Gå til innhold

Celeron???

Legolas

Anbefalte innlegg

Hei !

Sitter med en noe slitt Celeron466 i min maskin og nå vil jeg gjøre noe med d.

Har ASUS CUV4X FCPGA / AGPX4 hovedkort og lurer på hvilket kort som dere anbefaler. Lurer på Celeron 1000, eller kanskje 1100. Er d noen vits i å bruke 150kr på 100Mhz? Er d noe forskjell på de to cpu'ene i d hele?

Ellers så har jeg bestilt Daytona GF3 Ti-200, dumt eller??

Setter pris på tilbakemelding da jeg ikke har allverdens erfaring innen hardware.:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt at hovedkortet ditt ikke støtter nye celeron 1.2 ghz. For det er en utrolig god prosessor for penga. (tilsvarer 1.2 ghz athlon), men du må ha en fcpga2 kompatibelt hovedkort for å klare dette.

Jeg ville gått for 1.1 ghz celeron. 150 kr er ikke mye penger!

Lenke til kommentar

Legolas: Jeg har Celeron 1000, og den er grei nok. Du vil i alle fall merke en helt sinnsyk forskjell fra Celeron 466 til 1000/1100. Og ja; 100 MHz er verdt 150 kr.

Hovedkortet ditt er helt sikkert bra nok (og mer til), siden det støtter AGP 4x.

Jeg har også GeForce3 Ti 200, og får ca. 5100 3DMarks i 3DMark 2001, når prosessoren kjører på 1,1 GHz, og skjermkortminnet på 450 MHz.

Kjøp deg en Celeron 1100, du. Det vil du bli fornøyd med. :smile:

Lenke til kommentar

Du har jo ett bra hovedkort å overklokke det med så eg vil råde deg til å overklokke.

Det trenger ikke å vere vanskelig...du trenger ikke å pusse så mye på ribba og prossesoren...det vil holde med å bytte ut teipen med kjølepasta også klokker du i vei. Det er lite fare for å ødelegge prossesoren med å overklokke. Intel står for kvalitet :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...