljer da? Kan ikke se for meg i praksis at du det må være så micronøye! Men men.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Skal ha meg en "knivskarp" 85-90mm som er lyssterk, f/1.4. Skal brukes i EX miljø hvor blitz ikke er populært.Nikons egen 85/1.4 er ikke skarp nok på f/1.4 og har derfor vurdert Zeiss Planar *T og Katz Eye Split Screen mattskive. Høres ut som dette kanskje er den beste løsningen, evt. at du går for et rendyrket makro-objektiv. Nikkor 105mm f/2.8 VRII melder seg som en soleklar kandidat, sammen med Tamron 90mm (som er nærmere det du ønsket av brennvidde)... Endret 12. januar 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Skal ha meg en "knivskarp" 85-90mm som er lyssterk, f/1.4. Skal brukes i EX miljø hvor blitz ikke er populært.Nikons egen 85/1.4 er ikke skarp nok på f/1.4 og har derfor vurdert Zeiss Planar *T og Katz Eye Split Screen mattskive. Høres ut som dette kanskje er den beste løsningen, evt. at du går for et rendyrket makro-objektiv. Nikkor 105mm f/2.8 VRII melder seg som en soleklar kandidat, sammen med Tamron 90mm (som er nærmere det du ønsket av brennvidde)... Jeg er enig med k-ryeng, 85mm/f1.4 har ikke akkurat imponerende nærgrense, og dybdeskarpheten er veldig liten på største blender. Jeg tror et makroobjektiv vil passe deg bedre ut i fra hva du beskriver her. Kanskje du kan bruke en lampe/lommelykt som lyskilde? En led-lykt med lav spenning er vel ganske "trygg"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå