StineMariell Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 For å si det sånn , så har fyren anmeldt meg før...... Politiet skjønte ikke annmeldelsen hans.... og hva han ville anmelde meg for, men måtte ta det seriøs siden det kom fra en politimann fra kontoret i hjembygden hans.... Politiet synes han opptrådde kaldt kynisk mot meg, og prøvde å drive spill for å manupulere og knekke meg sa han... Da bruker de ofte høyere makter...... Han anmeldte meg for trusler - fordi jeg hadde sendt et bilde sammen med barna fra et område som var - entimes kjøretur fra der han bor. På bildet var meg , ungene og Danmarksbåten ..... merkelig fyr ! Ja, jeg hadde forbindelser med en mann, som opptrer helt "korni". Han kunne tukle med mine følelser så det holdt.....Han virker plutselig forelsket i meg, og så svinger han om - hele tiden, til å plutselig snakke seg selv helt imot...... Er en lang historie .... I begynnelsen virket han mer ordentlig ut, men senere så stammer han veldig, og jeg har opplevd sider av han som er veldig merkelige. Han sier at han - tenker kun på seg selv, og det skal jeg også gjøre sier han... Det er menneskelig å tenke kun på seg , sine mål og sitt , uten å tenke på hvordan andre har det - det bryr han ikke i det hele tatt sier han...... Uansett hva som skjer.... om personen dør eller lever betyr det ingenting...... Samtidig så prøver han alltid å få meg til å virke ut som idioten av oss..... Han har gjort mye , som jeg ikke orker å skrive her.... Saken er komplisert...... Men er dette typiske normale trekk / eller drittsekk-trekk / eller psykopatiske trekk ? Tja, faren min er psykopat/sosionom. Noe du lurte på? Hvordan vet du at faren din er psykopat ? ....... Er han diagnosert ? Hvordan er han ? *snipp* Vel, å få deg til og føle deg som en idiot er drittsekk trekk. (enkelte sosiopater bruker også dette da de har "fanget" byttet sitt for og skade dem med psykisk terror. At han ikke bryr seg følelsemessig er et av symptomene ved en sosiopat. Håper du i beste velgående klarer og velge deg vekk fra denne mannen, da hans identitet ikke gir deg noe verdi, fordi det hele er et spill. Vet at dette kan være vanskelig, men slike mennesker bør man skygge unna, med mindre man vil bli virkelig såra og ødelagt psykisk. Forskjellen mellom en idiot og en sosiopat er at en sosiopat er smart, mens en idiot er mindre intelligent enn gjennomsnittet. At slike virker som idioter kan stemme, men at det er det er noe annet. For og gjøre linja enkel: En sosiopat tar utnyttelse av andres følelser, og psyke. En idiot vet jeg ikke mye om. Vet at de er for dumme til og utføre et mål slik som en sosiopat gjør, da tankegangene er i en helt annen klasse. (Ikke for å trakke ned på noen.) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har aldri hørt om noen med diagnosen "idiot"? Ei heller "dum", eller mere sjarmerende "stokkdum". Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Vet at min nåværende kjæreste har det nå. Lenke til kommentar
StineMariell Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Vet at min nåværende kjæreste har det nå. _------------------------------------------- Og har hun det bra ? Har psykopater det bra med seg selv, og hvem er offeret til psykopaten ? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det virker som hun har det veldig bra, hun gir i hvert fall uttrykk for det. Psykopater har det sjeldent bra med seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Vet at min nåværende kjæreste har det nå. Mener du at det finnes en medisinsk diagnose for: Idioti, dumskap og stokkdumhet? I så fall har det gått et tog på størrelse med Titanic forbi meg ... Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Nei, det har jeg aldri sagt. Jeg svarte på spørsmålet i topicen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Vet at min nåværende kjæreste har det nå. Mener du at det finnes en medisinsk diagnose for: Idioti, dumskap og stokkdumhet? I så fall har det gått et tog på størrelse med Titanic forbi meg ... Det har ikke jeg sagt heller. Var bare for og skille sosiopat fra idioti, siden det er to vidt forskjellige ting Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ikke at jeg har noen erfaringer når det gjelder slike folk, men jeg har hørt en fagmann uttale: "Kjenner du en psykopat eller omgås du med en, kom deg bort så fort som mulig!" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ikke at jeg har noen erfaringer når det gjelder slike folk, men jeg har hørt en fagmann uttale: "Kjenner du en psykopat eller omgås du med en, kom deg bort så fort som mulig!" Og det stemmer. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Mulig jeg sporer saken av her, men det motsatte kjønn er ikke alltid like lette å forstå(noe som sikkert gjelder begge veier). Tror selv jeg nærmest hadde blitt litt redd om ei man har sex med plutselig hadde begynt å mase en hel masse om fremtiden osv, da rekker man liksom ikke å bygge opp ting over tid. Så StineMariell, kanskje du har vært for brå mot han, slik at han har fått kalde føtter? Men for all del han skal behandle deg med respekt uansett. Vi kan jo alle bli litt ivrige når vi finner noe spennede. Lenke til kommentar
StineMariell Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Hensikten er at folk bør vise hensyn til andre, og behandle andre med respekt og høflighet. Skikkelige psykopater gjør kun som det passer dem selv, manupulerer, og er virkelig stygge / onde. Og vi unnskylder dem for de er syke, men de trenger behandling / hjelp når de er slik..... Mulig jeg sporer saken av her, men det motsatte kjønn er ikke alltid like lette å forstå(noe som sikkert gjelder begge veier). Tror selv jeg nærmest hadde blitt litt redd om ei man har sex med plutselig hadde begynt å mase en hel masse om fremtiden osv, da rekker man liksom ikke å bygge opp ting over tid.Så StineMariell, kanskje du har vært for brå mot han, slik at han har fått kalde føtter? Men for all del han skal behandle deg med respekt uansett. Vi kan jo alle bli litt ivrige når vi finner noe spennede. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Stine, hvorfor kommer du deg ikke bare vekk fra fyren? Tydeligvis så er du ikke så begeistret for ham. Kutt all kontakt og se deg om etter noe annet. Når det er sagt synes jeg psykopater er voldsomt fascinerende. De er tross alt svært intelligente og virker som gode maktspillere. Og en ting har de rett i: Alt handler om en selv. Så våkn opp og les "48 Laws of Power". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hensikten er at folk bør vise hensyn til andre, og behandle andre med respekt og høflighet. Skikkelige psykopater gjør kun som det passer dem selv, manupulerer, og er virkelig stygge / onde. Og vi unnskylder dem for de er syke, men de trenger behandling / hjelp når de er slik..... Mulig jeg sporer saken av her, men det motsatte kjønn er ikke alltid like lette å forstå(noe som sikkert gjelder begge veier). Tror selv jeg nærmest hadde blitt litt redd om ei man har sex med plutselig hadde begynt å mase en hel masse om fremtiden osv, da rekker man liksom ikke å bygge opp ting over tid.Så StineMariell, kanskje du har vært for brå mot han, slik at han har fått kalde føtter? Men for all del han skal behandle deg med respekt uansett. Vi kan jo alle bli litt ivrige når vi finner noe spennede. Det går ikke og behandle en sosiopat, dessverre. Da hadde min far blitt påkrevd psykoterapi av rettsvesenet. Endret 14. januar 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
StineMariell Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Det bor i grunnen en liten"psykopat" i oss alle mennesker mer eller mindre. Sikkert flere som skulle hatt diagnosen som ikke har den. Men hvis vi gjør noe gale , så skjønner vi det, og vet jo ofte hva som er rett og galt..... Lurer på om psykopaten forstår dette.... ? ......Men mitt spørsmål er : hvorfor er psykopaten en psykopat ? Det er kanskje fordi at psykopaten har det vondt inni seg på en eller annen måte ..... Og enkelte ting kan gjøre mennesker til psykopater ....... foreks..... Kjærlighet / forelskelse osv..... Lenke til kommentar
Gjest Guest_agate_* Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jepp. Det var ikke noe særlig, uten at jeg vil si så mye om det. Jeg tror ikke psykopater innser at de er så jævlig egoistiske og selvsentrerte at det er kvalmt, så vanskelig å forandre seg. Håper bare det beste for de, uansett hvor lite kult det var mot meg. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jo da her nok levd med en psykopat i 15 år. Han var hyggelig og oppvartende den første tiden. Siden begynte han og smelle og kjefet for den minste ting. Ble glad i han. Man fikk gjennomgå mye vondt som jeg sliter psykisk med idag. Vi er ikke sammen nå. Han stakk av. Vet ikke hvorfor. Er det en ny dame han skal plage, eller har han innset at han har et problem med seg selv. Han får ikke lov til og ødelegge flere jenter. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg kan vel si noen ord i denne sammenhengen tenker jeg... Jeg er en selvdiagnosert sosiopat. Jeg har studert dette mye, samt har hatt flere samtaler med familiemedlemmer som jobber innen psykologi, og er ganske sikker når jeg sier at jeg er sosiopat. Vi kan jo begynne med aidskake: "Jepp. Det var ikke noe særlig, uten at jeg vil si så mye om det. Jeg tror ikke psykopater innser at de er så jævlig egoistiske og selvsentrerte at det er kvalmt, så vanskelig å forandre seg. Håper bare det beste for de, uansett hvor lite kult det var mot meg." Nei, jeg visste ikke selv før jeg hadde studert diverse sykdommer og plutselig fant et kapittel som beskrev meg og mitt liv så jeg tror ikke andre sosiopater skjønner det uten å sette seg litt inn i det. Jeg skjønte dog tidlig at jeg ikke var som alle andre, jeg hadde vanskelig for å forstå mange sosiale regler, og brøt alle som passet meg. StineMariell sier: "Det bor i grunnen en liten"psykopat" i oss alle mennesker mer eller mindre. Sikkert flere som skulle hatt diagnosen som ikke har den. Men hvis vi gjør noe gale , så skjønner vi det, og vet jo ofte hva som er rett og galt..... Lurer på om psykopaten forstår dette.... ? ......Men mitt spørsmål er : hvorfor er psykopaten en psykopat ? Det er kanskje fordi at psykopaten har det vondt inni seg på en eller annen måte ..... Og enkelte ting kan gjøre mennesker til psykopater ....... foreks..... Kjærlighet / forelskelse osv..... " Kan godt hende det ligger en sosiopat i alle, alle har visse sosiopatiske trekk. Det er jo tross alt logisk evolusjonert sett. Det er og riktig at det er mange sosiopater som er udiagnoserte, disse kalles "vellykede" sosiopater. Alle som en misliker sterkt å følge regler, så alle vil søke makt på en eller annen måte så de ikke trenger følge så mange. Sosiopater vil være House, kan du si. Derfor er det svært mange sosiopater blant ledere, sjefer, politifolk og offiserer, rett og slett fordi sosiopater elsker denne typen yrker. De fleste blir aldri diagnostisert, da de er god til å dekke over om de gjør noe ulovlig, eller at de bare blir så mektige at de slipper lover. De mislykkede er dem du ser på tv som er seriemordere og lignende, som ikke er smarte nok til ikke å bli tatt. Jeg vet når jeg gjør noe jeg ikke burde, når andre må lide for meg, men det er ganske enkelt et ikke-problem for meg. Det er like trivielt som fargen på naboens bil. Jeg har to personer jeg bryr meg om, en kompis, og en ny flamme. Det er ikke noen stor tragedie om de dør i morgen, men jeg vil bry meg litt tror jeg (det er så lenge siden jeg har brydd meg om noen andre, det er litt vanskelig å synse). Forelskelse er forresten en elsk\hat ting, noen ganger digger jeg å være forelsket, noen ganger hater jeg både forelskelsen og henne. Sosiopatisme er en blanding av gener og oppvekst. De fleste sosiopater har en familiehistorie med alkohol og narkotikamisbruk samt overfall og vold. Sosiopatisme fordrer nye sosiopater. Costrato sier: "Det går ikke og behandle en sosiopat, dessverre." Det finnes ingen virkende midler i dag nei. ErikFN sier: "Ikke at jeg har noen erfaringer når det gjelder slike folk, men jeg har hørt en fagmann uttale: "Kjenner du en psykopat eller omgås du med en, kom deg bort så fort som mulig!"" Joda, blir feil å råde mot å være med meg, men det er nok det enkleste. Jeg må si da at sosiopater har en tendens til å være lojale vertfall, så det er ikke bare ulemper. Lenke til kommentar
Gjest soss Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Kan jo gjøre en scoore diagnose Systemet er utviklet av den kanadiske professor Robert D. Hare og er spesialtilpasset avsløring av psykopater. Det består av 20 spørsmål som gir fra 0 til 2 poeng. Maks 40 poeng. Testen må administreres av en person med relevant utdanning for at den skal kunne brukes diagnostisk. 0 poeng = ikke til stede 1 poeng = sannsynlig til stede 2 poeng = sikkert til stede utelatt = ikke tilstrekkelig informasjon Inntil fem trekk kan utelates uten at validiteten i testen forsvinner. 1 Glatthet / overflatisk sjarm ---------------------------2 2 Egosentrisk / storhetsideer om egen verdi ----------200 3 Behov for stimuli / lett for å kjede seg ---------------2 4 Patologisk løgnaktighet, bedrageri --------------------0 5 Bløffmakeri / manipulering -----------------------------2 6 Manglende anger eller skyldfølelse --------------------2 7 Manglende dybde av følelser -----------------------------2 8 Ufølsomhet, manglende empati ------------------------2 9 Parasittær livsstil -------------------------------------2 10 Oppfarende / dårlig kontroll over sinne ------------0 11 Promiskuøs seksuell adferd ---------------------------2 12 Tidlige adferdsproblemer ---------------------------------0 13 Manglende realistisk langtidsplanlegging ------------------ haha, 2 14 Impulsivitet ----------------------------------------------2 16 Hyppige ekteskap / samboerforhold ----------------------0 17 Ungdomskriminalitet før fylte 15 år ------------------------2 19 Manglende ansvarsfølelse for egne handlinger ---------------2 15 Uansvarlig (foreldre)adferd 18 Svikt under prøvetid eller løslatelse 20 Flere typer lovbrudd blant følgende: tyveri, innbrudd, ran, narkotika, frihetsberøvelse, mord, mordforsøk, ulovlig våpenbesittelse, grov uaktsomhet, bedrageri, flukt fra fengsel Disse tre burde ikke være med for det har alt for mye å gjøre med hva som skjer rundt personen og ikke inni. Edit : Mer en 25 poeng vil etter denne testen = sosiopat/psykopat Problemet er ofte at psykopater ikke regner seg selv for å være syke. Nei, riktig. Jeg syns jeg er sterkere, fordi jeg slipper skyldfølelse og anger. Av den grunn er de også vanskelige å avsløre. Psykopater har også evner til å manipulere andre personer med seg mot offeret, og dette gjør dem til hensynsløse og destruktive faktorer i mange sammenhenger i samfunnet. Sosiopater er veldig kyniske, og derfor er de også veldig flinke til å gjøre viktige valg, de blir ikke hindret av følelser og er sjeldent vridd mot en agenda. Så de kan være gode for et samfunn og Psykopater vil bl.a. aldri skjønne selv at de er drittsekker og egoister. De kan heller ikke behandles pga dette. Joda, jeg skjønner fint, jeg bare bryr meg ikke. DU bryr deg heller ikke når du dreper tusenvis av bakterier hver gang du vasker nevene, selv om bakteriene synes du er en drittsekk. Enig i det... Det ser ikke ut til at denne mannen som jeg har hatt kontakt med forstår at han er en drittsekk...... Han tror at det er normalt å bare være en Total Egoist, og alt han gjør er bare for å gjøre kun seg selv godt - noe han påstår er normalt selv....... hmmm...... Men er psykopater syke ? Jeg mener at de er mentalt syk på en eller annen måte siden de ikke har "kapasitet" i hodet nok til å forstå hva de gjør mot andre..... Han vet nok at han er en drittsekk, men det er veldig mulig at han ikke vet at ikke alle andre tenker og føler som han. Han skjønner muligens ikke at han er mer drittsekk en nestemann. Kan også nevne at en sosiopat er et menneske uten følelseliv, altså et menneske som ikke føler glede eller sorg. Det er nesten sant, jeg føler alle følelsene som alle andre, men i mye mindre grad. Vant jeg i lotto? Greit nok. Kjæresten var utro? pytt pytt. Det blir det samme med altruisme, jeg føler anger og skyld, men i så liten grad at det er uvesentlig. Jeg må vel nevne at glede og sorg er noe sterkere en skyld og anger. Jeg tror det er derfor mange sosiopater utvikler parafilier, vanlig sex er bare ikke følelsesladd nok. Vel, å få deg til og føle deg som en idiot er drittsekk trekk. (enkelte sosiopater bruker også dette da de har "fanget" byttet sitt for og skade dem med psykisk terror. Det er mange sosiopater som synes det er moro å ødelegge andre mennesker, for det "beviser" at de har makt. Men jeg må påpeke at ikke alle går bevisst inn for å ødelegge noen, det er som oftest bare en sideeffekt av noe "viktigere" sosiopaten har på dagens gjøremål. Forskjellen mellom en idiot og en sosiopat er at en sosiopat er smart, mens en idiot er mindre intelligent enn gjennomsnittet. At slike virker som idioter kan stemme, men at det er det er noe annet. For og gjøre linja enkel: En sosiopat tar utnyttelse av andres følelser, og psyke. Sosiopater kan være dumme de og, bare så det er sagt. Det er langt i fra alle som er smarte. En idiot vet jeg ikke mye om. Vet at de er for dumme til og utføre et mål slik som en sosiopat gjør, da tankegangene er i en helt annen klasse. (Ikke for å trakke ned på noen.) Det er godt mulig at vi tenker annerledes, men det vet jeg ikke for jeg har til dags dato bare tenkt som meg Lenke til kommentar
Gjest gjest. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Skriver som gjest fordi jeg ikke er så hypp på at folk skal vite dette om meg. Her er litt om min erfaring med prykopat(er?): Moren min har fått diagnosen en gang i tiden (ifølge min far), men hun har også en diagnose som sier at hun er helt frisk. Faren min sier at dette er normalt blant psykopater fordi de klarer å lure seg gjennom slike tester og at hun hadde to forskjellige "motiver" da hun tok testene, den ene gangen skulle hun bevise at hun var syk slik at hun kunne få medisiner, den andre gangen skulle hun øke troverdigheten sin. Foreldrene mine hadde en stygg skillsmisse med rettsaker, barn, familie og venner var innblandet i saken. Det at begge var medlem at et meget konservativt trossamfunn gjorde saken mye vanskeligere. Det endte med at hun fikk omsorgsretten for barna, bilen og firmaet, Pappa fikk huset. Senere fant min mor seg en som er verre enn henne selv. Det tok ikke lange stunden før de fant ut at de skulle gifte seg. Etter kun et par år blir det mange problemer. Alle i huset bodde i et rent helvete. Denne mannen har gjort grusomme ting mot mange, men likevel har han venner (bla. venner han har "stjelt" fra min mor) som han er overbevist ved å vri på historier om at det er moren min som har all skyld. Så nå sitter jeg her og vet ikke hvem som er hva eller hvem som er verst. Er moren min psykopat eller er det stefaren min? Eller er begge det, men kanskje moren min fant sin overmann eller lurer hun meg til å tro at hun er frisk og han er psyko? Noe er i hvert fall sikkert, begge har mulighet til å forårsake mye skade på sine nærmeste gjennom manipiulering. Jeg har bare ett råd som har kontakt, befinner seg i et forhold eller familie med en psykopat: Kom deg vekk! LANGT vekk. Disse menneskene er ikke i stand til å føle medlidenhet på samme måte som andre og har veldig liten sjanse for å bli kurert fordi de ikke er motiverte, den livsstilen de har gagner dem jo. Psykopati er en lidelse som går utover psykopatens nærmeste derfor er mitt råd å komme seg vekk og klippe alle bånd som holder dere sammen, null kontakt absolutt det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå