Gå til innhold

Lommemannen endelig tatt! Ingen offentliggjøring av navn eller bilde i tråden tillatt

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe om hans økonomiske politikk.

Du presiserte at han var "kapitalist". Hvorfor?

At han ønsker å anmelde en forsvarsadvokat for å ha kommet med "graverende" uttalelser i forsvaret av sin klient.

En fascistisk ordfører hadde nok bare kastet vedkommende rett inn i fengsel. Ifølge Bergensavisen så "vurderer" Stang å anmelde Staff...

"Stang mener Staff forherliger seksuelle overgrep mot barn.

- At noen fremstiller denne type problemstillinger som enkle og mindre ting er virkelig sjokkerende. Jeg vil nå undersøke om dette forholdet er straffbart, sier Stang til VG Nett."

http://www.ba.no/nyheter/krim/article3274827.ece

Jeg ser ikke fascisme, men bruk av ytringsfrihet og media for kortsiktig politisk gevinst. Typsik for demokrati, med andre ord. Desto mer jeg leser om den fascistiske ideologien som rådet i Italia på 20 og 30 tallet, desto mindre jeg synes det ligner Høyres politikk idag. Kunne du være så snill og begrunne hvorfor dette gjør Fabian Stang til en fascist?

> Hvem er de andre "fascistene på høyresiden"?

Hele Fremskrittspartiet.

Deilig å kunne ty til ytterfløyene i en politisk retning for å kritisere. SV er en gjeng Stalinister!

Å anmelde noen er ikke en ytring.

Har Fabian Stang anmeldt ham? Ønsker du en stat der borgere ikke kan anmelde andre borgere for straffbare forhold? Hvis du er så sikker i din sak at det Staff gjør er akseptablet, tror du ikke det norske rettsvesenet vil gi ham medhold?

Jeg er hverken kommunist eller sosialist, og jeg har aldri vært på Blitzhuset.

Da foreslår jeg at du kvitter deg med diskusjonsmetodene deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kan ikke annet enn å le når jeg hører hvordan folk reagerer på staff's utsagn.

Jeg er ikke enig med han, og har egentlig ikke hørt hva han har sagt. Men point og discussion er ihvertfall at han bagatelliserer overgrep mot barn.

Han provoserer jo bare motparten til det punktet at man nesten kan ta dem useriøse, og da har jo han vunnet? Det er jo ikke Staff som bestemmer om mannen skal straffes eller ei, det er retten.

Lenke til kommentar
Merkelig at politiet henstiller media til å ikke avsløre navn og bilde, mens de allerede har avslørt nok detaljer om han til at hvem som helst med litt vett i skallen kan finne ut hvem han er på under 1 minutt. Mediene burde absolutt tenke seg litt bedre om !

Tror du det er fordi 'media', vil fremstille seg selv som snille at de ikke trykker bildene? Herrejesus, de hadde gjort det om de kunne, men Norge er enda ikke blitt ett land der man kan lynsje folk slik, uten at det kan få følger, å lekke detaljer om mannen derimot, det er lov.

En annen grunn kan være er at de bygger en forpult stor cliffhanger, vi får vite litt og litt, så BOOM, bilde av lommemannen med navn og det hele. DET hadde solgt.

Lenke til kommentar
En annen grunn kan være er at de bygger en forpult stor cliffhanger, vi får vite litt og litt, så BOOM, bilde av lommemannen med navn og det hele. DET hadde solgt.
Tviler på de kunne ha gjort det uten å ta seg en tur til PFU, noe de egentlig burde ha gjort uansett når de har lekket så mye info. Når man ser bildene av huset og det matcher det huset man finner på kartet på adressen til den personen man ser at det er ved et kjapt søk, så kan man bekrefte at det er han. Slik holder de ikke akkurat mistenkte anonyme.
Lenke til kommentar
Noe av det som skremmer meg mest med denne saken er at fascistene på høyresiden prøver å utnytte den til å promotere sin visjon, som går ut på å forvandle Norge til en politistat uten ytringsfrihet.

Høyresiden er liberalister, som er for en svakere stat. På venstresiden har du derimot kollektivistene som står for nettopp slike ting - at staten skal detaljstyre folks liv og meninger. At en tulling som Stang slenger med leppa betyr ikke annet enn at han har misforstått hva hans eget parti egentlig står for.

Lenke til kommentar
Tviler på de kunne ha gjort det uten å ta seg en tur til PFU, noe de egentlig burde ha gjort uansett når de har lekket så mye info. Når man ser bildene av huset og det matcher det huset man finner på kartet på adressen til den personen man ser at det er ved et kjapt søk, så kan man bekrefte at det er han. Slik holder de ikke akkurat mistenkte anonyme.

Føler jeg nesten motsier meg litt, men ja, det er det nærmeste de kommer 'full offentliggjøring av lommemannen'.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det var Dagbladet (eller var det vg?) som startet det hele ved å si at mannen er 55 år, bor i Bergensområdet, har en formue på rett oppunder 7mill, og tjener over 2 mill. Med denne er det bare 2 mulige personer. Hvorfor i all verden trengte avisene fortelle nøyaktig hvor store forume og inntekt mannen har? Dette er da ikke i allmenhetens interesse. "Han har flere millioner i både formue og inntekt" hadde vært mer enn nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Faktisk så koser jeg meg med at han har blitt avslørt på flere steder på nettet. Jeg synes at han fortjener såpass, faktisk så burde man ha hengt opp plakater med navn og bilde i nabolaget der han måtte finne på å bo resten av mannens liv, til skrekk og advarsel for barn og voksne.

Fordi har vi hatt et fungerende rettsvesen så hadde vi sluppet den varianten. Hva får vedkommende i straff? 2 - 3 år som er normalt for slike små "peanuts"? Eller skal vi nå statuere et eksempel og gi han hele 15 år for å ødelagt 300 - 400 barn og familier.

Det er uansett skammelig av norsk rettsvesen..

Lenke til kommentar
Noe av det som skremmer meg mest med denne saken er at fascistene på høyresiden prøver å utnytte den til å promotere sin visjon, som går ut på å forvandle Norge til en politistat uten ytringsfrihet.

Høyresiden er liberalister, som er for en svakere stat. På venstresiden har du derimot kollektivistene som står for nettopp slike ting - at staten skal detaljstyre folks liv og meninger. At en tulling som Stang slenger med leppa betyr ikke annet enn at han har misforstått hva hans eget parti egentlig står for.

Høyresiden liker å fremstille seg som liberalister, men gang på gang viser det seg at de egentlig bare er liberalister på de punktene som tjener deres egne formål. Et godt eksempel på dette er Bush-administrasjonen, der alle tilhører Republikanere - norske Høyres søsterparti. På utsiden er de tilhengere av "small government", men bak lukkede dører, uten anbudsrunder, har de gitt Irak-kontrakter til selskaper som er tilknyttet medlemmer i sin egen regjering. Dick Cheney var faktisk på lønningslisten til Halliburton da invasjonen av Irak startet, og merkelig nok fikk Halliburton store kontrakter der. Merkelig nok er også ledelsen i andre store contractors som CACI, KBR og Blackwater tilknyttet Bush-administrasjonen, og merkelig nok har alle disse fått store kontrakter i Irak.

Her hjemme i lille Norge er ikke den typen korrupsjon mulig, men det er likevel mulig å finne eksempler på høyresidens falske liberalisme. Vi har nylig fått to gode eksempler på dette gjennom Høyres Fabian Stang og André Oktay Dahl. Oktay Dahl går ut i mediene og forteller at han er "rystet" over Staffs uttalelser, og Stang vil anmelde ham! Hvor er liberalismen i dette? Det minner mer om Stalinisme. Det er Staffs jobb som forsvarsadvokat å forsvare sin klient på best mulig måte, så hvorfor bruker Høyres politikere tid og (våre) penger på å forsøke å kneble ham? Jo, fordi de ikke forstår eller verdsetter idéen som kalles ytringsfrihet. Hvorfor bruker ikke Høyre tid på kritisere medienes deltakelse i lynsjemobben mot Lommemannen? Jo, fordi det passer dem bedre å være en del av mobben.

Venstresiden er ikke hakket bedre. Aps Ann Marit Bjørnflaten, som er leder i Stortingets justiskomité sier at hun "reagerer kraftig på det etiske her". Hvorfor reagerer hun ikke også kraftig på at mediene har publisert så detaljert informasjon om Lommemannen, både i form av tekst og bilder, at enhver idiot kan finne ut hvem han og hans nærmeste er? Som leder av justiskomitéen er hun vel opptatt av rettssikkerhet?

Såvidt jeg vet er det eneste partiet som har gått til angrep på medienes dekning av denne saken Venstre, Norges eneste ekte liberale parti. http://www.ba.no/nyheter/politikk/article3275419.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...