Torsteinen Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 kom hjem fra skolen og skrudde på maskina, til min forskrekkelse kom jeg ik einn på internett. Har pinget alle dns servere og alt mulig rart og det er ikke noe galt der, sitter nå foran min mors pc (på samme nettverk) og den kommer glatt inn.. Noen som vet hva som kan være galt..? er sannsnlighvis ett software problem, fnka i går og btw... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 ingen som har noe svar`? snakka med nextgentel, dekunne kke hjelpe.. har netopia ruter btw Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hvilket os snakker vi om? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Brannmur? Hvilken IP får maskinen din tildelt? Får du kontakt med andre maskiner på LAN, eller kommer ikke du ut der heller? Kan evt være at din PC ikke får IP fra DHCP server? Forsøke å sette fast IP? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har NGT med UiB avtale og har akkurat samme problem. Jeg har en laptop og en stasjonær i nettverkt bak en switch koblet til et Netopia modem Begge maskinene har XP Pro og begge er identisk satt opp med hensyn til Nettverk. De har ip 10.24.137.82 og 83 delt ut av routeren. Se forøvrig denne posten som jeg har inne om dette problemet. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...highlight= Jeg klarer å pinge ut forbi routeren til neste server etter den. Har prøvd med firewall på og av. Jeg har ikke klart å få løst dette så jeg følger med med spenning. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 hmm.. fikk pinget ut og fikk tak i maskinene på nettverket, men byttet nettverkskort og det funket , men anyway; Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå