Gå til innhold

40Gb Vs 60Gb PS3

Smyegel

Anbefalte innlegg

Hei skal ha meg ny ps3, ser det ligger 60gb rundt forbi noe overpriset dog...

Men er det noe Hardware messig forskjell på disse 2 med untak av Ps2 delen & USb portene/MinneKort ????

Bare er i tvil på hva jeg skal kjøpe igjen, hadde 60Gb før men den ble stjelt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De positive forskjellene på hw siden er at Cell er produsert med 65 nm teknikk. Noe som gjør at den bruker mindre strøm og genererer mindre varme. Dette har også gjort at kjøleløsningen er noe mindre, men samtidig trengs det også mindre kjøling siden Cell genererer mindre varme.

Ellers er det vel ingen forskjell.

Lenke til kommentar
De positive forskjellene på hw siden er at Cell er produsert med 65 nm teknikk. Noe som gjør at den bruker mindre strøm og genererer mindre varme. Dette har også gjort at kjøleløsningen er noe mindre, men samtidig trengs det også mindre kjøling siden Cell genererer mindre varme.

Ellers er det vel ingen forskjell.

Hmm vil det si at det er en svakere prossesor som står i 40gb eller ????

Lenke til kommentar

Dette hadde vel ikke vært særlig positivt om den hadde vært svakere :p

Nei, den gamle var produsert med 90nm teknikk og den nye er produsert med 65nm teknikk. Forskjellen er som Typho skriver, den tar mindre plass, bruker mindre strøm og dermed går varmeutviklingen ned.

Lenke til kommentar
Dette hadde vel ikke vært særlig positivt om den hadde vært svakere :p

Nei, den gamle var produsert med 90nm teknikk og den nye er produsert med 65nm teknikk. Forskjellen er som Typho skriver, den tar mindre plass, bruker mindre strøm og dermed går varmeutviklingen ned.

Hehe ok takker for svar, måtte bare spørre litt dumt var ikke helt sikker jeg :p

Hilsen

Smyegel =)

Lenke til kommentar
En selger på den lokale tv-sjappa sa at det kommer en software oppdatering til 40gb versjonen som skulle gjøre at denne versjonen også skulle kunne spille de samme ps2 spillene som 60gb versjonen :wow: . Noen som kan bekrefte dette?

Hmm hørtes jo genialt ud da :D

Kult vist noen kunne ha bekreftet dette

Lenke til kommentar
En selger på den lokale tv-sjappa sa at det kommer en software oppdatering til 40gb versjonen som skulle gjøre at denne versjonen også skulle kunne spille de samme ps2 spillene som 60gb versjonen :wow: . Noen som kan bekrefte dette?

Hvem vet, kanskje en gang i fremtiden. Men per i dag vet vi ingenting sikkert, og det gjør heller ikke denne selgeren du har snakket med.

Lenke til kommentar

be han skjerpe seg og gjøre jobben sin skikkelig, makan til oppspinn. En selger skal ikke stå og fore folk med rykter fra nettet :)

Kjøp 60gb om du skal spille ps2 spill. Og om prisforskjellen er 1000kroner og du finner den bundla versjonen så kjøper du seff 60gb, større harddisk 2 spill, 2 kontrollere++ er jo verdt mye mer i mine øyne :)

Lenke til kommentar
be han skjerpe seg og gjøre jobben sin skikkelig, makan til oppspinn. En selger skal ikke stå og fore folk med rykter fra nettet :)

Kjøp 60gb om du skal spille ps2 spill. Og om prisforskjellen er 1000kroner og du finner den bundla versjonen så kjøper du seff 60gb, større harddisk 2 spill, 2 kontrollere++ er jo verdt mye mer i mine øyne :)

Sant nok men er vel nesten umulig og finne den bundla nå i butikk, er jo bare 40Gb som selges for tiden......

De som er til salgs er jo overprisa så det holder (Finn.no,qxl osv)

Lenke til kommentar
Det er flere forskjeller:

Mulighet til å spille av SACD-plater

Integrert trådløs nettverk

Det med SACS-plater er jeg ikke sikker på. Men både 40 gb og 60 gb har interegert trådløst nettverk. 40 gb, 60 gb og 80 gb har dette, bare 20 gb som ikke har det (som ikke selges her i landet)

Lenke til kommentar
Det er flere forskjeller:

Mulighet til å spille av SACD-plater

Integrert trådløs nettverk

Merkelig at min 60GB ps3 er online uten ledninger da...må være en form for magi altså.

Det burde da være innlysende at det er 40GB-versjonen som evnt. er uten trådløst nettverk, da det er den som som er strippet for det andre. Men ditt brukernavn sier meg jo uansett at man ikke kan ta dine innlegg seriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...