Overguard Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Når jeg våknet idag så stod PCen min fast på den skjermen som er før loading screen. Og det stod "Error Loading OS", jaja tenkte jeg, er vel HDen som har tatt kveld, men bestemte meg uansett for å prøve formatering først. Etter å ha formatert disken og når installasjonen av XP skulle starte kom denne meldingen "NTLDR mangler". Siden jeg hadde formatert XP installasjonen alt kunne jeg ikke reparere installasjonen o.l (leste en annen tråd i forumet angående NTLDR mangler). Jeg prøvde å nappe uti den andre HDen, trippel skjekka at alt var rett i BIOS. Kontrollerte at IDE kabeln stod i, skifta IDE kabel. Så nå får jeg bare meldingen: Couldnt open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) Så jeg begynner nesten å mistenke at det er HDen som har tatt kveld, eller? Er ikke så rart om den har kvelda siden den begynner å nærme seg 4-5 år Edit: Tok ut CMOS batteriet å satte det inn igjen, da ble skjermen bare helt svart når XP loading screen egentlig skal komme, prøver å formatere på nytt nå. Edit2: Fy faan for en lettelse, å ta ut CMOS batteriet var vist løsningen. Ble greit nå og tråden kan stenges. Endret 11. januar 2008 av Overguard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå