Gå til innhold

Laptop til 3700kr.. spm ang ytelse vs pris [bestilt]

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på om denne: Fujitsu-Siemens Esprimo Mobile V5535 er verdt pengene?

Hva om vi ser litt på denne, bare for å sammenligne. Over tusen kroner dyrere og alt er mye svakere? Dårlig leverandør, bare? :p

Altså.. Jeg er på det stadiet hvor jeg vet hvordan man måler og hva RAM, CPU og HD er.

Jeg hva skjermkort er, men ikke hvordan man måler det (antar det går på hukommelse, som med bil-merker?).

Laptoppen skal kun bli brukt til enkle spill og jobbing, samt server hosting (så trenger litt RAM, men 2GB holder plenty!).

Når jeg finner en pc til 300kr dyrer med halvparten så mye RAM og 40GB mindre HD, det er da jeg lurer...

Hva er ulempene, og hvordan skal jeg kunne måle slikt i fremtiden?

Og hva er forresten "grafikkontroller"?

Samme som grafikkort?

Burde ikke blie noe problem å "avinstallere" OS'et Vista og installere Linux eller Win Pro/Home, heller?

Endret av Mads15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lenovo-en har mye sterkere prosessor, core duo er mye mer effektiv per mhz, og har i tilleg to kjerner. chipsetet er og i en helt annen klasse, fujitsu-en har chipset av verste sort, med ett helt elendig grafikkort. lenovo sin thinkpad-serie er kjent for god byggekvalitet, selv på de billige modellene med plaststruktur.

skjermkort er som prosessorer, måles i mhz, men mhz alene sier lite. i denne prisklassen er det uansett snakk om integrerte løsninger som ikke duger til mye tungt, men gma950 går for å være greit.

Lenke til kommentar
lenovo-en har mye sterkere prosessor, core duo er mye mer effektiv per mhz, og har i tilleg to kjerner. ~~~~~ men gma950 går for å være greit.

Tilbake til Fujitsu-Siemens, siden jeg uansett ikke har 5k :)

Hvordan er det med å oppgradere RAM senere?

Hva kreves, for å si det sånn..

Er det kun motherboardet som må oppgraderes om man f eks skal opp til 4GB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...