Gå til innhold

hvor blir det av home ,LBP og pain?

boundishh

Anbefalte innlegg

Om de vil, kan sony trygt legge ut mange flere ps1 titler på ps store uten å bekymre seg for compatibility eller å tape masse penger pga flooding av titler. Ps store i dag har et svakt bibliotek av ps1 spill om man ser på potensialet. Men et problem er at pga layouten til ps store i dag ville det blitt rimelig uoversiktlig å finne en bestemt ting blant en haug med titler, en søke funkson ville vært veldig velkommen. Håper en mer brukervennlig ps store er på to-do listen til gutta på sony.

Men etterhvert som psn betalings kortene og et evt. abonement som det spekuleres i, innføres. Tror jeg også sony vil betraktelig øke takten på ps store utgivelser, og spesielt ps1 titler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen er sure her arokh. Er enig, men er ikke enig i dine første kommentarer der du sier:

Og hvorfor legger de ikke til mer innhold? Hva med et par tusen PS1 spill, kan da umulig være en så stor prosess å få lagt de opp?
1. Det er ikke så mange ps1 spill som fungerer godt nok til å selges på Ps Store. 2. Man taper penger på å legge ut slike store mengder sw på kort tid. Bedre å fordele over tid. Ps3 har mange år igjen.

Det er snakk om å rippe ISO'ene og legge de ut for nedlasting, stemple de "beta" om nødvendig. Har ingenting å si om de ikke fungerer optimalt.

Hmm her sier du altså at det ikke er så farlig om de fungerer, bare å stemple beta?Er meget uenig, Sony kan ikke gi ut ps1 spill som ikke fungerer tilfredstillende på alle måter. Som jeg sa tidligere, sony må se til at alle spillene er spillbare og gjennomførbare.

Du må også huske på at demoer er det ikke bare sony's selskaper som lager, men andre utviklere også. Og når man ser på mengden spill som er kommet ut til Ps3 så er vel ikke utvalget demoer så dårlig?

Men bortsett fra en del av disse kommentarene dine er jeg enig i resten. Sony bør få fart på seg, få ut flere store ps1 titler(3-4 i uken). Flere gode PSnetwork titler, og de bør snart få i gang kjøp av musikk og video.

Lenke til kommentar

Du er jo passe sur når du kaller meg dum og idiotisk da. Greit så er vi uenige om at spillene må være optimale. Men se på lista over spill som fungerer topp da, og så teller du antall PSOne titler på PSN. Jeg forventer jo ikke at det dukker opp flere tusen titler, det var nok litt å ta i. Men ser ikke noe problem med et par hundre titler, det skal fint være mulig ikke fortell meg noe annet en gang.

Lenke til kommentar

De folkene som jobber med dette har sikkert andre ting som også skal prioriteres. Og sony prioriterer nok ikke bestandig slik kanskje jeg og du ønsker. Jeg vil også ha masse ps1 spill på psstore, men jeg tror ikke SOny kommer til å gå å si til 20 ansatte at nå skal de kaste alt de har i hendene for så å få opp 200 ps1 spill så fort som mulig. Husk også at de fleste ps1 spill har få språk på hver versjon. Så mange ps1 spill må gjøre klar i x-antall språk, samt PAL og NTSC. Er nok litt mer jobb enn det man tror ved første øyekast.

Ps: Kaller ikke deg dum og idiotisk, men en del av uttalelsene dine.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Dette er Sony vi snakker om. Sony! De har folk nok til å få slengt opp noen PS1 titler. Man trenger ikke 20stk til det, tror det holder med et par jeg men jeg kan selvsagt ta feil. Hvorfor skal spillene oversettes? Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar

Er en ting jeg har lurt på en stund og det er følgende. Hvorfor er det større forskjell på PSN US og PSN EU enn det er på XBL US og XBL EU.

Home kommer bare vent alt på PS3 kommer, er nesten slik att man kalle maskinen for "kommer". LBP kommer vistnok i September (gleder meg). Pain burde ha kommet hvis Sony hadde vært like flinke som MS er ved å gi ut ting omtrent samtidig. Alltid forundret meg att MS klarer men ikke Sony men det kommer.

Lenke til kommentar

Kan man ikke bare laste ned fra US? for så å instalere på den norske kontoen??

Og, jeg ser også helst at PSN får flere PS1 titler, men ikke veldig nødvendig siden de fortsatt kan spilles på PSP.. :)

Er Pain så bra altså? Kanskje jeg skal laste det ned etterpå?

Lenke til kommentar
Er en ting jeg har lurt på en stund og det er følgende. Hvorfor er det større forskjell på PSN US og PSN EU enn det er på XBL US og XBL EU.

Home kommer bare vent alt på PS3 kommer, er nesten slik att man kalle maskinen for "kommer". LBP kommer vistnok i September (gleder meg). Pain burde ha kommet hvis Sony hadde vært like flinke som MS er ved å gi ut ting omtrent samtidig. Alltid forundret meg att MS klarer men ikke Sony men det kommer.

Har en teori på dette:

MS venter med å gi ut ett spill til at alle språk og slikt er ferdig.

Sony gir ut den amerikanske versjonen når den er ferdig, og den europeiske når den er ferdig. Derfor forskjellen, andre grunner kan være f.eks. filmtrailere. En spesiell japansk film er kanskje bare for det japanske publikum, ergo får vi den ikke i den vestlige verden. Demoer av spill kommer ca 4-6 uker før launch, og om den europeiske launchen er 1 måned etter den amerikanske launchen så er det jo forståelig at den europeiske demoen kommer 1 måned senere.

Grunn til dette er nok at de har funnet ut at demoer har størst virkning når de blir lansert x antall uke før launch.

De kunne jo f.eks. på spill, ventet med å lansere dem før at alle versjoner var ferdige, men ville vi ha fått spillet tidligere? Nei, men mange hadde sluppet å bli sjalu på US store og sure på Sony.

Lenke til kommentar
Du har nok delvis feil der, UrgeLoL.

Den norske versjonen av R&C-demoen kom ut på US-store før den kom ut på EU.

Ja, ingen regel uten unntak ;) Er bare min lille teori.

Hehe :)

Men jeg er helt enig med deg. Tror nok at dette kan være mye av grunnen.

Demoer og trailere skal passe med releasedatoer i landet de slippes i, og da blir det ofte slik. Dette var vel også tilfelle på R&C-demoen, da EU fikk spillet mye senere. Så det stemmer nok der også.

Dog fins det merkelige tilfeller som Colin McRae DIRT-demoen, der EU fikk demoen en mnd etterpå ca. Der er det jo ikke noe som skal oversettes, og release var ganske lik i US og EU.

Lenke til kommentar

Var det jeg har antatt selv også att de slipper spill og utvalg etterhvert som det ble ferdig men personlig mener jeg att de bør vente slik att alle kan få tingene likt for da slipper man å knote det til med flere accounts, bestille i fra utlandet osv eller at Sony går tilbake til å lokke spilla for en sone. Er ikke noe nytt att Sony nedprioteringer sin neste største marked og begynner å bli rimelig lei dette. Ble veldig mye offtopic her dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...