Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Omsynlaus, er et nøkkelord. Ja, det er en treffende beskrivelse av "Lommemannen".. Riktig, så da venter vi til bevisene har kommet på bordet, før vi selv oppfører oss slik. Slenger like godt med denne: Akkurat nå er jeg bekymret på rettstaten Norges vegne. Har vi virkelig bare en forsvarsadvokat som tør stå alene og få alle i mot seg? Har vi virkelig bare en forsvaradvokat som trekker på øyenbrynene over å bli uthengt, drapstruet, spyttet på både av befolkningen og sine kollega fordi han tror så inderlig på en sak? Har vi virkelig det? Da står det fader meg dårlig til her til lands, og jeg er ikke i tvil om hvem jeg ønsker hvis jeg noensinne skulle ha behov for et forsvar. Staff er sannsynligvis villig til å trekke ut sine egne tenner for en sak han tror på, og hva er mer betryggende enn det hvis man hevder seg uskyldig anklaget og trenger en forsvarsadvokat. Lommemannen er anholdt og skal høres. Så blir det rettsak. Er Lommemannen skyldig så skal han få sin straff. Hva Staff angår så har han en mening, men har ikke gjort seg skyldig i straffbare handlinger ved å uttrykke disse. Det er det imidlertid flere bloggere og andre meningsytrere som har gjort ved å true og oppfordrer til drap. Jeg håper virkelig at Staff anmelder hele gjengen slik at disse også må ta sin straff. Artikkel Endret 15. januar 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Harald Stanghelle har noen gode poeng her. Ingen heksejakt.En heksejakt har så definitivt ikke funnet sted. Heksejakten forutsetter jo jakt på noe som egentlig ikke finnes, mens denne har vært rettet mot det som kan være den verste serieovergriper i nordisk kriminalhistorie. Ja, han har noen gode poenger hvis man også leser resten av artikkelen. Systematisk har mediene latt seg bruke av politiet. Derfor var det kanskje ikke til å undres over at VG direkte eller indirekte også var invitert til å filme selve pågripelsen. Ingen med vett og forstand i behold ønsker at en overgriper skal gå løs med fare for at stadig nye smågutter i verste fall ødelegges for livet. Også derfor har mediene vært så samarbeidsvillige overfor etterforskerne. Faren er at den kompakte fordømmelsen av ugjerningene pisker opp en stemning som ikke gir den siktede en sjanse til å bli hørt med sin egen historie. Slikt kan mer eller mindre ubevisst senke kravene til bevis, og i verste fall føre til fatale feilvurderinger hos både etterforskere, anklager og dømmende rett. I så fall vil det ikke være første gang at samfunnstemperaturen er så intens at heten fra den svekker dømmekraften. Da er det forstemmende å oppleve norske politikere som allerede før 55-åringen i går ble varetektsfengslet, frakjente ham for alltid "retten til å være en del av det åpne norske samfunn", slik nestlederen i Stortingets justiskomité formulerte det. For det er jo nettopp i de vanskeligste sakene at rettssamfunnet utsettes for selve lakmustesten. Det er nok dette som er den alvorlige underteksten i Tor Erling Staffs budskap. Den som ble overdøvet av hans feilslåtte forsøk på å omskape hele historien. Lommemannens sak reiser en rekke brennbare problemstillinger: Elendig politisamarbeid, latterliggjøring av "varslere", misforstått politikollegialitet og manglende vilje til å ta barn på alvor er bare noen av dem. Hvis etterforskerne har rett, dreier saken seg om en mann som i 30 år har forgrepet som på barn uten at norsk politi har maktet å sette en stopper for det. Slikt bør ikke drukne i den bastante og legitime forargelsen over ugjerningene. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Jeg vil rette en stor takk til media som med nebb og klør kjempet for "rettigheten" til å ha skattelistene liggende ute hele året for å "beskytte demokratiet". Ved å få vite hans alder, økonomiske status, arbeidssituasjon og bosted klarte lynsjemobben raskt å finne ham og henge ham ut til kollektiv domsavsigelse. Familien hans setter helt sikkert pris på dette. La oss for guds skyld håpe at dette ikke er en ny Bjugn-sak og at han blir sittende lenge inne. Endret 15. januar 2008 av Leviath Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 http://www.nettavisen.no/innenriks/article1539456.ece Lynsjemobben ute av kontroll. Dette er konsekvensene. Nå er det fare for at enda flere uskyldige blir dratt ned i gjørmen. Way to go! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Flere som er uskyldige? Jeg antar at du mener at "Lommemannen" er uskyldig, når du bruker benevnelsen "flere som er uskyldige"? Vel, for vedkommende som de har tatt har de 100% treff på DNA i flere av overgrepssakene? Han er tatt for samme forhold tidligere (i 1999), og man blir ikke fengslet i 4 uker med "brev og besøksforbud" om det ikke finnes et snev av bevis i saken. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Leste du artikkelen? «Dette er jo heilt håpløst, det er jo feil bilde av gjerningsmannen. Han på båten er ikke lommemannen. Slett filmen snarest», skriver en på nettsiden. Lenke til kommentar
Obscura Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 http://www.nettavisen.no/innenriks/article1539456.ece Lynsjemobben ute av kontroll. Dette er konsekvensene. Nå er det fare for at enda flere uskyldige blir dratt ned i gjørmen. Way to go! Sånn sett utenom eksempelet ditt, er vel ikke litt indrejustis bare å forakte vel? Alltid la tvil komme tiltalte tilgode selvfølgelig, men den dagen folk kommer unna for at ingen tar affære, synes jeg prisen for en etisk korrekt rettstat blir litt høy. "You can do it! Cut his fucking head off!" http://www.script-o-rama.com/movie_scripts...am-sandler.html Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Mobben blir jo helt vill, skjønner ikke hva de vil fram til. Forventer de at ingen skal forsvare Lommemannen og bare skyte han i hodet ute i skauen? Får sympati for den stakkars mannen jeg, flaut å se hvordan folk oppfører seg. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 http://www.nettavisen.no/innenriks/article1539456.ece Lynsjemobben ute av kontroll. Dette er konsekvensene. Nå er det fare for at enda flere uskyldige blir dratt ned i gjørmen. Way to go! Jeg så også det bildet på båten. Det virket ikke særlig likt politibildene. men han så litt tvilsom ut likevel....................... Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Med bilder og fult navn hetses den siktede i Lommemann-saken på YouTube. Nå viser det seg at bildene viser feil mann. Dem sier ikke noe om navnet kun bilde så nå har jo media røpt navnet selv? Han bar en ladd pistol, skyte politifolk? Neppe, seg selv om han ble tatt tenker jeg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dere forsvarer han ved å si: bla bla han er ikke dømt... bla bla det er ikke så alvorlig.. Hvor mange forhold er han siktet for? Er du helt sikker på at han vil bli dømt for alle disse? Poenget til Staff er at det er forskjell i alvorlighetsgrad på å f.eks. voldta ved bruk av samleie og å lure noen til å berøre penis gjennom en åpen lomme. Mener du virkelig at begge disse tingene er like alvorlige? Det er kansje lov å være pedofil, men de fleste pedofile sitter ikke hjemme i sofaen å ser på tegnefilmer. De oppsøker barna som gjør det. Slik de fleste heterofile menn er ute og voldtar kvinner? Sånn sett utenom eksempelet ditt, er vel ikke litt indrejustis bare å forakte vel? Alltid la tvil komme tiltalte tilgode selvfølgelig, men den dagen folk kommer unna for at ingen tar affære, synes jeg prisen for en etisk korrekt rettstat blir litt høy. Hvis vedkommendes navn og bilde blir offentlig kjent så svekker det ofrenes sak siden et eventuelt vitneutsagn kan være basert på det et påstått offer har sett i offentligheten snarere enn noe som er selvopplevd. Hysteriet og psykopatene som til enhver pris vil henge ut kriminelle på denne måten ødelegger altså for ofrene de "liksom" gjør dette på vegne av. De som legger ut slike videoer er egoistiske, psykotiske drittsekker som ikke evner å se lenger enn sin egen forkrøplede nesetipp. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 lol, fikk vite navnet hans idag. Det viste seg til å være han som kjøpte den gamle bilen vår av oss, så den har nok vært gjennom litt Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Så det er din dna politiet har funnet i en av bilene hans. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Slik de fleste heterofile menn er ute og voldtar kvinner? Det er ikke det samme, for heterofile menn har faktisk lov til å få utløp for sine lyster på en lovlig måte. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Onani er vel fortsatt lovlig for pedofile så vidt jeg vet. Endret 15. januar 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Så fremt at den pedofile gjør dette selv, og ikke setter bort jobben til et barn, er det fremdeles lovlig for en pedofil å onanere. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Så fremt at den pedofile gjør dette selv, og ikke setter bort jobben til et barn, er det fremdeles lovlig for en pedofil å onanere. Ja det er vel det greit, pedofile trenger ikke å ha sex med barn bare fordi de er pedofil, på samme måte som at hetrofile ikke trenger å ha sex med det motsatte kjønn før de blir hetrofil. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Slik de fleste heterofile menn er ute og voldtar kvinner? Det er ikke det samme, for heterofile menn har faktisk lov til å få utløp for sine lyster på en lovlig måte. Jo, det er det samme. Jeg kjenner mange heterofile nerdegutter som ikke får seg noe. De må pent finne seg i å sitte og runke. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Rart han heter lommemannen da han ikke hadde lommer. Media henviser til sider som har publisert rett navn Kan dem ikke da like godt fortelle navnet selv, da hadde vi også sluppet videoer med rett navn og falskt bilde. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Slik de fleste heterofile menn er ute og voldtar kvinner? Det er ikke det samme, for heterofile menn har faktisk lov til å få utløp for sine lyster på en lovlig måte. Jo, det er det samme. Jeg kjenner mange heterofile nerdegutter som ikke får seg noe. De må pent finne seg i å sitte og runke. Jeg er uenig, de kan i verste fall kjøpe seg et ligg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå