Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DGL-4500 "Gaming-Router"

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet når en D-Link DGL-4500 er å finne på lager i norske nettbutikker?

Det må vell være den ideelle routern til vår nye fiberoptiske linje :dribble:

Den har gigabite LAN porter med støtte for jumbo frames, den har Draft N utkast 2 trådløst nettverk, skal være enda raskere og mer stabil enn D-Link DIR-655, støtte for Dual Band 5GHz, og sist men ikke minst GameFuel som har fått utrolig mye skryt, og skal gi meg optimal responstid under spilling uansett hvor kraftig nettlinja måtte bli belastet.

Den har vært i salg i statene siden November, med jeg ser enda ingen tegn til den her i Norge.

Er det noen som vet når det skal komme hit til landet?

Er det eventuelt "trygt" å bestille den fra statene? Er det ikke generelt forskjell på de routerne som er i statene og de som er her i Europa?

Hvor kunne jeg eventuelt bestilt den fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Du kan nok bestille routere fra USA.

I verste fall mister du kanal 12 & 13 med USA firmware. I beste fall kan du flashe den med EU firmware.

Den er forresten ikke så dyr på e-bay hvis du får de til å shippe den:

http://cgi.ebay.com/D-Link-Xtreme-N-Gaming...1QQcmdZViewItem

Har det noe å si om det er USA firmware da? Er det i det hele tatt noen forskjell på USA / Europa firmware??

Lenke til kommentar
Du kan nok bestille routere fra USA.

I verste fall mister du kanal 12 & 13 med USA firmware. I beste fall kan du flashe den med EU firmware.

Den er forresten ikke så dyr på e-bay hvis du får de til å shippe den:

http://cgi.ebay.com/D-Link-Xtreme-N-Gaming...1QQcmdZViewItem

Har det noe å si om det er USA firmware da? Er det i det hele tatt noen forskjell på USA / Europa firmware??

Jeg kjører hvert fall amerikansk firmware på vår WRT54Gv5 og det går fint :)

Jeg fikk ikke han på Ebay til å shippe den hit, han svarte ikke på meldinger i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
da har jeg å kjøpt meg dgl-4500 noen som trur det var dumt med tanke på dir-855 hva er forskjellen på de to?

kjøpte den på impuls med engang jeg så tråden nå så la ikke merke til 855 før etterpå ;P lol

Impuls?

tja forsåvidt, men noen som veit litt om dir-855 hva som er fordelen med den. har sett litt på d-link sine sider og ser ikke forskjellene (er det duo som er forskjellen?)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor du klare å skaffe deg en :p

Forskjellen på DIR-855 og DGL-4500 er vell stortsett at DGL-4500 har GameFuel og DIR-855 har ikke?

dir 855 er dyrere samt ikke sluppet ennå å må være noen fordeler med dir-855 skulle man tro.

kjøpte den her:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=310020613151

Lurer bare på om power greia tåler 220v/50hz, noen som har spec på powersupplyen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...