Gå til innhold

...

Gjest Slettet-jS5kVr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hovedkortet jeg har valgt er "stille" - med passiv kjøling? Kan jeg finne et billigere uten vifte? Hvordan ser jeg om et kort har vifte?

Vet ikke om man får tak i hovedkort med vifter i dag? De fleste har vel kjøleribber som fungerer bedre og, selvsagt, er uten en lyd. Hovedkortet du har valgt er bra, så det kan du beholde.

Kjøpe en egen cpu-vifte?

Iallfall ikke foreløpig. Hvis du ikke skal overklokke så tviler jeg på du vil trenge det i det hele tatt. Uansett kan du ta det senere. CPU blir ikke spesielt varm ved normal bruk uten klokking. Så lenge alt fungerer som det skal, vel å merke :)

Quad blir litt varm i forhold til f.eks E6850, men kjøler kan du uansett se på senere.

Du har ikke vurdert E6850 forresten?

430w holder til denne pcen?

Til denne maskinen går det vel, men med tanke på fremtiden; hvorfor ikke kjøpe en på 600w med det samme? Et par hundrelapper ekstra så er du der :)

Bruke 4x1gb-brikker eller om jeg må kjøpe 2x2gb?

4x1 eller 2x2 spiller ingen rolle. Begge deler funker.

Men hvis du vil spare inn noen kroner på RAM så kan du se på disse to alternativene;

Link 1 - kr 529,- pr sett / kr 1058,- for 4GB.

Disse har jeg selv og de er klokket en god del og funker som bare det.

Link 2 - kr 429,- pr sett / kr 858,- for 4GB

I forhold til dine som koster kr 1458,- for 4GB så er det litt å spare her. Kanskje bruke til 600w?

Hvis du ikke har spesielle behov, eller at musikkproduksjonen krever det, så trenger ikke RAM være så rask (og dyre) som de du har valgt. Med litt klokking av de to alternativene over så suser det likevel avgårde. Men ser du fremover og kanskje vil bruke pcn til f.eks tyngre spill så kan du beholde de du har valgt.

Samme med skjermkortet, det kan være lurt å investere litt ekstra når du først er i gang. Men det er de pengene så klart :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig jeg da... 4 kjerner blir varmere enn 2, det er sikkert å visst. Uansett... den boxed vifta som følger q6600 bråker. Spørs jo hvor vandt du er til bråk, men jeg ville kjøpt en kjøler til den cpuen.

Noctua NH-U12F 450,- kr så har du en super kjøler som er helt helt stille og du kommer til å synes at HDD'ene dine er det som støyer mest.

Jeg ble veldig fornøyd med den og nå kan jeg til og med sove i samme rom som maskinen min :) Jeg synes nemlig Q6600 boxed vifta bråket uten load til og med.

Skal du jobbe med lyd så tror jeg nok at du vil dra fordel av 4 kjerners, siden du sikkert kommer til å jobbe i en sequenser samtidig som du antagligvis vil ha noen andre programmer oppe og gjøre flere ting samtidig.

Bare rammen din går på 800mhz så tror jeg det er bra. Så som vist over her, kan du knipe inn litt på budsjettet om du må.

Jeg ville valgt en litt større PSU, men jeg er faktiskt ikke sikker på om du trenger det. Uansett denne HX620 går for å være veldig bra.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...