Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Boikott Telenor !!!!


Anbefalte innlegg

Pingo68 - Slapp av, du skjønner tydeligvis like mye som du skriver (Heller lite) Å klippe ut ting du ikke skjønner og paste på nytt å kalle folk fjortis og domme hører ihvertfall ikke hjemme her, så du er ikke ett hakk bedre selv! - Sorry moderator, gjorde vist jobben din :p -

 

De som protesterer på at Telenor ikke er for jævlige, egoistiske, arrogante og gir ræva kundeservice, er ikke vel bevart og bør oppsøke "øre, nese, hals og hjerne doc" i morgen klokka 05.00

 

"Det som går høyt opp ramler hardt ned" Burn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pingo68 - Slapp av, du skjønner tydeligvis like mye som du skriver (Heller lite) Å klippe ut ting du ikke skjønner og paste på nytt å kalle folk fjortis og domme hører ihvertfall ikke hjemme her, så du er ikke ett hakk bedre selv! - Sorry moderator, gjorde vist jobben din :p -  

 

De som protesterer på at Telenor ikke er for jævlige, egoistiske, arrogante og gir ræva kundeservice, er ikke vel bevart og bør oppsøke "øre, nese, hals og hjerne doc" i morgen klokka 05.00

 

"Det som går høyt opp ramler hardt ned" Burn!

 

hehe som jeg sa, om man mener telenor driver lovlig med gode tjenster og priser så bør man våkne opp......

 

"Det som går høyt opp ramler hardt ned" Burn!

hehe sier du det du...........

Lenke til kommentar

Har lest meg igjennom alle 6 sidene så langt. Tråden kunne kanskje vært 1/3-del så lang hadde man fjernet det usaklige. Jeg klarte heller ikke la være å legge til _noen_ ord.

 

 

At Telenor kan virke dyre er vel de fleste enige om, det er bare til enhver tid å sammenligne priser på www.telepriser.no (svært nyttig webside).

 

Ingen tvinger deg til å måtte være Telenor-kunde. Ingen tvinger deg til å gjøre dårlige (sett i forhold til pris kontra kvalitet) kjøp. Det er ingen som tvinger deg til å være "slave av monopolet" (holdninger registrert tidligere i tråden). Det er jo flere andre fullgode leverandører du kan velge blant, som opererer til lavere priser enn Telenor.

 

"Hva med fasttelefoni, tenker du kanskje, jeg må jo betale abonnementsavgift til Telenor! Og hva med ADSL?" Dette er det igjen INGEN som tvinger deg til betale for, hvis du ikke har råd til å betale den prisen det koster, så må du vurdere å kutte ut varen/tjenesten helt. Vær kreativ, finn andre løsninger. (Bytt ut fasttelefonen med bare mobiltelefonen. Klar deg uten ADSL etc.) De fleste av dere velger å kjøpe denne tjenesten selv om dere oppfatter den som overpriset, men husk at de fleste av dere har valgt dette selv.

 

Telenor sin prispolitikk ved at dem ligger over konkurrentene på pris og viser mangel på priskonkurranse er deres strategi. I stedet for å konkurrere med de utallige andre småleverandørene på pris, hever Telenor seg over dem og satser på høyere priser. Disse to prisstrategiene kan du gjerne sammenligene med henholdsvis en matbutikk som f.eks Rema 1000 og en kiosk à la Narvesen. Det er ingen som tvinger deg til å måtte kjøpe en cola på Narvesen for 18 når du får den samme varen på Rema 1000 for en tier? Dette kan du som regel velge selv. Hvis det blir for dyrt får du bare klare deg med vann fra springen. Ikke kjøpe en cola på Narvesen for så å syte og klage over prisen i etterkant. Du vet hva du går til!

 

Selv om denne debatten er svært gammel er det meget positivt at den har blusset opp igjen nå pga Teletopias medieomtale. (På begynnelsen av 90-tallet var det http://telenor.er.ikke.no som var det store talerøret, dessverre lagt ned nå *snufs* Det er heller ikke uten grunn at man begynte med phreaking på 80-tallet).

 

Er bare litt overrasket at det virker som om folk flest ganske nylig har fått opp øynene for dette. Men det er da ingen nyhet at Telenor er dyre på pris, gir svært ofte dårlig service og opererer naturlig nok svært kynisk i forhold til andre bedrifter. Det er bra at flere blir bevisste på at det er mulig å bytte leverandører og det er den eneste reelle muligheten du som forbruker har til å påvirke prisene. Du kjøper det du har råd til. En god løsning er å styre unna.

 

Leste om noen som klagde på at Telenor drøyde ADSL bare for kunne melke markedet med ISDN. (Har dere forresten sett den gamle ISDN-reklamen der en fyr sitter på nettet og laster ned teksten til "Tio tusen röda rosor" som han skal synge til dama på telefonen mens hans laster siden og alt går sakte pga analogt modem? Hvis han hadde vanlig analog linje ville han trolig ikke ha snakket i telefonen samtidig som han surfet, han har jo ikke ISDN fra før. ISDN som skulle revolusjonere internetthastigheten samt gi deg to linjer. hehe... Liten digresjon bare.)

 

Tenk deg selv i skinnstolen på Fornebu med "adm. dir." på kontordøra di; du vil selvfølgelig tjene mest mulig penger for å klare å gå i balanse/overskudd, alle private selskaper må være temmelig kyniske skal de overleve. Jeg er enig i at ADSL ikke er særlig high-tech i forhold til andre teknologier som er tilgjengelig akkurat nå, men ting tar tid. Til sammenligning med resten av verden holder Norges (dvs Telenors) infrastruktur svært høyt nivå når det gjelder teknologi og dekning. (ARGH, dette innlegget ble langt!)

 

Apropos u-hjelp, se det fra den andre siden og vær glad for at du i Norge i det hele tatt har muligheten til å benytte ADSL (ikke alle, men i hvert fall ISDN)! Mye av dette er takket være Telenor. Uten store aktører er det få som er villige til å påta seg prosjekter med å bygge ut store mengder infrastrukturer. Dette er ikke risiko-fritt. Se bare hvordan UMTS-planene stagnerer fordi markedet ikke er klart ennå. Usikkerhet. Å oppgradere infrastrukturen er krevende og kostbart, og er ikke noe man kan gjøre over natta hver gang det kommer noe som er bedre. TTT.

 

Greit, Staten er det mange som roper på. Tenk om du selv hadde blitt nødt til å betale svimlende avgifter årlig (samme prinsipp som NRK-lisens) til Staten for å kontinuerlig utvide, vedlikeholde og oppgradere nettverket? Du blir ikke kvitt abonnementsavgiften. Moroa koster penger! Dermed er du tilbake igjen til "Telenor-tilstandene".

 

Konklusjon:

Man kan gjerne svartmale Telenor og komme med verbale utblåsninger, men det hjelper lite. Hvis du er misfornøyd med prisene bør du i stedet aktivt benytte deg av www.telepriser.no (laget av Post- og Teletilsynet) og være en bevisst forbruker. Kanskje til og med spre "det glade budskap", men da på en saklig måte. Heldigvis står Samf.dept. og PT står på din side, så etterhvert som Telenor gradvis må åpne mer og mer for konkurranse vil nok utslagene for oss forbrukere merkes til det bedre.

 

(NB: dette er ingen "boykott-telenor-post", bare "våkn-opp-og-se-ting-fra-litt-andre-sider-post")

 

 

Til slutt til dere som sutrer over at Robert Hercz' og Teletopias smsc stenges til klagen fra Telenor er behandlet, må skjønne at dette kun er en formalitet som er nødvendig for å sikre en varig endring i markedskonkurransen. Når den går i orden vil nok flere følge etter.

---

eivind

 

 

ps:

president: avataren din er helt nydelig. varmer i hjertet.

