Ford Prefect Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei! Har ikke klart å finne noen med akkurat samme problem, så jeg tillater meg å starte en ny tråd. Jeg har et nettverk hjemme med en stasjonær PC m/XP, kablet til routeren (Speedtouch 585i), og et par eldre bærbare, også de med XP. På de PC'ene fungere alt flott, men på den nye med Vista får jeg ikke tilgang til delte mapper og printer på den stasjonære. Vista-PCen ser mappene og printeren, men jeg får beskjed om at jeg ikke har tilgang når jeg prøver å koble til printer eller åpne mappene. Plugger jeg inn Vista-PCen i routeren fungerer det helt fint. Har brannmur og slikt, men det hjelper fint lite å skru av de. Noen tips? Innbiller meg at det må være noe med det trådløse kortet til Vista-PCen, ettersom det fungerer med kabel i routeren, selv om både kablet og trådløst kort er satt opp med samme nettverksprotokoller. Lenke til kommentar
Ford Prefect Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Ny info: For morro skyld prøvde jeg å åpne delte filer på en av de bærbare med XP fra den nye Vista-PCen, begge to koblet opp trådløst. Det fungerte! Skjønner ingen ting, jeg... Lenke til kommentar
Ford Prefect Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Enda mer info: Tar jeg XP-bærbar og kabler opp, får jeg ikke tilgang fra Vista-bærbar. Det virker som om Vista-PCen kun får tilgang dersom forbindelsene er like, dvs, er Vista trådløs, må PCen den skal ha tilgang til være trådløs. Er Vista kablet, må PCen den skal ha tilgang til være kablet. Go figure. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå