Cappo Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Telenor eier jo over 90% av norges telefonlinjer.. hadde blitt litt av et kaos hvis de gikk konkurs. :o Bare 90%? Trodde det var 100% jeg. Hvis Telenor går konkurs, så kan du banne på at de vil rive ned hele telenettet sitt på pur faenskap. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hurra, Telenor ringkontant. Bra dekkning, kurrante priser, ikke noe problemer. Ikke rart jeg har hatt det i fem år. (alle fem årene). Lenke til kommentar
f.HiTmAn Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 TELENOR ER NORGES SKAM!!!!!!!! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det eneste jeg har av Telenor er ringkontantkort på mobilen. Men så lever mobilen et ganske rolig liv da..! Bruker vel linjene til Telenor for å få ADSL, men prisene og nedlastingsbegrensingen kan Telenor stikke opp i ****. Ja, jeg er negativt innstilt til Telenor. Samtidig ser jeg jo det positive de har gjort for utviklinga. Jeg skal ikke klage altfor mye så lenge vi har alternativer å velge mellom. Men jeg kommer aldri til å anbefale noen Telenor! Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Telenor driver så råttent spill og kontrollerer så mye at de vipper konkurenter vekk for de tåler ikke konkurranse BURN Og er ikke det konkurranse? Slå ihjel dine konkurenter. Enhver konkurrent ville gjort det samme som Telenor i denne saken. Noe de faktisk har en rett til å gjøre. Nemlig å klage til departement ved en avgjørelse tatt av de forskjellige tilsyn. At de fikk medhold er mer overraskende, dog ingen ulovlighet i seg selv. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Når det gjelder alle dere anti-Telenor fjortisser som i det vide og det brede har mast om at Telenor må sette ned prisene fordi de har så store overskudd; dere er vel enige i at nå må prisene opp siden de taper penger? Siden vi diskuterer dagens nyheter kan jeg jo nevne en annen "nyhet," NetCom forventer offisiell åpning av MMS i sitt ned 1. mars. Da har Telenor tilbudt den samme tjenesten i snart et år. Du får det du betaler for. Kan du da fortelle meg hvorfor Telenor praktisk talt alltid kommer dårligst ut av tester på hva som er billigst av telefoni. Bare en tankevekker. Telenor trenger ikke sette opp prisene, de må bare lære seg å bruke pengene korrekt. Setter de opp prisene så blir de hvertfall desidert dyrest. Gjør egentlig ikke meg noe, får da bare håpe på at enda fler skjønner at telenor er blodsugere of bytter til et annet abonnement. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Er dere klar over at Telenor eier og driver telenettet (infrastrukturen) Ja, men det gjør de på en forbanna dårlilg måte. La telehor benne i hælwete. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Vi lever i et komunist land! En eller annen "forpult" fittekjerring har klart dette http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/13/361462.htmljeg skulle personelig grisebanka henne. Wow, ser virkelig ut til at du kan dine saker her gitt. Godt orientert i landets samfunnspolitikk og med en fantastisk slagplan for endringer og tiltak som må gjøres. Og hvilket god merkesak du har lagt inn all din kløkt og viten for å kjempe for! Jeg er mener også hverdagen er helt for jævlig når man må tvinges til å betale flerfoldige øre for å sende SMS. Dette er helt klart noe som bør være gratis å bruke, det er nærmest en menneskerett å regne. At onde firmaer som Telenor, Netcom, Tele2 etc. tjener milioner på dette på bekostning av oss stakkars forbrukere er helt utrolig. PS! At folk hisser seg opp til de grader over en så latterlig BARNSLIG ting som SMS er rett og slett PATETISK! Lenke til kommentar
president Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 "Bruke pengene korrekt" er vel bare en annen måte å si "tilby en dårligere tjeneste" på. Det er nok av useriøse aktører i denne bransjen, så jeg synes det er greit at Telenor satser på å tilby skikkelige tjenester for de som er villige til å betale for det. Hvis det er greit for deg å bytte mobiloperatør flere ganger i året fordi den fantastiske billige operatøren din går konk til stadighet, så versågod. Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 1. Hvis de taper penger kunne de latt være å svi av så mye penger på nye lokaler nå! 2. Hvis andre firmaer som driver sammen tjenester kan gå bra så er det måten telenor bruker og sløser penger på som er problemet! 3. Øh, om i beste fall telehor hadde gått konkurs så hadde staten overtatt nettet og vi hadde trolig fått mer rettferdige priser, altså at ikke de bestemmer hva ALLE teletjenster skal koste i dette landet! 4. anti-telenor-fjortiser......den kom fra rett person, vet ikke om det er bare meg, men har ikke mye interesse av mms, det er jo flest ungdom som bruker det, vet ikke hvor gammel han som kom med et utsagnet vr, men syns det også er like merkelig som wap og gprs. Uansett om de har tilbudt dette lenger enn andre, så har de INGEN rett til å ta betalt av oss andre som velger andre levrandører det sier vel seg selv...... 5. Igjen telenor må fratas telenettet og staten må overta slik at telenor også må konkurere for å henge med, noe de langt driter i nå! 6. De tjenstene de leverer som som nevnt overpriset så det holder i forhold til hva du får, bare se på intetnett tilgang, mobil, fast telefon, webhosting etc; det finnes i ALLE tilfeller like bra, men nesten alltid BEDRE alternativer! Og da sier det seg vel selv at det er noe galt når konkurentene kan holde lavere priser, men tjene penger, mens telehor tar mer for de samme tjenstene når de i tillegg eier nettet!? :o Og tilslutt til dere som liker/syns stjelenor leverer gode tjenster til gode priser, VÅKN OPP FRA DERES DVALE OG BRUK HUET!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hehehe, Telenor ja, har ikke mye til overs for dem desverre, men har ISDN-abenoment fra dem da, men det er alt. Men vi får se, kansje bytter jeg ut den med noe annet som IQTele eller Tele2 eller noe i den duren. Men om de virkelig lanserer SHDSL og presser prisene ned på privatmarkedet noe sykt, da blir jeg litt mere positiv instillt til dem. Men nå var jo dette snakk om bedriftsmarkedet, men men, vi får se, man kan aldri vite. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 "Bruke pengene korrekt" er vel bare en annen måte å si "tilby en dårligere tjeneste" på. Det er nok av useriøse aktører i denne bransjen, så jeg synes det er greit at Telenor satser på å tilby skikkelige tjenester for de som er villige til å betale for det.Hvis det er greit for deg å bytte mobiloperatør flere ganger i året fordi den fantastiske billige operatøren din går konk til stadighet, så versågod. For å si det på en annen måte. Telenor tilbyr ikke en god service og ikke en god tjeneste genrelt. Et godt eksempel på god service som man betler litt mer for er Catch Communication SDSL. Praktisk talt ingen downtime, aldri lenge å vente i telefonen hvis man skulle ringe til dem osv (ikke at jeg har trengt å ringe dem så mye, alt fungerer jo som det skal ) Kan til dels være enig om at man ikke nødvendigvis trenger å gå for den billigste, men at Telenor trenger å sette opp prisene er hvertfall helt hårreisende å si. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Når det gjelder alle dere anti-Telenor fjortisser som i det vide og det brede har mast om at Telenor må sette ned prisene fordi de har så store overskudd; dere er vel enige i at nå må prisene opp siden de taper penger? Må bare kommentere noe jeg.. Vet ikke om noen andre har gjort det.. Du skriver at prisene må opp? Right? Da tror jeg telenor mister flere kunder og det går enda dårligere, men hvis de derimot får opp populæriteten ved og sette ned prisene vil det vel bli større fortjeneste...!!! Så jeg vil ikke akkurat påstå at det var noe sjakktrekk og sette opp prisene DAH! Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Vi lever i et komunist land! En eller annen "forpult" fittekjerring har klart dette http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/13/361462.htmljeg skulle personelig grisebanka henne. Wow, ser virkelig ut til at du kan dine saker her gitt. Godt orientert i landets samfunnspolitikk og med en fantastisk slagplan for endringer og tiltak som må gjøres. Og hvilket god merkesak du har lagt inn all din kløkt og viten for å kjempe for! Jeg er mener også hverdagen er helt for jævlig når man må tvinges til å betale flerfoldige øre for å sende SMS. Dette er helt klart noe som bør være gratis å bruke, det er nærmest en menneskerett å regne. At onde firmaer som Telenor, Netcom, Tele2 etc. tjener milioner på dette på bekostning av oss stakkars forbrukere er helt utrolig. PS! At folk hisser seg opp til de grader over en så latterlig BARNSLIG ting som SMS er rett og slett PATETISK! hisser seg opp, jeg har temprament så det holder hvis det er det du sikter til. Jeg har ikke tenkt å spare på kruttet nei, sms saken var bare enda mer dritt fra telenor, det burde du som tydeligvis er veldig smart skjønnt! og å bruke pengene korrekt er IKKE et annet ord for dårligere tjeneste mr. president, mange firmaer som driver mer effektivt enn telenor, men tjener penger og har gode tjenster som feks. adsl, ngt. Lenke til kommentar
president Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 1. Tror ikke de flyttet for "å svi av penger," tvert i mot for å bli mere effektive ved å samle hele Telenor under samme tak. Når man tar med hva de gamle eiendommene er solgt for så er det ikke sikkert det har vært noen kostnad i det hele tatt. 2. "..måten Telenor sløser og bruker penger på" Du har kanskje ikke fått med deg at det er ganske mange personer som har blitt sagt opp i Telenor i det siste. 3. Så da måtte vi betalt drift av nettet over skatteseddelen isteden. Vet ikke om det hadde vært noe mer rettferdig. 4. Dette var vel bare viss-vass? MMS er vel like mye for alle aldre akkurat som bestemor på 80 også sender SMS. Telenor tar seg vel ikke betalt av de som velger andre leverandører. Velg NetCom for eksempel hvis du har problemer med å bruke noen som leier nett av Telenor. 5. Igjen, så vi kan betale for drift av nettet over skatteseddelen? 6. For det første så er det ikke alltid de samme tjenestene de er snakk om. For det andre, hvilke av konkurrentene tjener penger. Og da tenker jeg ikke på NetCom som endelig fikk et lite overskudd etter å ha tapt x antall milliarder de siste årene. Lenke til kommentar
president Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 For å ha det klart: jeg skriver ikke at Telenor bør sette opp prisene sine, akkurat som jeg ikke mente de burde sette ned prisene da de gikk med overskudd. Men det jeg prøver å si, for de som ikke skjønte det, er at de som mente prisene burde ned fordi Telenor hadde store overskudd, må vel nå mene at prisene må opp siden Telenor har store underskudd. Det er mange som møter seg selv kraftig i døra der tenker jeg. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Saken er jo ikke det at det er så forferdelig, at vi dør osv, men det må være lov, nesten en plikt faktisk, å klage når telenor tar seg betalt 70 øre (hvis jeg ikke husker feil) for en tjeneste som koster de 4 øre per melding. Telenor vile altså tjent penger med den nye ordningen, bare ikke så mye penger som dersom de hadde fått beholde abonnentene selv! Her legges det altså opp til å beskytte den ene store fra konkurranse. Helt ærlig hadde det vel egentlig vært bedre meg gamle Televerket - et statlig monopol tilhører fellsskapet og dermed ville et eventuelt overskudd kommet folket tilgode i en eller annen form. At et privat selskap skal være i en monopolsituasjon er bare umoralsk. Utviklingen har vist at "markedets usynlige hånd" som virker å ha så mange tilhengere hos de som skriver her på forumet, ikke nødvendigvis er så gunstig som folk skal ha det til. Forresten, det riktige systemet er ikke monopol der en kakse kan kreve hva som helst og ikke fri kapitalisme der selskap slår seg sammen helt til det bare er store giganter (eller kanskje bare én) igjen. Et fritt, men noe regulert (til fellesskapets beste) marked er det som trengs. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Forklar dette da : Telenor skryter av at dem skal sette ned prisene på SMS. Og alle jubler. Samtidig sender de ut meldinger om å RAPPORTER nå skal koste 35!!!øre. Dem gjør mye rart for å tjene inn penger. Og nå var det jo snakk om at dem skulle sette opp prisene til 1 kr etter 1.april/mai. Dessverre så har jeg Telenor ADSL ( Takk Gud for at jeg fortsatt kan ha den gamle) .. Men bytter til Firstmile så fort mitt abb. er over et år. Ja Telenor har gjort mye. Men dem gjør det på en slu måte synes jeg. Og når firmaer som Teletopia ikke får lov til å gi kundene hva de EGENTLIG vil ha , så er det noe sinsykt feil med landet her. Telenor skal bestemme prisene ?!? Hva er det forno. (Sku ønske jeg kjente Bin Laden Sister/Bror og gitt dem en lærepenge.) Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 1. Tror ikke de flyttet for "å svi av penger," tvert i mot for å bli mere effektive ved å samle hele Telenor under samme tak. Når man tar med hva de gamle eiendommene er solgt for så er det ikke sikkert det har vært noen kostnad i det hele tatt.2. "..måten Telenor sløser og bruker penger på" Du har kanskje ikke fått med deg at det er ganske mange personer som har blitt sagt opp i Telenor i det siste. 3. Så da måtte vi betalt drift av nettet over skatteseddelen isteden. Vet ikke om det hadde vært noe mer rettferdig. 4. Dette var vel bare viss-vass? MMS er vel like mye for alle aldre akkurat som bestemor på 80 også sender SMS. Telenor tar seg vel ikke betalt av de som velger andre leverandører. Velg NetCom for eksempel hvis du har problemer med å bruke noen som leier nett av Telenor. 5. Igjen, så vi kan betale for drift av nettet over skatteseddelen? 6. For det første så er det ikke alltid de samme tjenestene de er snakk om. For det andre, hvilke av konkurrentene tjener penger. Og da tenker jeg ikke på NetCom som endelig fikk et lite overskudd etter å ha tapt x antall milliarder de siste årene. det er forskjell på å flytte for å effiktivisere og å flytte inn i et palass, man må jo ikke lage alt så vanvittig fancy.... Telenor har begynt for sent med å rydde opp. Har ikke direkte sagt at vi skal betale alt over skatt, men noe ja, men jeg mener det blir jo ikke mange 100kr det er snakk om da.... Å hallo, våkne opp her, telenor tar jo betalt for nettleie.....smartass tenker ikke bare netcom... Og ja, noen 100 kr på skatten er ikke mye hvis du legger sammen alt det du bruker på nettleie når du kjøper en ny tjenste... hvis ikke vi reagere så fortsetter jo ukulturen her i landet med å presse prisene høyest mulig før man taper kunder..... Lenke til kommentar
chma Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Forklar dette da : Telenor skryter av at dem skal sette ned prisene på SMS. Og alle jubler. Samtidig sender de ut meldinger om å RAPPORTER nå skal koste 35!!!øre. Dem gjør mye rart for å tjene inn penger. Og nå var det jo snakk om at dem skulle sette opp prisene til 1 kr etter 1.april/mai. Dessverre så har jeg Telenor ADSL ( Takk Gud for at jeg fortsatt kan ha den gamle) .. Men bytter til Firstmile så fort mitt abb. er over et år. Ja Telenor har gjort mye. Men dem gjør det på en slu måte synes jeg. Og når firmaer som Teletopia ikke får lov til å gi kundene hva de EGENTLIG vil ha , så er det noe sinsykt feil med landet her. Telenor skal bestemme prisene ?!? Hva er det forno. (Sku ønske jeg kjente Bin Laden Sister/Bror og gitt dem en lærepenge.) her er det en som skjønner noe ja! telenor bestemmer for mye og er arrogante! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå