Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Så lenge powersupply er beregnet for 110/220V så vil det fungere greit. Det er forresten lurt å lime fast overgangspluggen til strømforsyningen. Hvis f.eks et barn drar ut strømforsyningen vil det lett kunne komme i kontakt med 230V AC pga litt tvilsomt konsept. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Skal nok få festet den skikkelig ja Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Den støtter som de fleste andre ac adapterne 100-240v 50\60 Så det er ingen problem, eneste forskjellen på norske adaptere er flate isteden for runde Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) DGL-4500 har en 12V/2A strømforsyning, Tror dere det er farlig om jeg forsøker å bruke strømforsyningen til min WRT54Gv5? Den er på 12V, 500mA, 6VA og har samme plugg.. Eller er det risikabelt? DGL-4500 har 12V/2A strømforsyning Endret 27. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 DGL-4500 har en 12V/2A strømforsyning, Tror dere det er farlig om jeg forsøker å bruke strømforsyningen til min WRT54Gv5? Den er på 12V, 500mA og har samme plugg.. Eller er det risikabelt? DGL-4500 har 12V/2A strømforsyning Ville ikke gjort det ;P Du får adapter på expert med de koster 350kr jeg kjøpte der, men har også prøvd de til dealextreme og de fungerer veldig bra så du burte vente. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Haha, der kom pakken fra DealExtreme også, snakker om timing Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du må ikke bruke en spenningsforsyning som leverer for lite strøm. Mye rart kan skje når den blir overbelastet. Med DX-adapteret i hus er det jo ikke noe problem lengre. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Har nå fin innstilt min DGL-4500, og jeg kan ikke si meg noe annet en stor fornøyd! Får ikke brukt den skikkelig før vi bytter om plasseringen på den og vår VoIP router da, nå står DGL-4500 som en DHCP klient av vår Telio Sipura 2100, noe jeg tviler på at den liker spesielt godt. Hele Sipura routern begrenser nok DGL-4500, så vi skal bytte på det senere idag Men mamma "rapporterer" at hun hun detter ut av nettet hele tiden? Og at ting av og til går veldig sakte oss henne? Jeg opplevde ikke noe av dette, verken nå når jeg bruker kabel, eller når jeg brukte trådløst. Nå har jeg rom rett ved siden routern så forbindelsen min var en god del bedre.. Hun sitter i stua, ikke akkurat så langt unna, men hun har dårligere forbindelse nå enn med våre WRT54Gv5, er ikke det litt merkelig? Til og med naboen min har bedre forbindelse enn henne? Kjører b og g på DGL-4500 (ettersom ingen her har n nettverkskort) med WPA/WPA2 kryptering. Med vår "gamle" Linksys WRT54Gv5 kjørte vi b og g med WEP kryptering, og da hadde hun altså bedre forbindelse og ikke noen problemer? Noen ide om hva som kan være problemet? Etter alt jeg har lest og forstått så skal alle aspekter med en DGL-4500 være bedre enn vår tidligere WRT54Gv5, så hva kan det være som skaper disse problemene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Hvilket trådløs-nettverksadapter har hun i maskinen sin og hvilket OS (Vista?)? Endret 30. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Hun har en Fujitsu Simens Computers Lifebook S7710, som hun har fått fra jobben (Aker Universitetssykehus) Det er Windows XP Pro Norsk, SP2. Egen bedriftversjon da, som Aker har mekket litt på, med en VPN oppkobling opp mot økonomi avdelingen på Aker. Er egentlig bare hun som ser ut til å ha problemer, har ikke hørt noe fra stefaren min Jan, og selv søstra min sin elendige bærbare fungerer fint ser det ut til. Den ser ut til å ha et Intel PRO/Wireless 3945ABG kort EDIT: Riktignok så har vist både mamma og stefaren min dårligere signal i suta enn før Endret 30. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det kan jo være svakt signal som forårsaker problemene, så sjekk gjerne om det endrer seg hvis du flytter på maskinen. Ellers vil jeg anbefale å sjekke at hun har brukbare drivere clicky En annen ting er at det kan være lurt å bruke 3parts programvare (Intel) og ikke Win Zero Config. Spørs jo hva dere har tilgang til å endre her siden det er jobb-PC. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Har hatt min DGL-4500 en stund nå, og jeg må si meg nokså godt fornøyd. Hadde noen problemer med det trådløse nettverket på den, generelt dårligere signalstyrke for alle som ikke har draft-N nettverkskort og SSID broadcastinga forsvinner plutselig helt av seg selv uten grunn.. Bort sett fra det fungerer den helt greit, nettet har fryst den siste tiden. Altså det står at jeg har nettforbindelse på maskinen, men verken Live Messenger, FireFox eller uTorrent ser ut til å kunne gjøre noe som helst. Først trodde jeg det var maskinen, men selv etter en restart var det ingen forskjell. Men jeg tror det heller er Telenor eller ADSL-modemet vårt som skaper krøll, for det hjalp heller ikke å restarte DGL-4500 rotuern, jeg måtte faktisk restarte ADSL-modemet før det fungerte igjen. Men uansett.. Den fungerer bra, men ikke helt optimalt føler jeg. Firmware'en er ikke helt perfekt for å si det sånn, og derfor syntes jeg det er litt rart at det aldri kommer noen oppdateringer? D-Link DIR-655 og DGL-4500 er jo nesten identiske når det kommer til maskinvare og firmware, og DIR-655 får nye firmware oppdateringer støtt og stadig. Mens DGL-4500 har ikke fått noen siden v1.02 i November 2007? Er det bare jeg som syntes det er litt merkelig? Hvor blir det av DGL-4500 sine oppdateringer? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Synd at du ikke ble 100% fornøyd da, det er dir-855 og DGL-4500 som er nesten identiske bare at dir-855 har ekstra radio for 5 og 2,4ghz samtidig. Firmware oppdateringer kommer nok etterhvert, dog selv har jeg ingen problem 1.02 Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 har sett etter DGL-4500 i europa jeg også, kan egentlig ikke finne den noen plasser, please send en lyd hvis noen vet noe om hvor man får tak i den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå