Gå til innhold

Oppløsning på kamera ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer egentlig mer an på andre ting enn oppløsning og antall megapixler (MP).

For å si det slik så kan man printe ut bilder i A3 størrelse med 6 MP.

Hvilken type kamera er det du tenker på da ?

Digital speilreflekskamera eller et kompaktkamera ?

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Kommer egentlig mer an på andre ting enn oppløsning og antall megapixler (MP).

For å si det slik så kan man printe ut bilder i A3 størrelse med 6 MP.

Hvilken type kamera er det du tenker på da ?

Digital speilreflekskamera eller et kompaktkamera ?

Mvh,

Beej80

Tenker på et kompaktkamera ?

Usikker på hvilke merke jeg skal kjøpe også , har sett noen billige ukjente merker på budnett... vet ikke om billige kameraer kan være gode for en liten periode også :)

Lenke til kommentar

Hvilke typer bilder tenker du å ta da ?

Dersom du skal ta mange innendørsbilder, så ønsker du et kamera som er relativt god på støy (har lite støy ved høyere ISO-verdi).

Vi kan uansett konstatere at 6MP er mer enn nok :)

Du vil antagelig få bedre hjelp i Kompaktdelen av forumet, så jeg håper en moderator kan flytte denne dit.

Jeg har dessverre for lite peiling på kompaktkameraer til å gjøre noen solid anbefaling til deg.

I mellomtiden så kan det være greit om du legger inn en 'øvre grense' for hva du tenkte å bruke av penger, og hvor mye du helst vil betale dersom kvaliteten er tilstrekkelig.

Mvh,

Beej80

Endret av Beej80
Lenke til kommentar
Tenker på et kompaktkamera ?

Usikker på hvilke merke jeg skal kjøpe også , har sett noen billige ukjente merker på budnett... vet ikke om billige kameraer kan være gode for en liten periode også :)

Hva er navnet på disse ukjente merkene? Pris ?

Technaxx http://www.bidnett.no/waBidnett4/bidnett?s...AuctionRight.vm

Har kjøpt meg en sånn for 500 kroner med post og oppkrav - bydde 381 kroner som jeg fikk det for....

Billig penge, men vet ikke om det er et godt nok kamera for en periode..... til jeg har spart meg opp til et mer proffosjonellt et :) ?

Lenke til kommentar
Jeg er redd du kommer til å bli skuffet.

Når det gjelder digitale kameraer så lønner det seg å bruke litt mer. Og kjøpe kjente merkevarer.

Tom

Ja, jeg håper ihvertfall bildekvaliteten blir bedre enn det er på mobilbildene mine hehehe..... Huffda... Jeg skal gi en tilbakemelding når jeg har fått det i posten, og vise et bilde , så får dere vurdere kvaliteten hehe...

Lenke til kommentar
Ja, jeg håper ihvertfall bildekvaliteten blir bedre enn det er på mobilbildene mine hehehe..... Huffda... Jeg skal gi en tilbakemelding når jeg har fått det i posten, og vise et bilde , så får dere vurdere kvaliteten hehe...

Kommer an på mobiltelefonen. Det skal f.eks holde hardt å lage noe som lager like dårlige bilder som min Nokia (6233).

Tom

Lenke til kommentar
Ser ikke særlig lovende ut, med unntak av at de i alle fall ikke har hoppet på megapixel-kjøret ;) Menmen. Med litt flaks er blitzen bra nok og autofokus bra nok til at det er et greit festkamera.

3.2 megapixler kan du skrive ut i a4-format med ok resultat.

hehehe, ja jeg får håpe jeg er heldig... Får spare meg til et skikkelig kamera senere. Jeg angrer litt på kjøpet men men, gjort er gjort .... hehe får se på det som et type engangskamera, men forhåpentligvis har jeg det lenger.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...