phun-ky Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg holder på å sette opp min HTPC (igjen...), og i den anledning lurer jeg på om det finns et tv kort som støtter DVB-C (digitalt bakkenett , hvis det er det canal digital har) og mpg4? Hadde vært et veldig stort pluss hvis det støttet Linux /mythtv/ Og det hadde vært kjekt hvis noen anbefalt et skjermkort som passer til dette TV -kortet oh, og en ting til, skjermkortet må ha HDMI utgang. På forhånd takk!! EDIT: oppdatert til DVB-C Endret 13. januar 2008 av phun-ky Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Canal Digital har ikke et bakkenett... De har satelitt og kabel. Bakkenett (DVB-T): Signal tatt inn med bordantenne/luftantenne Satelitt (DVB-S): Signal tatt inn med parabolantenne KabelTV (DVB-C): Signal tatt inn med kabelanlegg, vanligvis via et "hull i veggen". Nå... Igjen... Hva er du ute etter? -C- Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 hm. jeg får digital tv fra kanal digital, fra "hull i veggen" igjennom en coaxial som går til en hd dekoder med kort fra canal digital. here we go: "Jeg holder på å sette opp min HTPC (igjen...), og i den anledning lurer jeg på om det finns et tv kort som støtter DVB-C (hvis det er rett (se over) ) og mpg4" Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ja det fins mottakere for digital kabeltv fra Canal Digital For en plugandplay-løsning kan du se nermere på FireDTV fra Digital-Everywhere. Men er usikker på om de støtter HD over DVB-C ennå. Ikke at det er så mye innhold å velge blant -C- Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 viktigste: vil det funke i linux/mythtv? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 fant noen lenker: http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Addin...Cards_--_Norway http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Use_cases så det kan se ut til at jeg kan bruke en ekstern tuner, firedtv. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 FireDTV fins også i intern versjon, FloppyDTV. -C- Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 men støtter ikke linux dessverreblir vel et hauppauge nova kort tror jeg da Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 men går det ikke ann å bare bruke den standard dekoderen som Canal Digital gir oss? og så bruke HDMI fra dekoderen til HTPCen og så til tven? eller er jeg på jordet? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Såvidt jeg vet så fins det bare ett kort med HDMI-inngang, og det er BlackMagic ettellerannet. Men det er svinedyrt og har nok ikke linuxdrivere. -C- Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 hm, tror jeg har tenkt litt feil. det beste ville vært hvis det var hdmi på skjermkortet, da det er skjermkortet som skal levere bilder og ikke tvkortet direkt. Lenke til kommentar
EspenTS Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du kan jo ta en kikk på dette Hovedkortet fra Asus dersom du skal ha HDMI utgang på din HTPC. Dette har integrert skjermkort med VGA og HDMI utgang. http://vip.asus.com/forum/topic.aspx?board...SLanguage=en-us -Mvh. Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå