Good_Riddance Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hei. Jeg prøver å redde en eldre Pc med en ikke for dyr oppdatering, og har bestilt deler fra komplett som jeg ville tro skulle være kompatible. Et innlegg i kommentarfeltet hos komplett tipset meg om at kanskje ikke prosessoren jeg har kjøpt vil passe til hovedkortet. Her er de komponentene jeg har kjøpt: Hovedkortet Prosessor RAM Det er første gang jeg prøver meg på AMD, og kan heller ikke skryte på meg så mye hardwarekunnskap. Tittet på Produktsiden til hovedkortet, og der fant jeg ut at de ikke har listet opp AMD Athlon 64 X2 6000. Noen som vet om det er fordi kortet ikke støtter prosessoren , eller er det fordi kortet er så gammelt at 6000+ ikke hadde kommet enda ? Jeg fant såklart ut dette problemet etter at Komplett hadde sendt pakken. Fint om noen med mer kompetanse enn meg kan forklare om dette vil fungere, før jeg prøver selv og ikke kan returnere prosessoren. Takker på forhånd for tips og hjelp! Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei. Anbefaler at du ikke kjøper et HK med VIA chipsett... Gå enten for nvidia eller AMD. For eksempel dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342648 Rimelig hovekort med støtte for de nye phenom prosessorene. Da kan du eventuelt oppgradere PC-en til de på et senere tidspunkt. Dersom du absolutt må ha et hk i samme prisklasse som det VIA hovedkortet så gå for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343995 Det har også integrert grafikk kort så da trenger du ikke tenke på det. Resten av de delene du har valgt ser bra ut. Lykke til Endret 11. januar 2008 av SteinRJ Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Takker for tips og anbefalinger! Problemet mitt er at jeg trenger et AGP hovedkort, siden ejg har et forholdsvis nytt skjermkort av den typen, og jeg ikke er interessert enda i å oppgradere det :/ Noen som forresten har noen tanker om det er ufint å prøve prosessoren på hovedkortet, og om det ikke funker sende den tilbake ? Eller blir det synlige merker og kjølepasta over hele brikka om jeg setter den på plass ? Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Takker for tips og anbefalinger!Problemet mitt er at jeg trenger et AGP hovedkort, siden ejg har et forholdsvis nytt skjermkort av den typen, og jeg ikke er interessert enda i å oppgradere det :/ Noen som forresten har noen tanker om det er ufint å prøve prosessoren på hovedkortet, og om det ikke funker sende den tilbake ? Eller blir det synlige merker og kjølepasta over hele brikka om jeg setter den på plass ? Tja, det er vel det hk som komplett har som har både sokkel am2 og agp. Hvilket agp kort er det du har? Siden det er integrert grafikk i det sist hk jeg anbefalte så kan du jo bruke det og så selge agp kortet ditt her på hardware.no eller eventuelt finn.no og så kjøpe et pci-e kort. Grafikk kort er veldig rimelige for tiden. Ser på MSI sin hjemmeside at dette hk ikke støtter 125w utgaven av 6000+ men støtter 89w utgaven. Det er 125w utgaven som komplett selger. Les mer her : http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Tusen takk for den Linken. Der ser jeg, med din hjelp, at dette kanskje ikke er så lurt. Løsningen tror jeg blir at jeg sender tilbake den prosessoren og kjøper en Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz i steden. Skjermkortet jeg har er forresten et GeForce 7800 GS. Lenke til kommentar
SteinRJ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tusen takk for den Linken. Der ser jeg, med din hjelp, at dette kanskje ikke er så lurt.Løsningen tror jeg blir at jeg sender tilbake den prosessoren og kjøper en Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz i steden. Skjermkortet jeg har er forresten et GeForce 7800 GS. NP, rolig dag på jobbe, hehe. Men jeg vil likevel anbefale deg å vurdere å selge grafikk kortet ditt og ta et mer oppgraderingsvennlig hk. Du kan jo sjekke litt på bruktmarkedet her... ser at det er noen som ønsker å kjøpe agp kort. Du får et 2600Pro PCI-E til rundt 500,- lappen nytt. Geforce 7800GS scorer 2711 i 3dmark06 mot 2600Pro sine 3477. Anyways. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå