Tehjoran Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei. Jeg leste en annen tråd om hva man dør av vis man hopper fra et fly.. Nå lurer jeg på... Vis du hopper fra et fly uten å dø i lufta. Hva skjer vis man treffer vannet. ? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei. Jeg leste en annen tråd om hva man dør av vis man hopper fra et fly.. Nå lurer jeg på... Vis du hopper fra et fly uten å dø i lufta. Hva skjer vis man treffer vannet. ? Du dør da også gitt, vann er sinnsykt hardt. Har du aldri f.eks kjørt ring (etter båt), ramla av i en yttersving for så å ta et par fiskesprett bortover vannet før du omsider detter gjennom? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Regner med at hvis du skulle mot alle odds overleve fallet, vil du bli så lamslått og svimeslått at du drukner hvis du ikke har noen som plukker deg opp med en gang. Men det har jo selvfølgelig hvilken vinkel personen treffer overflata med, hvordan overflata brytes er alfa Omega om personen skal ha sjanse til å overleve. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hadde en lærer før, han påsto at hvis du detter ned fra et fly, og lander på en fjellside, med riktig vinkling og div, så skulle det være sjangse for at du overlevde. Nå er det mye av "hvorfor" jeg ikke husker da... Lenke til kommentar
CCola Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei. Jeg leste en annen tråd om hva man dør av vis man hopper fra et fly.. Nå lurer jeg på... Vis du hopper fra et fly uten å dø i lufta. Hva skjer vis man treffer vannet. ? Om du faller over 50m (tror jeg det var), og du landet i vannet, ville det bli nesten like ille som å treffe et betonggulv. Ergo, jeg vil si nei. Ikke prøv dette. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hadde en lærer før, han påsto at hvis du detter ned fra et fly, og lander på en fjellside, med riktig vinkling og div, så skulle det være sjangse for at du overlevde. Nå er det mye av "hvorfor" jeg ikke husker da... Det blir hvis du lander i en feldig bratt fjellside med form som en half-pipe, friksjonen må også være veeeldig lav. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Er vel en grunn for at det er populært å ta selvmord fra broer. Sikkert ikke alle som dør momentant, men noen gjør vel det. Var en som hoppet fra Askøybroen og overlevde. Tror ikke det står så godt til med henne idag. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Husk å ikke ha munnen åpen, ellers vil du dø av at alt for mye luft blir tvunget inn i lungene så de eksploderer! Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Husk å ikke ha munnen åpen, ellers vil du dø av at alt for mye luft blir tvunget inn i lungene så de eksploderer! Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor om jeg faller ut av ett fly, så skal jeg holde munnen oppe når jeg treffer vannet bare for faenskap stort værre kan det ikke bli for min del uansett Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Mythbusters testa dette, trur det var fra en 25m høy kran. Buster gikk i oppløsning når han traff vannkanten, samme skjedde når dem prøvde å "bryte" vannflaten med et objekt før buster landa. Og han hadde ikke engang oppnådd maks hastighet. så man kan ganske sikkert si at man dør av et slikt fall. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Så en film av en engelsk basehopper i norge som hoppet utfor en rimelig høy fjellvegg. Fallskjermen løste seg ikke ut og han landet midt i en gresstue i en steinrøys, overlevde fallet uten og ødlegge noe, bare litt forslått. Filmen så jeg på noe ala Most Extreme Videos e.l på tv3. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Er jo veldig mange som tar selvmord med å hoppe fra Golden Gate brua da.. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 prøv og hopp rein mage/ryggplask fra 1-5 meter, dritvonft, ikke sant.. gange dette opp(- det at u har klær på deg- har ingen betydnig når vi snakker 100m+(ca)) Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 hvis du ser på testen der mythbusters skyter i vannet, så ser man at jo høyere fart, jo verre resultat, tror at vann er hardere en både betong og stål i høye nok hastigheter. Mythbusters testa dette, trur det var fra en 25m høy kran. Buster gikk i oppløsning når han traff vannkanten, samme skjedde når dem prøvde å "bryte" vannflaten med et objekt før buster landa. Og han hadde ikke engang oppnådd maks hastighet. så man kan ganske sikkert si at man dør av et slikt fall. Det de ikke prøvde var å bryte overflaten med såpe, kunne hvert spennende å se om dette hadde hatt noe for seg. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 hvis du ser på testen der mythbusters skyter i vannet, så ser man at jo høyere fart, jo verre resultat, tror at vann er hardere en både betong og stål i høye nok hastigheter. sett den kom også på nå i "verdens villeste videoer" en lang biljakt ender ute på en drithøy bru kanskje denne golden greia, ikke sikker.. men i hvertfall; det ender med at mannen hopper og da sier "kommerntatoren ting som at folk dør av så høye fall og om de er heldige om han overlever lam eller med med 2 brukkne bein" sprøtt nok så overlever denne karen bla bla bla end of story. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Men om du lander med hendene først, som om du skulle stupt fra 10-metern i svømmehallen, eller om du landet med tåspissen ned, ville du overlevd da? Altså, først skape så stort areal som mulig når du faller ned fra fluat, og så gjøre seg så liten som mulig, og veldig veldig spiss. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Mythbusters testa dette, trur det var fra en 25m høy kran. Buster gikk i oppløsning når han traff vannkanten, samme skjedde når dem prøvde å "bryte" vannflaten med et objekt før buster landa. Og han hadde ikke engang oppnådd maks hastighet. så man kan ganske sikkert si at man dør av et slikt fall. Det som var historien bak denne såvidt jeg husker var at en byggearbeider som jobbet på en bro falt, men overlevde fallet. Myten var at han hadde kastet fra seg hammeren sin rett før han traff overflaten og slik "brutt" vannoverflten. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Husk å ikke ha munnen åpen, ellers vil du dø av at alt for mye luft blir tvunget inn i lungene så de eksploderer! Det trur jeg ikke noe på. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Selvfølgelig hjelper det ikke å "bryte vannflaten" før man treffer vannet. Det er vannets høye massetetthet som gjør det hardt - altså at det kreves store krefter for å flytte vannet vekk fra der kroppen skal ned. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Husk å ikke ha munnen åpen, ellers vil du dø av at alt for mye luft blir tvunget inn i lungene så de eksploderer! Det trur jeg ikke noe på. Det kommer jo helt ann på om man stuper med hodet først, pekende mot havoverflaten med lukket munn, eller om man ser oppover mot himmelen og har åpen munn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå