svinepelz Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Kan komme med noen anbefalinger på platekjøp for de som er interessert i norsk punk og lignende: Anarki og Kaos 1 og 2 Nr. 1: http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=VOW129CD Nr. 2: http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=VOW130CD Disse er også tilgjengelige på Spotify: Anarki & Kaos - Norsk punk '79-'81 Anarki & Kaos #2 - Punk, råråkk og aggresjon Mer norskspråklig kos på Spotify: Sterk naken og biltyvene - Tretten døde roser (se også singlene Hva med stakkars meg da? og Sommerlykke) Jokke & Valentinerne - Frelst! Seigmen - Ameneon Seigmen - Total CC Cowboys - Blodsbrødre The Aller Værste - Materialtretthet Raga Rockers - Maskiner i Nirvana Ole Paus - Garman Elektrisk Regn - Steinbyen Endret 24. mai 2009 av svinepelz Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg føler dette er rett plass for å få sagt dette; Postgirobygget suger! Vi er vel alle enig om dette? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg føler dette er rett plass for å få sagt dette; Postgirobygget suger! Vi er vel alle enig om dette? La oss synge det i kor! Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Haha, ja så gjerne. Det var temmelig barnslig av meg, men måtte bare. Det forundrer meg hver gang noen sammenlikner delillos med postgirobygget. Vis man mener delillos bare synger om øl, piker, vin, sommer og båter så er det vel sant. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Mine favoritter: Jokke Kaizers Orchestra Gartnerlosjen The Aller Værste! Endret 24. mai 2009 av sandinista Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) edit: mega failpost. Endret 24. mai 2009 av Sjef. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nokon her som høyrer på Lumsk? Synest dei fortener å bli nemnt. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Nokon her som høyrer på Lumsk? Synest dei fortener å bli nemnt. Synes det er helt greit. Var ikke så begeistra for den nyeste skiva dems. Kun et par bra sanger der. Synes Åsmund Frægdegjevar er mye bedre, men er lenge siden jeg har hørt den. Vurderer å sette den i spilleren nå Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kaizers syns jeg er helt utrolig bra, og Skambankt er også bra som det holder. Av de mer "klassiske" tingene, så hører jeg litt på Raga og Jokke, men ikke så mye. Ang. Skambankt, er det flere her som syns at det første albumet deres var det desidert beste? Det er så herlig useriøst og rått. Etter det ble de bare mer og mer seriøse, og selv om jeg er glad i både Eliksir og Hardt Regn, tror jeg egentlig ikke at de vil komme med noe som slår Skambankt!-skiven. Men, siden det ikke er Skambankt som er fav.bandet mitt, så går det egentlig greit. Det at de har gitt ut Skambankt! og Skamania-EPen holder lenge for min del ihvertfall. : D Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Det er en skam og en skandale at Stavangerensemblet ikke er nevnt i denne tråden. Disse geniale rogalendingene som kledte Svein Tang Was og Gunnar Roalkvams ord i humørfylt "Ny Veiv" og fikk unge langs hele vestlandskysten til å syng med av full hals. En kan saktens undres hvorfor de ikke ble mer kjent i resten av kongeriket. Muligens ble det litt for rølpete for NRK. Muligens var det ikke plass ved siden av Mods og deres kjempehit "Tore Tang". Men for oss som var unge den gang vil de alltid være minst like store som Mods. Albumene, med noen de mest kjente sangene, er Ta Ein Kjangs (1980) Ein kjangs te, om han som har "drede på drage'" Blyge Harry, som ikke får denhan vil ha. Kan,kje finna fingen, som en må ha vært på en skikkelig rangel for å forstå og min personlige favoritt, Kvikke Kanin osv. Ska det ver ... så ska det ver! (1981) Radio, om nettopp radio og det som skjer på den Kvellen Va Kalle, om han som fikk en uventet invitasjon Smått E Godt, som vi alle vet, eller i alle fall burde vite I Bergen, en søt liten nidvise om Bergen og oss bergensere Foggel i Dag, sangen som har laget eget ordhell, om stakkars Markus Trost som sliter i en forurenset verden etc. 30-årskrigen (1981) Dobelt LP, sammen med Kjetil Bjørnstad På Bommen (1982) Knappar og Glansbilder (1984) Samleboks (2009) Kommer i høst Sam Endret 9. juni 2009 av SamBell Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Noen her som har hørt om Femi Gange? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Noen her som har hørt om Femi Gange? Ja, men der stopper det. Klarer ikke huske en eneste låttittel. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Det er en skam og en skandale at Stavangerensemblet ikke er nevnt i denne tråden. Ska gje di en kjangs, selv om det ikke virker helt som min greie etter å ha hørt en og en halv sang De har tre album på Spotify: Ta ein kjangs!, Ska det ver så ska det ver og Knappar og glansbilder. Er i samme båt som SamBell når det gjelder Femi Gange. Strålende bandnavn, i alle fall! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Noen som har noen meninger om hvilket Jokke album jeg burde kjøpe? Har kun Prisen for popen fra før og dette er jo et samlealbum. Har nå spilt det utallige ganger og plata er en slager på jobb. Så trenger mer Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Noen som har noen meninger om hvilket Jokke album jeg burde kjøpe? Har kun Prisen for popen fra før og dette er jo et samlealbum. Har nå spilt det utallige ganger og plata er en slager på jobb. Så trenger mer Alt selvfølgelig, men Frelst er "lettest tilgjengelig" og Et hundeliv er et must. Endret 12. juni 2009 av SamBell Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Begynn gjerne med Frelst, nr. 4 på Dagsavisens topp 10 norske album: http://www.dagsavisen.no/kultur/musikk/article296716.ece Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Noen her som har hørt om Femi Gange? Ja, men der stopper det. Klarer ikke huske en eneste låttittel. Haha, samme her. Faren min som fortalte meg om det. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Noen som har noen meninger om hvilket Jokke album jeg burde kjøpe? Har kun Prisen for popen fra før og dette er jo et samlealbum. Har nå spilt det utallige ganger og plata er en slager på jobb. Så trenger mer Aller helst alle. Hvis du bare skal ha et, kjøper du Billig Lykke. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Regner vel med å skaffe meg alle etterhvert. Når pengene strekker til, men hittil har jeg kun råd til et av dem. Får se litt mer. Tror kanskje jeg går for Frelst siden to har nevnt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå