Gå til innhold

Club3D HD 3870 OC, trenger nytt!

Caddy

Anbefalte innlegg

Jeg benyttet meg (dessverre) av netshop sitt tilbud å bestillte dette kortet på tirsdag. Nå har det kommet og jeg har testet det litt. Et meget bra kort i forhold til det slitne 7800GT. :)

Men...!

Det bråker. MYE. Vifta spinner på full pupp konstant, selv i windows uten noe som helst load på kortet. Jeg har sendt en mail til netshop å spurt om jeg kan bytte i et liknende kort som bråker mindre, venter svar i morgen..

Men jeg trenger forslag til hva jeg evt kan bytte med.. Får jeg ettellerannet forslag fra dem, så vet jeg jo ikke om det faktisk er et bra kort som bråker mindre.

Bør jeg gå for et 3870 kort, eller et 8800GT? Anyone? Prioritet er stille når jeg ikke spiller.

Ser de har Club3D GeForce 8800 GT 512 MB til nesten samme pris som mitt 3870 OC ville kosta normalt...?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GT er ganske stille når vifta kjøres på 25%, noe som mitt kort gjør (tror dette er stock). Temperaturen ligger på 55 grader idle, men når jeg spiller og clocker det, så pleier jeg å kjøre vifta på 100%. Da bråker det endel. Men det er viktig å understreke at mitt 8800GT er med den gamle viften og ikke den nye, større og mye stillere viften fler og fler GT'er kommer med nå. Netshops Fox+ 8800GT er den eneste jeg kan garantere kommer med den nye viften ettersom jeg har kjøpt et slikt for å ha det i SLI. Jeg anbefaler i hvert fall et 8800GT kort :)

Endret av OndApe
Lenke til kommentar
Du har både kjøpt og testa det Fox+ kortet? Det er stillegående på de 25% ene du prater om? :) ) I spill gjør det ingenting, da jeg sitter med headsett, men om natta er det fint, og når jeg surfer.. :p

Ja, det er i hvert fall min mening. Foxconn-kortet var det noe galt med (mulig defekt), men vifta gikk og det var utrolig stor forskjell på oppstartslyden sammenlignet med til GTen som hadde den gamle viften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...