Lenke til kommentar
 

Jeg har ikke slått ihjel noen av mine "konkurrenter" enda, men jeg kan godt begynne, men jeg har lite lyst til å bli bura inn...Er vist noe som heter fornuft??? Og det har ikke Telenor  :evil:  BURN ON

 

Du hadde selv gjort alt i din makt å knuse motstand. Er ikke noen vits å motsie det engang. Isåfall har du misforstått all konkuraranse.

 

[edit] <---msn[/edit]

Lenke til kommentar

Interessant, om enn en smule usakelig tråd...

Selv har jeg ikke telenor hverken på mobil eller internett, så de får ikke ett rødt øre av meg. Er nesten fristet til å investere i Tiscali SAT så telenor ikke kan få nettleie via meg heller, men det er en liten avsporing... :D :D :D

 

Til de som etterlyser fakta, hva med dette?

- Jeg hørte på nyhetene for en tid tilbake (flere måneder siden) at Telenor senket prisene på konkurranseutsatte områder, som tellerskritt o.l. og skrudde samtidig opp prisene like mye på områder som ikke var konkurranseutsatt, så som abonnement, nettleie sov.

 

-Av alle leverandører som det er naturlig å sammenligne seg med (også utenlandske) som leverer DSL så var Telenor de som tok høyest pris i forhold til hastighet. En av sammenligningene var til USA, der du kunne få over dobbelt så stor hastighet til samme pris.

 

Dette er såklart gammelt nytt nå, men jeg syns det representerer glimrende eksempler på den ukulturen som rådet da dette ble sendt/skrevet og som, iallfall i mine øyne, fremdeles gjelder den dag i dag. Telenor er den desidert største aktøren på det norske telemarkedet, og de vet det. Dessverre.

Når dette er sagt så finnes det en del eksempler oppgjennom historien som viser at store markedsaktører som tviholder på posisjonen sin før eller senere vil møte veggen (med Telenor tror jeg dessverre det blir senere, siden de (iallfall i følge gårsdagens nyheter) er delvis beskyttet av staten).

 

Til slutt en sarkastisk bemerkning for egen regning, da jeg syns jeg har klart å være forholdsvis sakelig og heller ikke har benyttet meg av skjellsord eller over 15 utropstegn...

Lenke til kommentar

Synes det er idiotisk å krangle om dette hvor den ene hugger etter den andre, og så kommer noen og roper PEACE!

 

Enig med SnowDog_ - Finn det som passer deg og hold kjeft, som Tungtvann sier...Den skulle forresten vært morsom å legge til som "ventemusikk" på Telenor's kundeservice :lol:

- Den pondus stripa eller hva det nå var på side 4 var konge, sier jo bare litt!

 

Jeg velger Telenor når absolutt ingenting annet alternativt fins, eller de tar seg selv kraftig i nakken og rister seg som en uskikkelig kattunge som har driti i eget "reir"

 

Greit å komme med litt Tråder som dette, interessant å se hva folk sier. Har hadd min avartar ei stund nå men den passa jo godt inn nå :yes:

Lenke til kommentar
Underskuddet er selvsagt ikke teknisk. Nedskrivningene som er foretatt er reelle, og bokført verdi av underselskapene er nok fortsatt høyere enn hva man kunne fått solgt de for..

 

Nedskrivningene på totalt 6,2 milliarder er tekniske. Kontantstrømmen i Telenor er større enn noen sinne. Telenor har ikke en krone mer eller mindre i kassen etter nedskrivningene.

Om bokført verdi er beviselig større enn reel verdi så bryter selskapet regnskapsloven.

 

Å påstå at Telenor har politikere på sin lønningsliste er bare latterlig, hvis du hadde fulgt med hadde du visst at samferdselsministeren kom rett fra NetCom hvor hun var sjef for lobbyvirksomheten til NetCom mer eller mindre...

Jeg vet at hun kommer fra Netcom, et selskap som også har mye å frykte fra Teletopia.... bukken og havresekken spør du meg

 

 

Når det i tillegg er åpenbart at Post- og Teletilsynet og Samferdselsdepartemenet stort sett er anti-Telenor akkurat som mange her på forumet faller påstanden din på steingrunn...

Bullshit (igjen) Telenor får det stort sett akkuratt som de vil, gårsdagens hendelse er nok et eksempel på dette.

 

 

Telenor forvalter verdier som vi og våre foreldre har betalt gjennom skatteseddelen i en årrekke. Dette setter dem i en helt spesiell situasjon og denne fordelen er brukt til å prise de tjenestene hvor det ikke er konkurranse til himmels (Isdn, nettleie, abb. avgifter etc). Min regning for fasttelefoni er 70% fasteavgifter til telenor, dette er sykt.

Gjennom mange år har selskapet mistet mer og mer tillitt i markedet og på de områdene det er mulig flykter kundene i tusentall.

 

Telenors "regnskapstekniske" underskudd i fjor er uansett bare 50% av overskuddet fra 2000.

Lenke til kommentar
Dritt i å krangle. Finn deg den det passer deg best og lev videre. Vil du betale overpris for ett solid produkt velger du telenor, vil du betale billig for ett nesten like solid produkt velger noe noe annet. DERMED BASTA. :woot:

 

Noe kan du ikke velge bort da Telenor eier infrastrukturen... det er i grunnen det som er problemet: Mangel på reelle valg. :cry:

Lenke til kommentar

Re kommers:

 

Enig i mye av det du skriver, men problemet her er jo at Telenor, som et privat selskap, sitter på bortimot hele infrastrukturen, og på den måten nærmest kan gjøre som de vil. Jeg synes politikerne gjorde en kjempebommert da dem lot Telenor få beholde linjene da dem ble privatisert. Disse var eid av staten(=folket), gjennom daværende Televerket, og det burde de forblitt (var vel kun SV og FrP som skjønte hvor det bar hen, og stemte mot dette). På den måten hadde alle bedrifter fått leid linjene til samme pris, og dermed fått like vilkår, i stedet for at Telenor får et ENORMT konkurransefortrinn slik dem har nå.

Lenke til kommentar

Trist at noe meg og deg (eller foreldrene dine) har betalt for (infrastruktur og linjer) ble gitt til Telenor når dem ble privatisert. Nå bruker dem all sin makt for å holde selskap vekke fra disse linjene.

 

Telenor taper penger på sine oppstarts prosjekter i utlandet og det er det vi i norge som må betale for.

 

Så vi skylder telenor ingenting, det er dem som skylder oss konkuransedyktige priser.

 

Vi kan trøste oss meg at vi er ikke allene, Flere Land som gikk i samme fella og gav alt til det gamle statlige teleselskapet når det ble privatisert.

England er et godt eksempel.

Lenke til kommentar

Sitat fra Nettavisen:

<< Det statsråden har gjort i denne saken er helt vanvittig. Her skal vi ha konkurranse for å få prisene ned, så verner hun Telenor totalt, sier Kenneth Svendsen (Frp) til VG.

 

Nestleder Øystein Djupedal i SV er heller ikke særlig fornøyd med Samferdselsdepartementets vedtak torsdag.

 

– Dette er skandaløst. Telenor satser og taper milliarder i utlandet, så tjener de godt på overprising i Norge, sier han.>>

 

Skal si denne tråden fikk respons etter at jeg startet den igår. Viser vel den totale frustrasjonen og følelsen av hjelpeløshet.

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Ja la telenor gå konkurs...da forsvinner nettilgangen til alle dere som sitter her og klager.

 

Det er feil, helt feil også. Det fysiske linjenettet vil bli vedlikeholdt og holdt operativt, da det er endel av en militær struktur. Bluecom og andre aktører vil fortsatt kunne operere.

 

Hvorfor tåler ikke Telenor fri konkurranse? De er jo like ille som Microsoft når det gjelder forretningsmetoder.

Lenke til kommentar

1. Jeg jobber ikke i Telenor for de som lurer på det.

2. Hvis underskuddet er teknisk, så er endel av de tidligere store overskuddene også tekniske, da de delvis stammer fra verdistigning på de aksjepostene som nå er nedskrevet. Jeg så også at kontantstømmen hadde økt, men uansett teknisk eller ikke, underskuddet er iallfall reelt.

3. Selvfølgelig setter Telenor ned prisene mest på de tjenestene som er mest konkurranseutsatt. Telenor er et akjseselskap hvis formål såklart er å tjene mest mulig penger.

4. Prisene på ADSL f.eks. er ikke høyere i Norge enn mange andre land vi kan sammenligne oss med. Sjekk hva det koster i f.eks. Sverige og Danmark, hvis du i tillegg regner med kjøpekraften kommer vi bra ut faktisk.

5. Jeg vet kan ikke komme på avgjørelser fra Post- og Teletilsynet som er pro-Telenor. Og den siste avgjørelsen fra Samferdselsdepartementet er jo den første som er positiv i en lang rekke negative avgjørelser for Telenor.

 

Glemte en liten ting; jeg er altså ikke enig med alle her..

Lenke til kommentar

Hey!!!!!!!!!

Er det ingen her som har hørt om Banetele?????

De eier faktiske nesten ALT av fiberoptikk her til lands. De leier faktisk ut til Telenor:-) :lol:

Man trenger ikke telenor for å få hurtig bredbånd.

Kapasiteten på optisk kabel er 2.6 gb/sek

men vil dere så gjerne forstette med å sytre om ADSL så gjerne for meg :p

Lenke til kommentar

Er sikkert flere kilometer med fiber som ligger rundt omkring som ikke blir brukt til noe fornuftig. :cry:

 

Er så dumt at ikke bredbånd er i distriktene, tenker selv på å flytte for å få det. Fører bare til sentralisering, og det jo veldig dumt. Forstår ikke politikerne dette ? Kanskje de ser på internett som bare noe sånt surr, fordi de ikke bruker det selv. Hadde sikkert vært en annen dans hvis politikerne hadde vært litt yngre! ... Gjeng med gamlinger ...

Lenke til kommentar
Har lest meg igjennom alle 6 sidene så langt. Tråden kunne kanskje vært 1/3-del så lang hadde man fjernet det usaklige. Jeg klarte heller ikke la være å legge til _noen_ ord.

 

 

At Telenor kan virke dyre er vel de fleste enige om, det er bare til enhver tid å sammenligne priser på www.telepriser.no (svært nyttig webside).

 

Ingen tvinger deg til å måtte være Telenor-kunde. Ingen tvinger deg til å gjøre dårlige (sett i forhold til pris kontra kvalitet) kjøp. Det er ingen som tvinger deg til å være "slave av monopolet" (holdninger registrert tidligere i tråden). Det er jo flere andre fullgode leverandører du kan velge blant, som opererer til lavere priser enn Telenor.

 

 

Må innrømme at jeg ikke gadd lese hele det enromt lange innlegget ditt, særlig etter å ha lest den siste kommentaren om hvordan presidentens avatar varmer hjertet.

 

Men det virker som du bommer på debatten her. Adsl er ikke saken her- SMS er. Alle som følger litt med vet fra før at det finnes billigere og bedre adsl-leverandører, men det er ikke det det hanler om her. Det det var snakk om er hvordan Telenor knebler de andre operatørene på SMS-markedet. I det en annen "fullgod leverandør" kommer på banen med en langt lavere pris griper Telenor, og deres allierte i regjeringen inn. Dermed hindrer nettopp den frie konkuransen som kunne ført til priskrig.

Lenke til kommentar
Hvis Telenor går konkurs forsvinner også alt som heter fasttelefoni, xDSL, alarmoverføringer, fiberoptikk, trygghetsalarmer, datasamband, mobiltelefoni, radio og tv overføringer osv. Norge bryter sammen lettere sagt!  

Er dere klar over at Telenor eier og driver telenettet (infrastrukturen) i Norge (det er alt fra telefonsentraler, kabler, telestolper, mobilstasjoner, radio og tv sendere, sattelittsamband med utlandet osv.) Alle andre teleoperatører (Nextgentel, Bluecom, Catchcom, NetCom, Smartcall osv.) + kabeltv selskaper er avhengig av Telenor.  

Det er faktisk takket være Telenor at alle dere er på WEB'en, ser på TV, hører på radio, sender SMS, snakker med hverandre over telefon!  

Dette er ting som mange av dere her på forumet tar for gitt!  

Jeg kan nevne mye mer enn dette, men jeg gidder ikke det!

 

Så prøv heller å vise litt respekt for Telenor,  

selv om de er kan være dyre, vanskelige å ha med å gjøre, være  

hensynsløse osv.  

Tro meg! Jeg opplever Telenor flere ganger daglig!  

 

Telenor kalles ikke "Telemor" eller "Telestor" uten grunn skjønner dere. OBS! Jeg er ingen Telenor sympatisør bare så det er sagt!  

Skjønner at mange av dere er "pissed off" på  

Telenor da  :wink:                          

Vi er bare nødt til å leve med Telenor, sånn er det :-?  

 

Hilsen Zuul

(Jeg er lærling som Telemontør i Bravida bare så det er sagt)

Før telenor går konkurs vil de være nødt til å slege noe av nettet sitt, og derretter alt! andre opperatører som f.eks netcom og andre kommer til å kjøpe de linjene som telenor selger fortere enn *aen .. telenor skulle vært fratatt noe av linjene sine, for de driver en vannvittig monopol-virksomhet! Telenor var jo tidlige statens televerk, Telenor har med andre ord hele tiden hatt linjer nedlagt på "gullfat" mens andre opperatører er blitt nødt til å leie av telenor, og ja, hvem tjener på det? Telenor! Hadde det vært opp til meg så hadde linjene skulle blitt statens eiendom så fort statens televerk ble nedlagt! ikke telenors, så kunne staten tildelt linjer rettferdig!

Lenke til kommentar
(...)

 

Må innrømme at jeg ikke gadd lese hele det enromt lange innlegget ditt, særlig etter å ha lest den siste kommentaren om hvordan presidentens avatar varmer hjertet.

 

Men det virker som du bommer på debatten her. Adsl er ikke saken her- SMS er. Alle som følger litt med vet fra før at det finnes billigere og bedre adsl-leverandører, men det er ikke det det hanler om her. Det det var snakk om er hvordan Telenor knebler de andre operatørene på SMS-markedet. I det en annen "fullgod leverandør" kommer på banen med en langt lavere pris griper Telenor, og deres allierte i regjeringen inn. Dermed hindrer nettopp den frie konkuransen som kunne ført til priskrig.

 

Jeg har ikke uttalt meg spesielt med hensyn på ADSL, nei. Mer på et generelt plan, hovedsaklig mtp telefoni med utdypninger på enkelte områder. At telenor melker markedet med sine SMS-priser og hindrer konkurrenter fri tilgang (slik du hevder er temaet her) er jo temmelig logisk. Det er jo Telenor som har bygd ut GSM900/1800-nettet sitt, ikke Sense, Chess etc. At ikke disse "nett-løse" leverandørene, hvis man kan kalle dem det, ikke bygger sitt eget GSM-nett er ikke Telenor sin feil. For det første blir det for dyrt for dem, og for det andre er det for øyeblikket ikke noen tilgjengelige lisenser fra Samferdselsdept. Jeg anser telefoni som et viktigere tema enn sms, her altså.

 

Og til dere som stadig klager over "bukken med havresekken" med halv-korrupte politikere/statsråder etc, les denne http://www.itavisen.no/art/1300587.html . Tenk litt lenger neste gang du henger deg på slik kritikk, bare fordi du ønsker å høre den og den kommer fra en FrP-politiker.

 

-eivind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...