jacoP Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 El Caco synger som sagt ikke på norsk. Hvis vi skulle nevnt alle andre norske band som synger på engelsk kunne jeg kommet mede en lang liste. OT: Noen som skal på El Caco konserten på lørdag da? 100,- Fri Alder, Sub Scene Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvor da, jokkulf? -MK- Jeg skrev at det var på Sub Scene Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 La ikke merke til det jeg Kanskje jeg tar meg en tur... -MK- Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Skambankt, Kaizers, raga og jokke er mine favoritter. Så raga live i høst, helt sjeft. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Korleis får ein YouTube-videoane inn i innlegget, slik som i førsteposten? Det er allereie mykje god musikk i denne tråden, her er noko eg kjem på i farten som ikkje er med tidlegare i tråden. Eg er kanskje litt i grenseland mellom rock og pop til tider, men svinepelz er vel ikkje så nazi at det ikkje får vere med likevel? Det er diverre lite materiale på YouTube med god, norskspråkleg rock, så det kjem godt med med ein samletråd. CC Cowboys - På en god dag CC Cowboys - Kom Igjen http://www.youtube.com/watch?v=jJ0BE8HgjUs Se filmen hos Youtube Eg fann ikkje noko særleg med videoar av CC Cowboys. Slagere som Vill, Vakker og Våt, Harry, Tigergutt osb. fann eg ikkje på YouTube i det heile tatt. Di Derre - Kråka på taket (Ikkje akkurat den mest rocka songen deira, men eg får ta det eg finn.) Di Derre - Jenter (Framført av Jo Nesbø m/venner) Se filmen hos Youtube (Jada, jada. Alle har høyrd den og er blitt lei den, men dette var ein stileg versjon med Noregs mest sexy fiolinist) Di Derre - 123 (først ein uuthaldeleg versjon av flott, norsk ungdom på sitt beste) Se filmen hos Youtube Nokre band slår somme gonger over frå framande engelsk til vårt vakre, eige språk. Turboneger - Æ har ståkuk http://www.youtube.com/watch?v=NYd8q7_FiOo Se filmen hos Youtube Til slutt, sjølvaste mannemannen Åge Aleksandersen - Levva Livet (her framført av Red Ape) (her framført av Håvard & Kayis) (eg veit ikkje kva songen heiter, eg er ikkje kjend med den svenske plata han laga i 2006) Videoar der faktisk Åge speler eigne songar er mangelvare. Fire Pils og en Pizza er eit must i ein kvar tråd om norske låtar, men den var ikkje på YouTube. Endret 15. januar 2008 av noodles Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Du lager en [ youtube ]YOUTUBE-ID[ /youtube ] Altså f.eks. [ youtube ]QcE4WM-CwMY[ /youtube ] Går greit med litt god norskspråklig pop også, men det bør være litt rufsete. Ole Paus går fint, men Dina pass'ikkje inn Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Jeg tror du må laste ned klippet først og deretter legge det inn som vedlagt fil, men har aldri prøvd det selv så har ikke peiling egentilg. DU kan laste ned youtube videoer med YouTube Downloader EDIT:: Tok feil -MK- Endret 15. januar 2008 av -MK- Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 OT: Noen som skal på El Caco konserten på lørdag da? 100,- Fri Alder, Sub Scene Sannsynligvis. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du lager en [ youtube ]YOUTUBE-ID[ /youtube ] Altså f.eks. [ youtube ]QcE4WM-CwMY[ /youtube ] Går greit med litt god norskspråklig pop også, men det bør være litt rufsete. Ole Paus går fint, men Dina pass'ikkje inn Takk, då er det fiksa. Og apropos Paus, det er ikkje gode videoar å finne på Youtube, men her ein liten video om Paus: Ole Paus vert avslørt Duetten med Ole Paus og Magnus Grønneberg frå CC Cowboys - På Svalbard Uten Strøm er flotte saker, diverre ligg det ikkje på Youtube. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Må jo nesten legge inn denne videoen også Endret 15. januar 2008 av Jokkulf Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hva med Black Debbath da? Den Femte Statsmakt Se filmen hos Youtube Motorhedda Gabler Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Må nevne Thule fra Honningsvåg, ikke så kjent selv om de har holdt det gående i over tyve år. Prog Archives streamer noen norskspråklige låter som en finner her. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Haha, Jokkulf. Veldig bra. Mer Jokke, nå med Tourettes. Verdiløse menn (prøv å overse den irriterende flåsinga til Espen Thoresen på slutten): Se filmen hos Youtube En flott coverversjon av superlåta Tomgang, bandet er Persona Non Grata: Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ös:gar - Hvordan lære far din sex Fett band fra Hadeland. Plata dems er definitivt verdt penga. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Må ha med mer Seigmen også. Metropolis: Se filmen hos Youtube deLillos - Lebestift: Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 For å si min mening, så er Jokke og Raga Rockers det verste som har skjedd musikk. Makan til monotone og kjedelige vokal- og instrumentmelodier i tillegg til dritkjedelig stemme på begge vokalistene, der én prøver å synge så mørkt og skummelt han kan, og der han andre ikke kan synge. Greit det, Raga Rocker Michael Krohn. Syng "Aaaar d'ikke daili, å ha no'n å hate" så mye du vil. Jeg vil ikke høre på at du tøffer deg foran mikrofonen. Jeg sier ikke at folk ikke kan like dem, jeg bare konstaterer at jeg hater dem. Jeg driter i hvor mange problemer vokalisten har hatt (det er jo selvfølgelig synd), men man trenger ikke å høre på ræva musikk likevel. Jeg vil gjerne understreke at det er min mening, og at jeg respekterer alle som hører på musikken. Seigmen og DeLillos er derimot kosete. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Knofle: Hvordan kan du kalle Jokke det værste som har skjedd med musikken? han er jo en legende Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 For min del, mente jeg. Jeg trodde jeg understrekte det. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har hört en del på Kaizers, de er uten tvil mitt favoritt norsk band. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå