Gå til innhold

Forslag med begrunnelse til ny 1000W PSU

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny 1000W PSU. Er det noen som har gode forslag? Det må være meget stabilen 12V rails. Fint hvis det er noen som har referanser eller har prøvd en som er bra. Alle forslag taes imot med takk.

Mvh Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger en ny 1000W PSU. Er det noen som har gode forslag? Det må være meget stabilen 12V rails. Fint hvis det er noen som har referanser eller har prøvd en som er bra. Alle forslag taes imot med takk.

Mvh Jon

Ut i fra det som du beskriver som ditt system er 1000W PSU helt på viddene.

En kvalitets PSU på 5-600W skal holde i massevis.

Kan anbefale alle Corsair og Seasonic PSU'er, av egen erfaring.

Lenke til kommentar

Mvh Jon

Ut i fra det som du beskriver som ditt system er 1000W PSU helt på viddene.

En kvalitets PSU på 5-600W skal holde i massevis.

Kan anbefale alle Corsair og Seasonic PSU'er, av egen erfaring.

Jeg tror problemet mitt ligger i høy overclock på GPU jeg kommer ikke høyere og tror det kan ha noe å gjøre med at 12v railene mine ikke er kraftige nok. Jeg kjører 1,5V på vGPU og 2,24V på vMEM. Det er litt høyt på vMEM men det er fordi jeg ikke kommer lavere. Men jeg har ikke all verdens peiling på PSU'er så jo flere kvalifiserte svar jo bedre.

Mvh Jon

Endret av jon_nethaug
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=81208

Denne bruker jeg selv. Veldig billig, men oser kvalitet likevel. Har masse kraft å gå på, og steinstabile rails opp så langt som jeg har klart å presse den. Støysvak er den også (utrolig nok kanskje den mest støysvake PSUen jeg har hatt). Mulig at det er en sideeffekt av at den er større og dermed har mer plass for kjøleribber osv.

Men, som det nevnes så er det litt vel i overkant av hva du trenger for et single-skjermkort oppsett. Det sagt, så er mitt forslag såpass billig at om du først skal ha en high-end 800watt PSU så koster det rundt denne prisklassen uansett, og da er mer alltid bedre. Kjekt å ha om du en dag plutselig finner på å gå for SLI eller tri-SLI også ;)

Sånn sett så er et ikek nødvendigvis "feil" å gå for en PSU som er en del mer enn du trenger akkurat her og nå, for prisene på PSUer faller jo ikke så fryktelig raskt over tid uansett, og da unngår du ihvertfall at du må kjøpe enda en ny PSU ved neste oppgradering.

Vær obs på at dette forslaget (og andre i 1000watt+ kategorien) er lengre enn normale PSUer. Ikke et problem i de fleste kabinett som har god plass, men dette bør du sjekke på forhånd selvfølgelig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...