Gå til innhold

Abort og likestilling..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske enkelt og greit spørsmål:

Hvis Ola og Kari har sex og Kari blir gravid, har Ola noe å si om abort?

Mtp alt snakket om likestilling, burde jo Ola ha endel og si, eller?

Du tenker på i praksis? Nei, kvinnen kan gjøre dette etter eget forgodtbefinnende.

Men viss f.eks ola sa til kari at hun måtte ta angre piller fordi ola ikke var klar for unger. Og kari ikke tok angrepiller og ble gravid, kan ola nekte å ha noe med barnet å gjøre?

Lenke til kommentar
Ganske enkelt og greit spørsmål:

Hvis Ola og Kari har sex og Kari blir gravid, har Ola noe å si om abort?

Mtp alt snakket om likestilling, burde jo Ola ha endel og si, eller?

Du tenker på i praksis? Nei, kvinnen kan gjøre dette etter eget forgodtbefinnende.

Men viss f.eks ola sa til kari at hun måtte ta angre piller fordi ola ikke var klar for unger. Og kari ikke tok angrepiller og ble gravid, kan ola nekte å ha noe med barnet å gjøre?

Kan nekte å ha noe med det å gjøre, men må uansett betale bidrag osv.

Lenke til kommentar

I mine øyne skal ikke gutten ha noe å si om jenta skal ta abort eller ikke. Det er hennes kropp. Men jeg syntes at gutten skal ha en mulighet til å nekte å ha noe med ungen å gjøre overhodet. Da mener jeg også at han skal slippe å betale barnebidrag.

dvs: Gutten kan ikke tvinge jenta til å bli gravid. Blir jenta gravid, kan ikke gutten tvinge på en abort. Men kan si at han ikke vil ha noe med ungen å gjøre, så da blir det jentas valg om hun vil ha ungen alene, eller ta abort.

Vil ikke gutten ha noen unge, null barnebidrag.

Lenke til kommentar
Hvis Ola blir voldtatt av Kari (det skjer!), Kari blir gravid, må da Ola betale barnebidrag?

Da må det vel gjennom en rettsak først, Kari benekter sikkert voldtekten. Men hvis hun blir funnet skyldig i voldtekt, da skal jo ikke mannen betale noe.

Dette burde også gjelde hvis damen har ljuget om p-piller eller lignendes.

Problemet er bare å få det bevist.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...