Jann - Ove Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har brukt noen gamle NiMh-batterier og kjørt gjennom de en gang, laderen fusker og de lader seg fort ut av seg selv. Er GP 2300mAh, som tidligere har vært brukt endel. Hva er å annbefale av brukbare batterier med lader? Kunne helst tenkt meg en batteritype som enten lades opp fort eller godtar klattladning(som lithium.) Har klart å tømme disse batteriene ganske grundig, plutselig her om dagen når jeg skulle bruke blitzen tok det plutselig usaklig lang tid for den å lade seg opp. Den gir faktisk opp, lader i 40-ish sekunder og går til standby. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvis man tømmer NiMh batterier fullstendig så hender det at de reverserer spenningen og hvis det skjer med et av batteriene i et sett så er det bare å kjøpe nye batterier. Det finnes NiMh som lades på 15 minutter. Klattlading er heller ikke noe stort problem, jeg har alltid gjort det uten å få noen problemer. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jeg har et sett biltema-batterier som fungerer utmerket, har også to sett Energizer 2500mAh kjøpt i usa som fungerer bra. Bruker en gammel lader som egentlig var til AA-nimh til no olympus greier, tar tid å lade, men fungerer bra (lav ladestrøm...) Du kan jo kjøpe et batterisett og en grei lader på biltema, det koster jo ikke akkurat skjorta, og batteriene fungerer bra nok. Endret 11. januar 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Dårlig med biltema her Men hva skal jeg se etter hvis jeg vil ha noe som lades kjappt? Evt. er det noe å spare på å kjøpe på nettet når jeg vil ha en kjapp lader? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Her finner du raske ladere med batterier: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q...+min+site%3A.no Husk at du ikke kan lade vanlige batterier på 15 minutter, man må ha batterier med innebygget sensor/laderegulator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå