Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Boikott Telenor !!!!

Anbefalte innlegg

1. Jeg jobber ikke i Telenor for de som lurer på det.

2. Hvis underskuddet er teknisk, så er endel av de tidligere store overskuddene også tekniske, da de delvis stammer fra verdistigning på de aksjepostene som nå er nedskrevet. Jeg så også at kontantstømmen hadde økt, men uansett teknisk eller ikke, underskuddet er iallfall reelt.

3. Selvfølgelig setter Telenor ned prisene mest på de tjenestene som er mest konkurranseutsatt. Telenor er et akjseselskap hvis formål såklart er å tjene mest mulig penger.

4. Prisene på ADSL f.eks. er ikke høyere i Norge enn mange andre land vi kan sammenligne oss med. Sjekk hva det koster i f.eks. Sverige og Danmark, hvis du i tillegg regner med kjøpekraften kommer vi bra ut faktisk.

5. Jeg vet kan ikke komme på avgjørelser fra Post- og Teletilsynet som er pro-Telenor. Og den siste avgjørelsen fra Samferdselsdepartementet er jo den første som er positiv i en lang rekke negative avgjørelser for Telenor.

Glemte en liten ting; jeg er altså ikke enig med alle her..

har lest en god del av deg president, du ligner på en som legger seg flat for telenor og prøver frebilsk å finne positive sider ved et selskap som gjør til at DU får dyrere ADSL, telefon, mobil og alt dei har å selge!

telenor driver for det første monopol og har som vi i det siste har fått vite så gode kontakter at dem kan danke ut andre selskaps tilbud, sånn at dei fortsatt kan holde oppe sine deilige innkomst-tal.

Det er ALLTID noke bull med telenor sin adsl, kvar forbanna lille person eg kjenner som har fått adsl, har måtta sitte i den stygge service-telefonen dødslenge (Som må vere den dårligste eg har vert borti) for å finne ut at OJ: Telenor hadde ikkje gitt huset adsl-tilgang!

i tillegg ser alle i telenor hovne og skikkelig overlegne ut. dei serverer brukere DÅRLIG vare for MASSE penga.

du "president", har missforstått en vesentlig ting her i livet: Man skal slippe å betale for noke som OVER HODET ikkje fungerer, sånn som ADSL ala Telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er iallfall mye desinformasjon ute og går her. Jeg har selv ADSL fra NGT hjemme og er godt fornøyd med det (Unntatt å få tak i kundeservice), men har også satt opp flere PCer for Telenor ADSL uten problemer. Hvis du sliter med dette så lider du kanskje av fingertrøbbel. Sier ikke at det alltid går smertefritt, men det er positivt feil at det alltid er vanskeligheter. Og jeg tror iallfall ikke det er noe mer %vis problemer hos Telenor enn hos andre.

For å gjenta meg selv her, Telenor har IKKE monopol på det området denne tråden egentlig handler om, nemlig GSM-nettet/SMS.

Og dere som misliker volumbegrensning på ADSL, hvorfor ikke bare bestille ADSL fra en annen leverandør. Når 98% klarer seg med 30GB i måneden er det klart det er et bra tilbud. Så får de som laster ned mer (meg selv inkludert) heller holde seg til abonnement med fri mengde.

Izex, jeg er ikke her for å krangle, men det virker som du er det? Du kommer iallfall ikke med så mange saklige argumenter akkurat. Hvis NetCom er like ille som Telenor, hvorfor ikke hetse dem litt også?

Og å påstå at ADSL er museumsteknologi er jo rimelig far out. Norge ligger foran de aller fleste land i verden når det gjelder ADSL-utbredelse. Du får finne deg noen andre du kan krangle med over PM, hvis du har problemer med at verden går deg i mot og du trenger å få ut aggresjon er vel ikke dette rette stedet.

Lenke til kommentar

og har som vi i det siste har fått vite så gode kontakter at dem kan danke ut andre selskaps tilbud, sånn at dei fortsatt kan holde oppe sine deilige innkomst-tal.

Et tips: les og orienter deg litt først før du uttaler deg om noe.

du "president", har missforstått en vesentlig ting her i livet: Man skal slippe å betale for noke som OVER HODET ikkje fungerer, sånn som ADSL ala Telenor.

og du "brukernamn" har missforstått en vesentlig ting her i livet: Selv om du har problemer så betyr det ikke at alle andre har det like knølete som deg. Har selv hatt Telenor ADSL i snart 14mnd. og har hatt lite eller ingen problemer hittil. Passer liksom ikke helt med dine vanvittige og tydeligvis innsiktsfulle utsagn.

Lenke til kommentar

Fra 01.01.03. ble monopolet oppløst ifølge EU reglementet. Men Telenor har seige fingre, så alt går sent på kontorene Deres. Men når ting går i orden (en gang i tiden...) får du nett leie og tellerskritt på samme regning av den du er abonnent hos.

Telenor har også blitt truet med bøter p.g.a. Deres kontroll på kundene. Ikke bare egne kunder, men alle kunder. Telenor har kontroll på hvilke abonnenter som bytter linjeleverandør og når de gjør det. På den måten kan de kjapt lokke med tilbud for å skaffe tilbake kundene.

Jeg kjenner en som fikk tilbud fra Telenor om å ringe for kr. 0,07 kr/min 2 uker etter han bytta leverandør. Han ringer en del.

Var ikke Televerket opprettet for folket i utgangspunktet?

Hermansen er en dyktig forretingsmann må jeg si, og gjort Telenor til det det er. Men for å være en dyktig forretningsmann, må man gjøre ting kunn med tanke på profitt. Man leder et selskap for at man skal tjene penger, ikke for å bli likt. Han har gjort sitt til at Telenor er nok et grådig selskap som går for pengene, og tanken med Televerket skulle være for folket er borte, begravet og glemt. Ikke at jeg liker Hermansen eller Telenor, men det er da hva jeg mener. :wink:

Lenke til kommentar

OK jeg sa ADSL var museums tech, men det jeg mente var at når det fins bedre alternativ (fiber f.eks) så hvorfor ikke grave ned no kabler så folk kan få det? Vet at det er tricky å legge, men pga utvikling så er det bare tidsspørsmål om når de må legges uansett, så hvorfor ikke bare starte opp. Det ligger ikke no sånnt i nærheten her, men alt annet "low tech" er vist mulig å få.

Det man betaler for hastigheten er mye for lite om du regner litt på det. Alt under 704/128 er ikke noe alternativ, rett og slett for tregt. Må ha 1024/1024 SDSL om smilet skal få riktig posisjon, men det koster endel å legge opp (ca 3000 + mnd avgift) og om man da kan laste opp og ned samtidig med 160kb/sec vet jeg ikke (tror ikke det), men sånn skulle vært mulig å plugga inn i PC'n til alle om jeg hadde sittet på kabel leggeren :yes:

president - Jeg sa ikke no negativt om Netcom!

Lenke til kommentar

Det hadde selvsagt vært lekkert om alle hadde fiber rett inn i huset, hadde ikke vært meg i mot det. Grunnen til at virkeligheten er en annen er jo penger. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er noen grunn til å bli sur på Telenor for. Du kan vel like gjerne bli sur på Catch, NGT, Tele2, Bluecom osv. for at ikke DE legger fiber inn i heimen din. Hvis du finner noen som vil sponse fiber til "halve Norge" er jo det supert, men det er jo ikke Telenors oppgave og drive veledighet og gi deg fiber selv om de taper på det.

Lenke til kommentar

De fleste internett leverandørene jeg vet om bruker Telenors nett, så da bør det gå på de som legger kabler som er nettop telenor. De holder tilbake og alle vet jo de har rått overskudd år etter år, er ikke sur eller grinete for det, men det er bare utsettelse og det fører bare til mere klaging...

og en ting til jeg kom på nå...hva pokker skal telenor rote i utlandet for? det er så mye tull og rot at det er helt skrudd. Satsinga på utland er direkte tap, skulle tro de har planer om å ta over tele verdenen som microsoft hehehe.

Uansett så skal du lete lenge etter noe som helst annet selskap/bedrift som har sånnt syn på hva kunder skal få lov til å ha hjemme og bestemme hva som er bra nokk for deg.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om å legge nye kabler (fiber til husstandene) så spiller det vel ingen rolle hvem som gjør dette. Bare fordi Telenor har kobberet så trenger det ikke være de som har fiberet.

Utenlandssatsingen til Telenor må vel sies å har vært uvanlig vellykket sammenlignet med andre store teleoperatører. Resultatet for 2001 var jo preget av heftige milliardgevinster på salg av eierandeler i utenlandske mobiloperatører, disse gevinstene var vel vesentlig større enn de avskrivningene de nå har foretatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...