Gå til innhold

Dårlig oppløsning på CRT-TV med PVR-150


trettifire

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en HTPC med et Hauppauge PVR-150 i som jeg kjører på en 32" CRT TV. Video ut fra HTPC kjører jeg fra et ATI X300 med S-Videokabel til RGB-Scart på TV'en.

 

Det jeg opplever er at TV-bildet fra HTPC er betydelig mer uklart enn TV-bildet når det sendes direkte til TV'en fra antenneuttaket. Det samme gjelder innspilte TV-sendinger så det har nok ikke noe med at signalet svekkes.

 

Er det noen som har erfaringer med bruk av TV på lignende oppsett som mitt? Er det mulig å få til en god oppløsning på en CRT-TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange takk! Det fungerte kjempefint. Nå er det bare oppløsningen som suger. Får vel legge noen kroner i en plasma snart. Tror du det er noe vits med full HD eller å satse på en billigere en som nedskalerer full HD bra?

Forskjellen mellom 720p og 1080p sies å være marginal, og nær usynlig på TV'er som er under 40". Velger du en over 40", kan det være at du ser forskjell om du er virkelig kresen.

 

Men spørsmålet er jo om HTPC'en din uansett klarer å levere et 1080p signal til TV'n din. Hvis ikke, kan du spare noen kroner og kjøpe 720p.

 

Jeg kjøpte nettopp ny LCD tv (Sony KLD-40W3000). Denne har full-hd (1080p), ettersom jeg vurderer å skaffe Bluerayspiller etterhvert, som jo gir ut et signal på 1080p. Tror ikke jeg vil se forskjell, men jeg liker å vite at jeg ikke har noen flaskehalser, uansett hvor små de er, og det var nettopp denne TV'n jeg hadde lyst på uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...