Gå til innhold

22" eller 24" ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg vil ha noen andres mening om hva jeg bør kjøpe. Valget står mellom en 22" og en 24" LCD skjerm til pcn. Hva vil være best å spille på? hva anbefaler dere?

Takker for svar.

Uansett hva du velger, ikke kjøp de med billig TN panel :thumbdown:

tenkte på denne skjemen jeg22". noen som har noe å si om den?

EDIT: vil legge til at jeg skal holde meg rundt prisen 3000kr, så bare kom med forslag til skjerm.

Endret av intoxicated
Lenke til kommentar
Hei, jeg vil ha noen andres mening om hva jeg bør kjøpe. Valget står mellom en 22" og en 24" LCD skjerm til pcn. Hva vil være best å spille på? hva anbefaler dere?

Takker for svar.

EDIT: vil legge til at jeg skal holde meg rundt prisen 3000kr, så bare kom med forslag til skjerm.

Jaja, takker for svarene.. Jeg gikk for 22".

Lenke til kommentar

Takker for svar.

TN-panel ja :thumbdown:

Det går ikke en dag hvor jeg ikke irriterer meg på hvor dårlig skjermen er til film :no:

Edit: Kun VGA kobling også :ermm:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Sett to monitorer med og uten TN panel ved siden av hverandre så ser du stor forskjell.

TN er typisk;

-svææært begrenset synsvinkel

-dååååååårlig fargegjengivelse (blasse farger)

-ofte stooooore felter med lysblødning rundt rammen.

I det store og hele, bare noe billig dritt som duger til f.eks. surfing og word.

Lenke til kommentar
Sett to monitorer med og uten TN panel ved siden av hverandre så ser du stor forskjell.

TN er typisk;

I det store og hele, bare noe billig dritt som duger til f.eks. surfing og word.

Skjønner, men hører aldri noen klage over TN-panel liksom. Har også en venn som har denne skjermen jeg kjøper, jeg har ikke sett noe av det du nevner.

Lenke til kommentar

intoxicated: Ro ned quotinga! Vennligst quote bare det du svarer på!

22" vil være "bedre" til spilling fordi pcen ikke trenger å være like kraftig som ved spilling på 24". 1920x1200 pixler oppløsning krever et kraftigere skjermkort en 1680x1050.

Lenke til kommentar

TN er typisk;

Skjønner, men hører aldri noen klage over TN-panel liksom. Har også en venn som har denne skjermen jeg kjøper, jeg har ikke sett noe av det du nevner.

Da vet de ikke hvor gode LCD skjermer som finnes. Jeg har f.eks. også en 5 år gammel 19" Samsung LCD skjerm hjemme. Den har fantastiske farge, meget god kontrast og bred innsynsvinkel. Før det hadde jeg en 17" Orion LCD skjerm som var nesten ligge god!

Sammenlignet med ACER 22" er forskjellen nesten å gråte over. Da er det bedre med en gammel CRT skjerm av uansett merke!

Lenke til kommentar

Takker for svar.

TN-panel ja :thumbdown:

Det går ikke en dag hvor jeg ikke irriterer meg på hvor dårlig skjermen er til film :no:

Edit: Kun VGA kobling også :ermm:

Hadde aldri i verden vurdert 22" engang.

Har nå hatt 20" i et drøyt år og det frister bare mer og mer for hver dag som går med 24".

Men, klarer meg nå egentlig med 20" og da, hvertfall stor oppgradering fra 17" CRT :thumbs:

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt mulig å spille med lavere oppløsning på 24". Hvis man har en god 24" med en del justeringsmuligheter (f.eks Dell UltraSharp 2407WFP som jeg har), trenger man ikke å spille med 16:10 oppløsnig, man kan bruke 5:4 (1600x1200). Selv 1280x800 og 1280x1024 ser ganske bra ut i Crysis :D

Lenke til kommentar
Det er forsåvidt mulig å spille med lavere oppløsning på 24". Hvis man har en god 24" med en del justeringsmuligheter (f.eks Dell UltraSharp 2407WFP som jeg har), trenger man ikke å spille med 16:10 oppløsnig, man kan bruke 5:4 (1600x1200). Selv 1280x800 og 1280x1024 ser ganske bra ut i Crysis :D

Er litt uenig med deg her. Man kan spille i lavere oppløsning, men bildet blir enten veldig lite, eller veldig stygt, den skjermen skalerer ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...