Nimh Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Er den virksomheten Tore Tvedt driver med lovlig? Syntes det virker så rart at han får holde på sånn som han gjør. Isåfall syntes jeg det er trist at ytringsfriheten beskytter denne typen ting. Noen innspill? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all. ~Noam Chomsky Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all. ~Noam Chomsky "Jeg er uenig i Deres meninger, men jeg vil inntil døden forsvare Deres rett til å hevde dem." Francois de Voltaire Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Er den virksomheten Tore Tvedt driver med lovlig? Syntes det virker så rart at han får holde på sånn som han gjør. Isåfall syntes jeg det er trist at ytringsfriheten beskytter denne typen ting. Noen innspill? Hva er det han har sagt? Og ytringsfriheten betyr jo at man skal kunne si hva man vil. Ikke at noen skal bestemme hva som er riktig å si, og hva som ikke er riktig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Er den virksomheten Tore Tvedt driver med lovlig? Syntes det virker så rart at han får holde på sånn som han gjør. Isåfall syntes jeg det er trist at ytringsfriheten beskytter denne typen ting. Noen innspill? Hva er det han har sagt? Og ytringsfriheten betyr jo at man skal kunne si hva man vil. Ikke at noen skal bestemme hva som er riktig å si, og hva som ikke er riktig. http://www.dagbladet.no/kultur/2008/01/10/523486.html Hvor viktig er internett for organisasjonen deres? - La meg si det slik: Hadde vi ikke hatt egne internettsider og muligheten til å ytre oss der, måtte vi begynt å skyte dere, sier Tvedt. Endret 11. januar 2008 av olsen Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Irriterer meg at denne mannen får oppmerksomhet. Å ignorere Vigrid tror jeg er den beste måten å sørge for at de sakte men sikkert forsvinner. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvorfor burde Vigrid forsvinne? De representerer et viktig ytterpunkt i norsk politikk. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvorfor burde Vigrid forsvinne? De representerer et viktig ytterpunkt i norsk politikk. Viktig? Hvordan i all verden er Vigrid viktig? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg er sterkt uenig i hva han sier, men når vi først skal lukke kjeften hans kan vi like gjerne kaste ytringsfriheten og blitz i søpla når vi først er igang. Er det et sånt samfunn vi skal ha? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvorfor burde Vigrid forsvinne? De representerer et viktig ytterpunkt i norsk politikk. Viktig? Hvordan i all verden er Vigrid viktig? Ekstremisme er viktig for å definere normaler, vil du ikke si deg enig? Jeg synes også at Blitz er viktig, til tross for at det er en gjeng grauthuer (i likhet med Vigrid). Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Så lenge blitz ikke gjør noe ulovlig som å tenne brann på byer og komme i håndgemeng med politiet kan dem holde på så mye de vil. Samme gjelder vigrid og andre radikale grupper. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 De har full rett til å holde på sånn som de gjør, men i øyeblikket noe ulovlig skjer så skal de taes. Dessverre kan vi neppe knytte f.eks handlingene til nazi-bøller direkte til Tvedt. Han sitter oppe i en villa og klår på små guttunger og forgifter sinnene deres. Alt foregår i det skjulte, så ingen kan taes. Om f.eks et overfall mot en innvandrer var forårsaket delvis pga nazistisk propaganda kan vi dessverre ikke fastsette. Uansett, dette er en sykdom. Vi kan ikke forby folk å være syke. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Vi har da ytringsfrihet da. Skal vi stenge ned all kommunistpresse osv. da? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Håhå, skulle likt å se dere forsvart "incestpedofiles landsforbund". Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ekstremisme er viktig for å definere normaler, vil du ikke si deg enig? Hvorfor er det viktig å "definere normaler"? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ekstremisme er viktig for å definere normaler, vil du ikke si deg enig? Hvorfor er det viktig å "definere normaler"? Fordi da har man ett alvorlig dårlig alternativ å sammenligne med, slik at majoriteten ser at normalen er det beste. Forøvrig så har vi ytringsfrihet, men når man oppfordrer til å gå til angrep på mennesker og all slags annet rasistiske uttalelser, så blir det slått ned på. Det finnes en grense, og når disse tullingene bryter de. Så blir de stoppet. Bare rett og rimelig. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ekstremisme er viktig for å definere normaler, vil du ikke si deg enig? Hvorfor er det viktig å "definere normaler"? Alle samfunn trenger avikere. det er det som gjør alle oss "andre" normale. Sosiale avikere finnes i alle samfunn og er nødvendig for at samfunnet skal fungere. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvorfor er normalen det beste, og hva er normalen? Hva som er normalen har jo variert dramatisk over tid, i Tyskland var f.eks. disse "ekstreme avvikerene" normalen for 65 år siden. Beklager, men det finnes ikke noen logikk det. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Tvedt representerer en marginal og utskjelt gruppe. Så lenge han ikke begår kriminelle handlinger (eks. brudd på rasismeparagrafen) har han, som alle andre personer, rett til å ytre seg. For å være litt kynisk: Han kunne ha nådd en mye større målgruppe hadde han kuttet ut jødehetsen (finnes jo knapt nok noen jøder i Norge) og heller rettet alt hatet mot muslimer og andre ikke-vestlige innvandrere. En slik Tore Tvedt hadde vært en mye større trussel enn slik han opererer i dag. Endret 11. januar 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Vi har da ytringsfrihet da. Skal vi stenge ned all kommunistpresse osv. da? Ingen som har nektet Tvedt å yttre seg. Dagbladet har utestengt idioten fra sine kommentarfelt. Yttringsfrihet er ikke det samme som trykkeplikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå